Mistä tunnistaa laadukkaan D-vitaminivalmisteen?

Mistä tunnistaa laadukkaan D-vitaminivalmisteen?

Hyvä D-vitamiinilisä on korkealuokkaisista ja tarkoin valituista raaka-aineista oikein käsiteltynä valmistettu tuote, jonka valmistusprosessi ja pitoisuudet ovat tarkoin tiedossa valmistuksen kaikissa vaiheissa. Sana-sol D-vitamiinit valmistetaan Orkla Healthin omalla tehtaalla Tanskassa, jolla on kymmenien vuosien kokemus vitamiini- ja kivennäisainetuotteiden valmistuksesta ja kehittämisestä. Lisäksi ostamme tuotteita korkeat laatuvaatimukset täyttäviltä auditoiduilta kumppaneilta. Tuoteturvallisuusstandardimme on jopa tiukempi kuin eurooppalaiset GMP- ja BRC-standardit.

Tuotteiden säännöllinen testaaminen on kiinteä osa valmistusstandardejamme. Testaamme tuotteitamme itse sekä lähetämme niitä ulkopuolisen, akreditoidun elintarviketurvallisuuslaboratorion testattavaksi. Lisäksi teemme yhteistyötä tutkimuslaitosten kanssa, kuten Kööpenhaminan yliopistollisen sairaalan ja Oslon yliopiston kanssa, sillä tuotteitamme käytetään usein erilaisissa tutkimuksissa.

Kaikki tuotteemme on luokiteltu ainesosien ja tuotantomenetelmien mukaan, ja testaamme tuotteiden säilyvyyttä ja pitoisuuksia jatkuvasti. Laajan analyysin teemme 0, 12. ja 24. kuukauden kohdalla. Olemme yksi harvoista elintarvikealan yrityksistä, joilla tehdään laboratoriotutkimuksien lisäksi myös aistinvaraista valvontaa.

Orkla Healthin laatupolitiikka perustuu elintarviketurvallisuusstandardiimme OFSS:n, HACCP-järjestelmään sekä allergeenimääräysten ja GMO-vapaiden raaka-aineiden käytön noudattamiseen. Orklan tuoteturvallisuusstandardi OFSS on tiukempi kuin vastaavat eurooppalaiset (GMP Good Manufacturing Practise ja BRC British Retail Consortium). Lisäksi teemme yhteistyötä yliopistojen ja tutkimuslaitosten kanssa ja tuotteidemme terveysvaikutuksia testataan laajasti niin omasta kuin ulkopuolisten tahojen toimesta.

Lotta Roitto

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager / Viestintäpäällikkö 040-7470871