Tässä ovat Euroviisujen toisen osakilpailun ennakkosuosikit

Kaksi toisen osakilpailun artistia menee varmuudella jatkoon Euroviisujen finaaliin, mikäli peliyhtiö Paf:in kertoimiin on uskominen. Kolmas onnistuja on todennäköisesti Father McKenzie.

Nyt Euroviisujen toisesta karsintakilpailusta voi lyödä vetoa. Paf:in asiantuntija David Lindström on saanut vastata muutamiin kysymyksiin perjantain kilpailun kynnyksellä.

Kuka on toisen osakilpailun ennakkosuosikki?

- Uskon kovasti Jimi Constantineen. Laulu muistuttaa Bodies Without Organsin ja Bon Jovin risteytystä. Ehkä myös The Rasmusta, toisin sanoen tarttuvaa kertosäerokkia. Jimi on myös kokenut artisti joka istuu hyvin vuoteen 2011.

Ketkä seuraavat häntä finaaliin?

- Belgia menestyi viime vuonna suuresti esityksellään "Me And My Guitarr", josta Suomen Paradise Oscar esittää lähes täydellisen kopion. Nuori, siirapinmakea nuorimies, joka laulaa yksinkertaisen melodian. Harmitonta mutta tehokasta. Mikäli pikkutytöt saavat päättää, tämä kappale voittaa.

Onko tilanne avoimempi muiden osalta?

- On. Mutta minä uskon Father McKenzieen. Tämä on ensimmäinen kerta, kun ahvenanmaalainen ja ruotsinsuomalainen osallistuvat Euroviisuihin.  Lisäksi yksi bändin suomenruotsalainen jäsen on kotoisin Pohjanmaalta.

- Kokoonpano muistuttaa kovin Supertramp-yhtyettä. Musiikkityyli ei ehkä niinkään kosi suomalaista musiikkimakua, mutta pohjanmaalaisia ja ahvenanmaalaisia äänestäjiä ei pidä aliarvioida.

Kuka on täysin vailla jatkomahdollisuuksia tässä osakilpailussa?

- Milana Misic. Hänen laulunsa kuulostaa albanialaiselta kansanlaululta. Kokonaisuus sopii tämän tyyppisen musiikin tyyliniekoille, mutta he eivät katso näitä kilpailuja.

Kuinka vahva tämä toinen osakilpailu on verrattuna muihin?

- Toinen osakilpailu on selvästi vahvin semifinaalikierros, joka pitää sisällään kaksi vahvinta voittajaehdokasta.

Kertoimet ovat osoitteessa: www.paf.com:

Euroviisut 2011 - Osakilpailu 2 - Meneekö Father McKenzie suoraan finaaliin?

Ei

Euroviisut 2011 - Osakilpailu 2 - Meneekö Jimi Constantine suoraan finaaliin?

Ei

Euroviisut 2011 – Osakilpailu  2 - Meneekö Milana Misic suoraan finaaliin?

Kyllä

Euroviisut 2011 - Osakilpailu 2 - Meneekö Paradise Oskar suoraan finaaliin?

Ei

Euroviisut 2011 - Osakilpailu 2 - Meneekö Soma Manuchar suoraan finaaliin?

Kyllä

Euroviisut 2011 – Kuka voittaa?

Jimi Constantine

Paradise Oskar

Stala & So.

Marko Maunuksela

Cardiant

Johanna Iivanainen

Tommi Soidinmäki

Father McKenzie

Saara Aalto

Soma Manuchar

Eveliina Määttä

Milana Misic

Sami Hintsanen

Automatic Eye

Jonna

• Taide, kulttuuri, viihde

Paf on julkisoikeudellinen yhdistys, joka on yli 40 vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen turvallisia ja viihteellisiä rahapelejä. Pafin laajaan pelivalikoimaan kuuluvat peliautomaatit, bingo, lotto, pokeri, kasinopelit, taitopelit ja vedonlyönti kilpailukykyisellä vedonlyöntisuhteella internetissä, risteilyaluksilla sekä Ahvenanmaalla. Vuonna 2009 Pafin nettotuotto kasvoi 20 miljoonaan euroon, jotka jaettiin kokonaisuudessaan yleishyödyllisille järjestöille. Paf-konsernissa työskentelee yli 350 työntekijää Maarianhaminassa, Helsingissä, Tukholmassa, Tallinnassa ja Madridissa. Lisää tietoa sivuilta www.paf.com.

Lehdistönumero

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistöpuhelin: +46 8 50 25 15 15