Uudet kattavasti varustellut Ford Mondeo Edition ja Titanium Business -mallit ovat entistä vähäpäästöisempiä, polttoainetaloudellisempia ja hinnaltaan hyvin kilpailukykyisiä

• Ford tuo markkinoille Mondeo Edition ja Titanium Business –mallit. Uudet äärimmäisen hyvin varustellut ja ominaisuuksiinsa nähden erittäin houkuttelevasti hinnoitellut mallit ovat entistä vähäpäästöisempiä ja polttoainetaloudellisempia.
  • 2.0 TDCi 140-hevosvoimaisen Mondeon CO2-päästöt ovat nyt jopa 8 % alhaisemmat kuin aikaisemmin. Uudet päästöt ovat 4- ja 5-ovisissa malleissa 119 g/km ja Wagon-mallissa 120 g/km.
  • Mondeo Edition ja Titanium Business –malleista löytyy molemmista erittäin kattava vakiovarustelu. Vakiovarusteisiin kuuluvat muun muassa 17” kevytmetallivanteet, parkkitutka eteen ja taakse, Navigointijärjestelmä 7-tuumaisella kosketusnäytöllä, Bluetooth Handsfree ääniohjauksella sekä Titanium Business –malleissa lisäksi mm. nahkaverhoilu, Xenon-valot ja tummennetut takaikkunat.

Helsinki, 16.5.2013 – Ford Mondeo juhlii 20-vuotistaivaltaan. Mondeohan tuli aikoinaan markkinoille vuonna 1993. Siitä on esitelty kolme eri sukupolvea ja sitä on myyty yli 4.2 miljoonaa kappaletta Euroopassa.

Uuden Mondeo Edition ja uudistuneen Titanium Business –mallien CO2-päästöt ovat edeltäjiänsä alhaisemmat, ne ovat polttiainetaloudellisempia, paremmin varusteltuja ja hinnoiltaan erittäin kilpailukykyisiä.

Esimerkiksi 2.0-litraisella Duratorq-dieselmoottorilla varustetun 5-ovisen Mondeon CO2-päästöt ovat alkaen 119 g/km, mikä on 10 g/km aiempaa vähemmän.

Mondeon vakiovarustelua on lisätty entisestään:

·  Mondeo Edition -mallissa on vakiona muun muassa 17-tuumaiset kevytmetallivanteet, parkkitutka etu- ja takasensoreilla, kaksoisautomaattinen ilmastointi, Navigointijärjestelmä suurikokoisella, 7-tuumaisella kosketusnäytöllä, Bluetooth Handsfree ääniohjauksella, lämmitettävä tuulilasi, vakionopeudensäädin ja LED-huomiovalot.

·  Mondeo Titanium Business –mallissa on lisäksi vakiona muun muassa nahkaverhoilu, Bi-Xenon –ajovalot, avaimeton käynnistys, tummennetut takaikkunat sekä graafinen Ford Convers+ -mittaristo.

“Tuomme markkinoille  tyylikkäimmän, käytännöllisimmän ja ylellisimmän Fordin koskaan valmistaman Mondeon”, kertoo Hannu Pärssinen, Oy Ford Ab:n toimitusjohtaja. ”Mondeo on CD-segmentin kärkimalli kattavalla ja ylellisellä vakiovarustelullaan, entistä matalammalla polttoaineen kulutuksellaan ja uudistetulla hinnoittelullaan.”

Ford paransi Mondeon 2.0 litran Duratorq-dieselmoottoriaan ja optimoi auton aerodynamiikkaa päästäkseen 119 g/km CO2-päästöihin 5-ovisella ja sedan-mallillaan ja 120 g/km päästöihin wagon-mallillaan. Nyt tehdyt parannukset hyödyttävät myös samalla moottorilla varustettuja Galaxy- ja S-MAX-malleja, joiden päästöt ovat jatkossa 139 g/km.

Koko 20-vuotisen historiansa ajan Mondeo on saanut tunnustusta ympäristöystävällisistä teknologioistaan ja sitä on ylistetty niin bisness-  kuin perheautona. Viimeisimpiä saavutuksia ovat:

• What Car? Green Awards, Iso-Britannia, Ympäristöystävällisin perheauto 2011 ja 2012
  • What Car? Awards, Iso-Britannia, Paras perheauto 2011
  • Dagens Næringsliv, Norja, Paras työsuhdeauto 2011

Ford Mondeossa on tarjolla monia hienoja teknologioita, kuten Forward Alert
-törmäyksenestojärjestelmä ja kaistanpitoavustin, jotka molemmat ovat saaneet Euro NCAP:n Advanced-tunnustuksen, aktiivinen vakionopeudensäädin, kuolleen kulman valvontajärjestemä kääntyvät ajovalot, mäkilähtöavustin ja kaukovaloautomatiikka.

Uudet Ford Mondeo Edition ja Titanium Business –mallit tulevat tarjolle seuraavilla moottorivaihtoehdoilla:

EDITION
TITANIUM BUSINESS
CO2 (G/KM)
1.6 EcoBoost 160 hv Start/Stop
2.0 EcoBoost 203 hv PowerShift
1.6 TDCi 115 hv ECOnetic Start/Stop
2.0 TDCi 140 hv
2.0 TDCi 140 hv PowerShift
2.0 TDCi 163 hv PowerShift

Lisätiedot: Riitta Salin, Oy Ford Ab, (09) 3517 00, rsalin1@ford.com

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja valmistetaan tai myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee yhteensä noin 172 000 henkilöä ja sillä on 65 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiön automerkkejä ovat Ford ja Lincoln. Yhtiö tarjoaa myös rahoituspalveluita, joita varten on olemassa oma yhtiö, Ford Motor Credit Company. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista löytyy osoitteesta www.ford.com

Euroopan Ford valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 47 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 69 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 24 tuotantolaitosta, joista 15 on Fordin omia tai enemmistöomistuksessa ja 9 yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 - samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.