Uusi Ford Transit Custom valittiin “Kansainväliseksi Vuoden Pakettiautoksi” -  Tuomaristo arvosti henkilöautomaisia ajo-ominaisuuksia ja kustannustehokkuutta

Uusi Ford Transit Custom valittiin “Kansainväliseksi Vuoden Pakettiautoksi” - Tuomaristo arvosti henkilöautomaisia ajo-ominaisuuksia ja kustannustehokkuutta

• Fordin täysin uusi Transit Custom valittiin “Kansainväliseksi Vuoden Pakettiautoksi” Hannoverin hyötyajoneuvonäyttelyssä
  • Transit Custom sai 117 pistettä 133 mahdollisesta
  • Täysin uusi Transit Custom on neljäs Transit, joka on voittanut kyseisen palkinnon. Ensimmäisen kerran Transit palkittiin vuonna 2001, Transit Connect vuonna 2003 ja Transit pakettiauto vuonna 2007
  • 24-henkinen tuomaristo kiitteli täysin uuden Transit Customin tyylikkyyttä, ajettavuutta, kuormankantokykyä, turvallisuusominaisuuksia ja kustannustehokkuutta

HELSINKI, 19.9.2012 –  Täysin uusi Transit Custom valittiin “Kansainväliseksi Vuoden Pakettiautoksi 2013”. Tämän vuotinen palkinto oli jatkoa Ford Transit -perheen aiemmalle menestykselle kyseisessä kilpailussa, sillä nyt saavutettu voitto oli jo neljäs laatuaan. Palkinnon 22-vuotisen historian aikana Transit on palkittu aiemmin vuonna 2001, Transit Connect vuonna 2003 ja Transit jälleen vuonna 2007. Vuoden 2013 palkinto julkistettiin Hannoverin hyötyajoneuvonäyttelyssä eilen illalla.

24-henkinen tuomaristo antoi Transit Customille 117 pistettä 133 mahdollisesta. Transit Customin saama pistemäärä oli enemmän kuin toiseksi tulleen Dacia Dokkerin ja kolmanneksi tulleen Mercedes-Benz Citanin saavuttamat pisteet yhteensä.

“Transit Custom on uudenlainen tonniluokan pakettiauto, joka on kestävä, käytännöllinen  mutta samalla hyvän näköinen ja upea ajettava,” sanoi Barb Samardzich (Vice President of Product Development, Ford of Europe).

“Insinööriemme tavoitteena oli alusta alkaen yhdistää legendaarisessa maineessa olevan Transitin vahvuus ja taloudellisuus henkilöautomaiseen muotoiluun ja ominaisuuksiin,” hän lisäsi. ”Olemme iloisia, että heidän ponnistuksensa nyt palkittiin tällä upealla voitolla.”

Transit Custom tarjoaa luokkansa johtavan kuormankantokyvyn sekä joukon innovatiivisia tavaratilaan littyviä ominaisuuksia. Tällaisia ovat muun muassa pitkien tavaroiden kuljettamisen mahdollistava väliseinässä sijaitseva luukku ja saumattomasti kattoon integroitu kattoteline, joka on helppo taivuttaa alas, kun sitä ei tarvita. Transit Customin kuljettaja hyötyy myös Fordin viimeisimmistä teknologioista kuten kaistavahdista ja Ford SYNCistä.

Transit Customin kustannustehokkuus saadaan aikaan luokkansa johtavalla polttoainetaloudellisuudella, jonka mahdollistaa päivitetty versio Fordin 2,2-litraisesta Duratorq TDCi –dieselmoottorista. Ajoneuvossa on Auto-Start-Stop toiminto ja sen CO2 –päästöt ovat 174 g/km. Myös huoltoajat ovat aiempaa pidemmät (jopa 2 vuotta tai 50 000 km).

“Uusi Transit Custom asettaa uudet standardit mitä tulee hyötyajoneuvojen tyylikkyyteen, ajettavuuteen ja kuormankantokykyyn,” sanoi Pieter Wieman (Chairman of the International Van of the Year Jury). “Ford on onnistunut valmistamaan täysin uudenlaisen tonniluokan pakettiauton markkinoille.”

“Transit Customissa on henkilöautomainen ulkonäkö ja sisätilat. Myös ajodynamiikka on lähellä henkilöauton ajettavuutta, mutta siitä huolimatta sen toiminnallisuus ja käytännöllisyys palvelee hyötyajoneuvojen tapaan käyttäjiään. Ford on kiinnittänyt paljon huomiota myös ajoneuvon aktiiviseen ja passiiviseen turvallisuuteen sekä samalla kustannustehokkuuteen,” Wieman sanoi.

Ford on julkistanut uusivansa koko hyötyajoneuvomallistonsa Euroopassa kahden seuraavan vuoden aikana. Täysin uusi Transit Custom tulee Suomen markkinoille ensi vuoden alusta.

Lisätietoja: Riitta Salin, Oy Ford Ab, (09) 351 700, rsalin1@ford.com

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee noin 166 000 henkilöä ja sillä on 70 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiön automerkkejä ovat Ford ja Lincoln. Yhtiö tarjoaa myös rahoituspalveluita, joita varten on olemassa oma yhtiö, Ford Motor Credit Company. Lisätiedot autoista löytyvät osoitteesta www.fordmotorcompany.com.

Euroopan Ford valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 51 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 66 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 22 tuotantolaitosta, joista osa on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 - samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.