Plantagenin uusi toimitusjohtaja Jesper Lien

Jesper Lien on Plantagenin uusi toimitusjohtaja

Jesper Lien on nimitetty Plantasjen Groupin (Plantagen) uudeksi toimitusjohtajaksi, ja hän aloittaa tehtävässään 22. elokuuta 2022. Lien toimii tällä hetkellä Plantagenin liiketoimintajohtajana.

Lienillä on pitkä ja laaja kokemus eri johtotehtävistä pohjoismaisissa ja eurooppalaisissa vähittäiskaupan yrityksissä, kuten toimitusjohtajana Tanskan Coopissa ja liiketoimintajohtajana Iso-Britannian suurimmassa tee se itse -ketju B&Q:ssa.

Plantagen on yrityksenä jännittävässä vaiheessa, ja olen iloinen, että Jesper Lien on ottanut tehtävän vastaan johtaa kehitystä eteenpäin. Hänen laaja kokemuksensa vähittäiskaupan johtotehtävistä antaa meille kokeneen ja operatiivisesti vahvan toimitusjohtajan, sanoo Anders Slettengren, Plantagenin hallituksen puheenjohtaja ja Ratosin kuluttajaliiketoiminta-alueen johtaja.

Sisäinen rekrytointi varmistaa jatkuvuuden

Lien on työskennellyt Plantagenilla kolme vuotta, ja hän tuntee liiketoiminnan ja erityisesti yrityksen kunnianhimoiset tulevaisuuden suunnitelmat hyvin.

Odotan todella innolla Plantagenin johtamista eteenpäin. Aloitan iloisena ja nöyränä Plantagenin uutena toimitusjohtajana. Plantagenin visiona on olla Pohjoismaiden upein kasvihuone. Tarjoamme asiakkaillemme inspiraatiota, tietoa ja työkaluja, joiden avulla he menestyvät elämässä kasvien kanssa ja valitsevat meidät kilpailijoidemme sijaan. Olemme kulkeneet pitkän matkan, ja olen varma, että Plantagenilla on edessään valoisa tulevaisuus. Odotan innolla, että pääsen viemään työtä eteenpäin yhdessä kollegoideni kanssa, sanoo Plantagenin aloittava toimitusjohtaja Jesper Lien.

Kiitollinen Jönssonin vankasta panoksesta

Nykyinen toimitusjohtaja Nina Jönsson siirtyy uusiin haasteisiin Ratos Groupin ulkopuolelle.

Kiitämme Nina Jönssonia Plantagenin toimitusjohtajana toimimisesta sekä hänen yhteensä seitsemän vuotta kestäneestä ajastaan toimitusjohtajana Ratoksen omistamissa eri yrityksissä. Hän on vahva johtaja, joka on parantanut yrityksen kannattavuutta pitämällä asiakkaita ja työntekijöitä johtamisensa ytimessä. Toivomme hänelle kaikkea hyvää tulevaisuuteen, sanoo Ratos Groupin toimitusjohtaja Jonas Wiström.

Tietoja Plantagenista

Plantagen on Pohjoismaiden johtava puutarhaketju, jolla on 128 myymälää Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa sekä verkkokauppa. Yritys työllistää noin 2 400 henkilöä, ja sen vuotuinen liikevaihto oli noin 4,5 miljardia Ruotsin kruunua 30. kesäkuuta 2022. Ratos otti Plantagenin omistukseensa vuonna 2016.

Anders Slettengren
Plantagenin hallituksen puheenjohtaja ja kuluttajaliiketoiminta-alueen toimitusjohtaja, Ratos,
p. +46 72 589 89 00.

Josefine Uppling
viestintäjohtaja, Ratos
p. +46 76 114 54 21.

Jesper Lien
Plantagenin tuleva toimitusjohtaja

Charlotte Gjone
Plantasjenin viestintäpäällikkö

Plantagenista saat kaiken tarvitsemasi kasvavaan elämään. Meiltä löydät projekteihisi kasvit, kalusteet, tiedon ja inspiraation. Autamme sinua pääsemään lähemmäs luontoa ja sen positiivista voimaa. Palvelemme yli 120 myymälässä ympäri Suomen, Ruotsin ja Norjan sekä verkkokaupassa, joka on aina avoinna. Tervetuloa Pohjolan ihanimpaan kasvihuoneeseen!