Ford Kuga

​Ford esittelee Frankfurtissa sähköistetyn mallistonsa, jonka myynnin odotetaan ylittävän perinteisten bensiini- ja dieselmoottorimallien myynnin vuoden 2022 loppuun mennessä

• Ford ensiesittelee Frankfurtin autonäyttelyssä kaikkien aikojen laajimman sähköistetyn mallistonsa. Esittelyssä ovat muun muassa uusi Puma kevythybridi (mHEV), Explorer ladattava hybridi (PHEV), Tourneo Custom ladattava hybridi (PHEV) sekä täysin uusi Kuga SUV – ensimmäinen Ford, johon on saatavilla kaikki sähköistetyt vaihtoehdot: kevythybridi, täyshybridi ja ladattava hybridi.
  • Sähköistettyjen autojen myynnin odotetaan ylittävän perinteisten bensiini- ja dieselautojen myynnin vuoden 2022 loppuun mennessä. Tuolloin yli 50 prosenttia Fordin Euroopassa myydyistä henkilöautoista on sähköistettyjä.
  • Uudet kotitalouksille tarjottavat seinälatauslaitteet lyhentävät Fordin ladattavien hybridien latausaikaa jopa kolmanneksella, ja kuusi Euroopan johtavaa energiayhtiötä, mukaan lukien Centrica, tuottavat asennuspalvelut ja tariffit vihreälle energialle.
  • Uusi älypuhelinsovellus mahdollistaa saumattoman pääsyn yli 118 000 julkiseen latauspisteeseen Euroopassa yhteistyössä NewMotionin kanssa.
  • Fordin uutta muotoilukieltä edustava Ford Puma näytetään ensimmäistä kertaa autonäyttelyssä. Esittelyssä on auton tyylikäs, runsaasti varusteltu malliversio Puma Titanium X.
  • Maailman ensimmäinen sähköautojen kiihdytyssimulaattori ja laajennetun todellisuuden aktiviteetit näyttelykävijöille ovat osa uutta Go Electric –elämystä.

FRANKFURT, Saksa, 10.9.2019 – Ford osoitti tänään asiakkailleen sitoutumisensa sähköiseen tulevaisuuteen Frankfurtin autonäyttelyssä Saksassa.

Yhtiö julkisti kattavan hybridi- ja sähköautojen mallistonsa, jonka myynnin arvioidaan ylittävän perinteisten bensiini- ja dieselmoottorimallien myynnin vuoden 2022 loppuun mennessä Euroopassa. Tällöin sähköistettyjen voimansiirtojen osuus on yli puolet yhtiön henkilöautomyynnistä ja tähän mennessä odotetaan myydyn yli miljoona hybridi- ja sähkö-Ford-henkilöautoa.

Ford ilmoitti aiemmin tänä vuonna, että jokaiseen uuteen Ford-henkilöautoon tulee saataville sähköistetty vaihtoehto – joko kevythybridi, itse lataava hybridi, ladattava hybridi tai täyssähköauto. Yhtiö tarjoaa Euroopan asiakkailleen yhden laajimmista hybridi- ja sähköautojen valikoimasta tuoden markkinoille vuoteen 2024 mennessä 17 sähköistettyä autoa, joista 8 vuoden 2019 aikana.

"Sähköistyminen yleistyy nopeasti. Lisäämme sähköistettyjen mallien ja voimansiirtovaihtoehtojen määrää huomattavasti, jotta asiakkaamme voivat valita tarpeisiinsa parhaiten sopivan auton", sanoo Stuart Rowley, President, Ford of Europe. "Uskomme, että tekemällä sähköistetyn auton käyttöön siirtymisen helpommaksi kuin koskaan, suurin osa myydyistä henkilöautoistamme on hybridi- ja sähköautoja vuoden 2022 loppuun mennessä."

Fordin osastolla Frankfurtin autonäyttelyssä on yhtiön kaikkien aikojen laajin hybridi- ja sähköautojen valikoima, mukaan lukien:

• Keskikokoluokan SUV täysin uusi Kuga ladattava hybridi (PHEV)– Fordin kaikkien aikojen sähköistetyin ajoneuvo ja ensimmäinen Ford, johon on saatavilla kevythybridi, täyshybridi ja ladattava hybridi.
  • Seitsemänpaikkainen SUV täysin uusi Explorer ladattava hybridi (PHEV) ja kahdeksanpaikkainen tila-auto uusi Tourneo Custom ladattava hybridi (PHEV)– jotka molemmat tarjoavat puhdasta sähköllä ajamista yhdistettynä perinteisen polttomoottorin tuomaan pidempään toimintamatkaan ja vapauteen.
  • SUV-tyyppinen kompakti crossover uusi Puma EcoBoost Hybrid kevythybridi (mHEV), jossa on hienostuneen kevythybriditeknologian ansiosta pienemmät CO2-päästöt, optimoitu polttoainetaloudellisuus sekä reagoivampi ja antoisampi ajokokemus. Näyttelyssä on ensiesittelyssä tyylikäs Titanium X –malliversio.
  • Ford Mondeo Hybrid Wagon, jonka itselataava täyshybridi-bensiini-sähkövoimansiirtoteknologia on houkutteleva vaihtoehto dieselmallille ja tarjoaa sähköllä ajamisen hienostuneisuutta erityisesti kaupungeissa ja pysähtelevässä liikenteessä.

Fordin uusi Mustangin inspiroima täyssähköinen SUV tulee markkinoille vuonna 2020. Auton sähköllä ajon toimintasäteen odotetaan olevan 600 km laskettuna WLTP-mittaustavan mukaisesti, ja se on mahdollista ladata nopeasti.*

"Kun puhutaan sähköistämisestä, ei ole olemassa yhtä kaikille sopivaa ratkaisua. Jokaisen asiakkaan olosuhteet ja matkustamisen tarpeet ovat erilaiset", toteaa Joerg Beyer, Executive Director, Engineering, Ford of Europe. "Strategiamme on yhdistää oikea sähköistetyn voimansiirron vaihtoehto oikeaan autoon, ja näin tehdä asiakkaidemme sähköistetyn auton kokemuksesta helppoa ja nautittavaa."

Saumattomat latausratkaisut

Ford tekee Euroopassa yhteistyösopimuksen kuuden johtavan energiayhtiön kanssa, jotka tarjoavat Fordin ladattavien hybridien asiakkaille seinälle asennettavan latausaseman asennuspalvelut ja vihreän energian tariffit kotona tapahtuvaan lataukseen. Tämän ansiosta sähköistettyjen autojen lataus on helpompaa, nopeampaa ja edullisempaa.

Yhtiö ilmoitti äskettäin aloittavansa yhteistyön Centrican kanssa tarjotakseen palvelut Britanniassa ja Irlannissa. Fordin energia-alan yhteistyökumppanit tuottavat asennuspalveluita myös Fordin jälleenmyyjäverkostolle Euroopassa.

Fordin seinälatausasema tarjoaa jopa 50 prosenttia enemmän lataustehoa kuin normaali kotitalouden pistorasia ja lyhentää Fordin ladattavien hybridien kotona tapahtuvaan lataukseen käytettävää aikaa jopa kolmanneksella.

“Johtavien energiantuottajien, mukaan lukien Centrica, kanssa solmimamme yhteistyön ansiosta voimme tarjota kaikki latauspalvelut yhdestä paikasta. Palveluihin kuuluvat muun muassa seinälle asennettavien pikalatauslaitteidemme toimitus ja asennus sekä erikoishinnat vihreälle energialle”, sanoo Roelant de Waard, Vice President, Marketing Sales & Service, Ford of Europe.

Ford esittelee myös älylaitteisiin uuden sovelluksen, jonka avulla ladattavien hybridien omistajien on helppo löytää latauspaikat, navigoida niille ja maksaa latauksesta. Ford tarjoaa yhteistyössä NewMotionin kanssa pääsyn suurimpaan julkiseen latausverkostoon, jolla on erittäin kattava peitto Euroopassa. Uuden sovelluksen avulla Ford-asiakkaiden on helppoa ja yksinkertaista ladata akkuja ja maksaa latauksesta yli 118 000 latauspisteellä 30 maassa.

Fordin ladattavien hybridien omistajat voivat lisäksi seurata autonsa latauksen tilaa autoon saatavilla olevaan FordPass Connect –modeemiin yhdistetyn FordPass-mobiilisovelluksen kautta.

Ford on myös perustaja ja osakas IONITY-yhteenliittymässä, jonka tavoitteena on rakentaa vuoteen 2020 mennessä Euroopan tärkeimpiin paikkoihin 400 pikalatausasemaa, joiden latauskapasiteetti on 350 kW. Tämä mahdollistaa huomattavasti nopeammat latausajat täyssähköautoille nykyisiin järjestelmiin verrattuna – ihanteellista pitkille matkoille.

Go Electric – sähköistäminen on helpompaa kuin koskaan aiemmin

Fordin uusi Go Electric –elämysosasto esitellään myös ensimmäistä kertaa autonäyttelyssä, ja sen avulla tehdään sähköistäminen tutummaksi asiakkaille. Go Electric –osaston vierailijoille on tarjolla interaktiivisia näyttelyitä, mukaansatempaavia kokemuksia ja jännittävä, maailman ensimmäinen sähköauton kiihdytyssimulaattori.

Go Electric –osastolla asiakkaat löytävät erilaisia elämyksiä, jotka on suunniteltu parantamaan tämän päivän ja tulevaisuuden sähköistettyjä ajoteknologioita, ja löytämään itselleen parhaiten sopivan ratkaisun.

Go Electric –elämysosastolla on:

• Maailman ensimmäinen sähköauton kiihdytyssimulaattori, joka toistaa täyssähköauton tehokkaan, katkeamattoman lineaarisen kiihtyvyyden aiheuttamaa jännitystä.
  • Lisätyn todellisuuden matka, jolla kerrotaan Fordin tarjoamista erilaisista sähköistetyistä voimansiirroista ja niiden jokaisen toiminnasta – täysin uuden Ford Puman 48-volttisesta kevythybriditeknologiasta tulevaan Mustangin inspiroimaan tehokkaaseen SUV-täyssähköautoon.
  • Interaktiivinen kosketusnäyttö, jonka avulla asiakkaat löytävät sähköistetyistä teknologioista ja tuotteista omaan elämäntyyliinsä parhaiten sopivan vaihtoehdon.
  • Käytännönläheinen interaktiivinen näyttely, jossa käytetään oikeita latauslaitteita, jotta asiakkaat näkevät, kuinka nopeasti ladattavat hybridit ja täyssähköautot voidaan ladata eri tilanteissa.

Frankfurtin autonäyttelyn kävijöiden on mahdollista vierailla Go Electric –osastolla 22.9. saakka, minkä jälkeen Go Electric –näyttely lähtee Euroopan-kiertueelle Italiaan, Ranskaan, Espanjaan ja Britanniaan vuoden 2019 ja alkuvuoden 2020 aikana.

Ford Explorer ladattava hybridi CO2 päästöt alkaen 71 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 3.41 l/100 km

Ford Kuga ladattava hybridi CO2 päästöt alkaen 26 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 1.2 l/100 km

Ford Mondeo Hybrid Wagon CO2 päästöt alkaen 99 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 4.43 l/100 km

Ford Puma kevythybridi CO2 päästöt alkaen 125 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 5.45 l/100 km

Ford Tourneo Custom ladattava hybridi CO2 päästöt alkaen 75 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 3.3 l/100 km

*Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde mitataan Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EY) 692/2008 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.

Ford Motor Company on globaali yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Lisäksi yhtiö tarjoaa rahoituspalveluita Ford Motor Credit Companyn kautta ja tavoittelee johtavia asemia sähkötoimisissa ratkaisuissa, autonomisissa autoissa ja liikkuvuusratkaisuissa. Ford työllistää noin 196  000 henkilöä maailmanlaajuisesti. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteesta www.corporate.ford.com

Ford of Europe valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 51 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 65 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 23 tuotantolaitosta, joista 17 Ford omistaa kokonaan tai on enemmistöomistaja ja 6 on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.