Tyylikäs uusi Fiesta tarjoaa isojen autojen laatua – Ford nostaa pikkuautojen viimeistelyn ja ergonomian uudelle tasolle

• Dynaaminen uusi Fiesta tuo nyt Euroopassa isojen autojen laadun pikkuautojen kokoluokkaan – sen viimeistely ja ergonomia ovat huipputasoa
  • Tyylikkäässä uudessa pikkuautossa on voimakkaasti kaareutuva konepellin muotoilu, laserleikatut ajovalot LED-päiväajovaloin sekä loisteliaat uudet ulkovärit
  • Hienostuneissa sisätiloissa on uusi nahkaverhoiltu ohjauspyörä ja uusi 5-tuumainen värillinen monitoiminäyttö, minkä lisäksi sisäpintoja sekä ohjainten sijoittelua ja muotoilua on parannettu

Helsinki 22.11.2012 – Uusi Fiesta tuo Euroopassa isojen autojen laadun pienten autojen kokoluokkaan. Tavoitteena on ylittää vaativimpienkin autonsa suuremmasta pienempään vaihtavien asiakkaiden odotukset.

Tyylikäs uusi Fiesta on erinomainen vaihtoehto suuremmasta autosta pienempään vaihtaville asiakkaille. Se vastaa haasteeseen dynaamisella ulkonäöllään ja uusilla harmonisilla sekä ergonomisilla sisätiloillaan.

"Uusi Fiesta nostaa taidokkaan viimeistelyn ja ergonomian tasoa pikkuautojen kokoluokassa ja muuttaa pysyvästi asiakkaiden käsitykset siitä, mihin pikkuauto pystyy", kertoo Ernst Reim (Chief Interior Designer, Ford of Europe). "Olemme tehneet todella lujasti töitä parantaaksemme uuden Fiestan käyttökokemusta."

Uuden Fiestan keulaa hallitsee puolisuunnikkaan muotoinen etusäleikkö ja laserleikatut ajovalot, joissa hyödynnetään LED-teknologiaa. Fiestan konepellin muoto on voimakkaasti kaareutuva, ja kokonaisuuden viimeistelevät 17-tuumaiset kevytmetallivanteet. Uusi Fiesta on saatavissa useissa voimakkaissa ja dynaamisissa väreissä, joita ovat muun muassa uudet Copper Pulse, Mustard Olive ja Candy Blue.

Ford on parantanut uuden Fiestan ergonomiaa muuttamalla sähkötoimisten ikkunoiden kytkinten, lämmitettävien istuinten kytkinten ja ovien sisäkahvojen paikkaa sekä panostanut sisäpintojen viimeistelyyn. Saatavilla on ensimmäistä kertaa uusi 5-tuumainen värillinen monitoiminäyttö, joka tukee mallin ensimmäistä täysin integroitua navigointijärjestelmää.

Uuden Fiestan kojelaudan yläosassa on kiiltävä pinnoite, joka jatkuu keskikonsolin alaosaan ja toistuu ovipaneeleissa. Viimeistellyt yksityiskohdat ovat saatavissa myös mattakromin värisinä, ja Fordin oma Ice Blue -valaistus hohtaa säätimissä, kytkimissä ja näytöissä.

Uudesti muotoillut istuimet saa joko korkealaatuisella täysnahkaverhoilulla, osittain nahkaisina tai miellyttävällä kangasverhoilulla. Tarjolla on myös urheilullisuutta henkivä verhoilu. Uudet kuviot ja kuosit, kuten selkeästi erottuvat tikkaukset, vangitsevat katseen ja korostavat uusien sisätilojen ylellistä tunnelmaa, ja istuinten lisätuet parantavat istumamukavuutta.

Uuden Fiestan säilytysratkaisuja on parannettu. Tavaratilan lattian alle on piilotettu kuormatila, joka tarjoaa uudenlaista säilytystilaa. Säädettävä lattiakorkeus helpottaa painavien tavaroiden lastaamista ja purkamista. Uudessa keskikyynärnojassa on myös säilytystilaa, ja ovitaskut ovat aiempaa suuremmat ja käytännöllisemmät.

Tien päällä uusi Fiesta tarjoaa edelleen luokkansa johtavaa ajolaatu ja mukavuutta sekä säilyttää Fiestalle ominaisen urheilullisen käsiteltävyyden.

Lisätietoja: Riitta Salin, Oy Ford Ab, (09) 351 700, rsalin1@ford.com

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja valmistetaan tai myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee yhteensä noin 172 000 henkilöä ja sillä on 65 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiön automerkkejä ovat Ford ja Lincoln. Yhtiö tarjoaa myös rahoituspalveluita, joita varten on olemassa oma yhtiö, Ford Motor Credit Company. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista löytyy osoitteesta www.ford.com

Euroopan Ford valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 47 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 69 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 24 tuotantolaitosta, joista 15 on Fordin omia tai enemmistöomistuksessa ja 9 yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 - samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.