Kolesteroli koholla?

Kolesteroli koholla?

Möller Sydämelle -tuotteen säännöllinen käyttö yhdessä terveellisen ruokavalion ja elämäntapojen kanssa edistää veren kolesterolitasojen pitämistä normaalina luonnollisella, lääkkeettömällä tavalla.

Veren kolesteroliarvoihin voidaan vaikuttaa elintavoilla, kuten syömällä terveellisesti ja harrastamalla liikuntaa. Ruokavaliossa olennaista on vähentää kovan rasvan määrää ja korvata se pehmeillä rasvoilla, millä on myönteisiä vaikutuksia sydämelle. Yksi tapa kohentaa sydämen terveyttä on varmistaa riittävä päivittäinen omega-3-rasvahappojen saanti.

Möller Sydämelle -tuote sisältää kylmäpuristetusta pellavansiemenöljystä saatavaa alfa-linoleenihappoa (ALA), jolla on tutkittu vaikutus kolesteroliin. Möller Sydämelle sisältää myös merellisiä omega-3-rasvahappoja EPA:a ja DHA:ta, jotka tukevat sydänterveyttä. EPA:n ja DHA:n vaikutukset sydänterveyteen on dokumentoitu sadoissa tutkimuksissa. Yhdessä nämä kolme monityydyttymätöntä omega-3-rasvahappoa vastaavat suomalaisten tarpeeseen pitää huolta sydämensä terveydestä.

Suomalaisista vain noin kahdella viidestä veren kokonaiskolesterolipitoisuus on normaalilla tasolla. Sekä veren kokonaiskolesterolin että ”huonon” LDL-kolesterolin pitoisuuteen voidaan vaikuttaa korvaamalla ruokavalion kovia rasvoja eli tyydyttyneitä ja transrasvahappoja pehmeillä kerta- ja monityydyttymättömillä rasvahapoilla. Ruokavaliosta monityydyttymättömiä rasvahappoja EPA:a ja DHA:ta saa rasvaisesta kalasta ja ALA:a kasviöljyistä. Pellavansiemenöljy on erityisen hyvä ALA:n lähde. Se sisältää 57 prosenttia ALA:a, kun esimerkiksi rypsiöljyssä ALA:n määrä on vain 8 prosenttia.

Möller Sydämelle on ravintolisä. Vuorokausiannos 2–3 kapselia sisältää 870–1300 milligrammaa omega-3-rasvahappoja, josta EPA:a ja DHA:ta 460–700 milligrammaa ja ALA:a 310–460 milligrammaa. E-vitamiinia tuote sisältää 310–490 milligrammaa. E-vitamiini toimii tuotteessa antioksidanttina.

Lähteet:

FINRISKI-tutkimus: Väestön kolesterolitaso on vuosikymmenien laskun jälkeen kääntynyt nousuun. Suomen Lääkärilehti 35/2012 vsk 67.
Christian A. Drevon, Omega 3 fatty acids - metabolism and mechanisms of action of essential fatty acids; Suomen sydänliitto ry.

Lisätiedot:

Viestintäpäällikkö Laura Raivio, laura.raivio@axellus.fi, 040 653 3304
Product Group Manager Christian Illman, christian.illman@axellus.fi, 040 527 3431

Tiedote ja tuotekuvat saatavilla sähköisenä osoitteessa: www.axellus.fi

Axellus Oy on Suomen johtava terveystuotteiden markkinoija ja alan vastuullinen kehittäjä. Tarjoamme helppokäyttöisiä ja terveyttä edistäviä tuotteita ja palveluita pohjoismaiseen ravitsemusosaamiseemme perustuen. www.axellus.fi

Lotta Roitto

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager / Viestintäpäällikkö 040-7470871