Uudistunut Möller Sydämelle nyt kolesterolivaikutuksella

Uudistunut Möller Sydämelle nyt kolesterolivaikutuksella

Möller Sydämelle -tuote sisältää nyt kylmäpuristetusta pellavansiemenöljystä saatavia ALA-rasvahappoja, joilla on tutkittu vaikutus kolesteroliin. Möller Sydämelle sisältää myös merellisiä EPA- ja DHA-rasvahappoja, jotka tukevat sydänterveyttä. EPA:n ja DHA:n vaikutukset sydänterveyteen on dokumentoitu sadoissa tutkimuksissa. Yhdessä nämä kolme monityydyttymätöntä omega-3-rasvahappoa vastaavat suomalaisten tarpeeseen laskea sydän- ja verisuonitautien riskiä.

Korkea kolesteroli on yksi sydän- ja verisuonitautien riskitekijöistä. Suomessa 59 % miehistä ja 57 % naisista kärsii kohonneesta kolesterolista (yli 5 mmol/l). Elimistö muodostaa ”huonoa” LDL-kolesterolia vähemmän kun ruokavalioon kuuluu vähintään 300 milligrammaa ALA-rasvahappoja vuorokaudessa. Näin ”hyvän” eli HDL-kolesterolin osuus elimistössä kasvaa.

Ruokavalion vaikutus kokonaiskolesteroliin voi olla jopa 40 %. Kun ruokavalion kovia rasvoja eli tyydyttyneitä ja transrasvahappoja korvataan pehmeillä rasvoilla eli kerta- ja monityydyttymättömillä rasvahapoilla, laskee sekä veren kokonaiskolesterolipitoisuus että huonon kolesterolin määrä elimistössä. Ruoasta EPA- ja DHA- rasvahappoja saa rasvaisesta kalasta ja ALA-rasvahappoja kasviöljyistä. Pellavansiemenöljy on erityisen hyvä ALA-rasvahappojen lähde. Se sisältää 57 % ALA-rasvahappoja kun esimerkiksi rypsiöljy sisältää niitä 8 %.

Vuorokausiannos 2–3 kapselia sisältää 870–1300 milligrammaa omega-3-rasvahappoja, josta EPA:a ja DHA:ta 460–700 milligrammaa ja ALA:a 310–460 milligrammaa.

Lähteet: Finnriski 2007; Christian A. Drevon, Omega 3 fatty acids - metabolism and mechanisms of action of essential fatty acids; Suomen sydänliitto ry.

Lisätiedot:

viestintäpäällikkö Susanna Nikko

Materiaalia ja kuvia sähköisessä muodossa: Axelluksen mediapankista.

Lotta Roitto

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager / Viestintäpäällikkö 040-7470871