ARIYA NISMO tulossa! Tutustu tuotetietoihin maailman sähköautopäivänä

ARIYA NISMO tulossa! Tutustu tuotetietoihin maailman sähköautopäivänä

• NISMO tekee paluun Eurooppaan
  • Maailman sähköautopäivän kunniaksi Nissan paljastaa ARIYA NISMO -mallin tekniset tiedot.
  • ARIYA NISMO tarjoaa paremman kiihtyvyyden, dynaamisen jousituksen ja erinomaisen ajokokemuksen.

Espoo (9. syyskuuta 2024) – Esittelyssä ARIYA NISMO – tyylikäs, dynaaminen ja 100 % sähköinen auto, joka on suunniteltu kunnioittaen NISMOn perinteitä. Juhliessamme maailman sähköautopäivää ARIYA NISMO valmistautuu esittäytymään Euroopan markkinoille ainutlaatuisella NISMO e-4ORCE-teknologialla.

ARIYA NISMO yhdistää NISMO-perinteen ja päästöttömän liikkumisen, säilyttäen ominaisuudet, jotka ovat tehneet NISMO-malleista maailmankuuluja. Tämä uutuus tarjoaa nopeamman, jännittävämmän ja turvallisen ajokokemuksen.

Rakennettu kunnioittaen Nissanin NISMO-perintöä ja yhdistäen huipputason teknologiat tyylikkääseen muotoiluun, ARIYA NISMO nostaa 87 kWh ARIYA e-4ORCE -mallin suorituskyvyn uudelle tasolle.

Suunniteltu ajonautintoa varten

ARIYA NISMOssa on virtaviivainen, aerodynaaminen muotoilu, joka luo tunteen vaivattomasta liukumista ilman halki. Moottoriurheilusta tutun muotoilunsa, syvemmän etupuskurin helman ja ducktail-takaspoilerinsa ansiosta ARIYA NISMOn aerodynamiikka on parantunut merkittävästi.

NISMOn leveä ja matala olemus sekä matala painopiste, yhdessä kookkaan takailmanohjaimen kanssa, ohjaavat ilmavirtaa tehokkaasti, lisäten downforcea. Lisäksi Formula E:stä inspiroituneet ilmanohjaimet vähentävät ilmanvastusta, luoden sujuvan ilmavirtauksen ajoneuvon korin ympärille ja tehostaen ilman virtausta takarenkaiden edessä.

ARIYA NISMOssa käytettävät Michelin Pilot Sport EV -renkaat on suunniteltu tarjoamaan lisää vakautta ja luotettavuutta, lisäten ajomukavuutta. Näyttävät 20-tuumaiset ENKEI “MAT Process” vanteet, vähentävät ilmanvastusta ja painoa. Vanteiden suuret aukot edesauttavat myös ilman virtaamista, pitäen renkaat viileinä, vaikka asfaltti kuumenisi.

NISMO-viritys elämykselliseen ajokokemukseen

NISMOn tekemät muutokset takaavat huippuluokan suorituskyvyn. Täyssähköinen 87 kWh 320 kW/600 Nm -malli kiihtyy 0-100 km/h vain viidessä sekunnissa, ja 80-120 km/h kiihtyvyys onnistuu vain 2,4 sekunnissa.

ARIYA NISMO tarjoaa myös paremman ohjattavuuden ja suuremman sivuttaisvoiman kuin GT-R NISMO. Mallin dynaaminen alustarakenne, joka sisältää suorituskykyisemmät jouset, vakaajat ja iskunvaimentimet, aikaansaa urheilullisen ajokokemuksen, poistaen ylimääräistä ajoneuvon liikettä ja lisäten ajon hallittavuutta. NISMO-mallin tehostettu ohjaus mukauttaa ohjaustuntumaa nopeuden mukaan, luoden vertaansa vailla olevan ajettavuuden.

Kaupungeissa ja hitaammilla nopeuksilla ajettaessa ohjausvoimaa vähennetään, jolloin kääntyminen on vaivatonta. Moottoriteillä suuremmilla nopeuksilla ohjaus jämäköityy, tarjoten neutraalin ja vakaan tuntuman. i-Boosterin lisäyksen ansiosta jarrutusteho paranee, mikä mahdollistaa NISMOn täyden jännityksen kokemisen säilyttäen samalla ketterän ja turvallisen ajokokemuksen.

Mallissa on myös oma "NISMO-tila", joka tarjoaa ajajille täyden NISMO -kokemuksen.

E-4ORCE – varmuutta ja hallintaa

ARIYA NISMOssa on e-4ORCE-teknologia, joka on viritetty vähentämään aliohjausta ja parantamaan tarkkuutta 12 % verrattuna perus e-4ORCE-teknologiaan. Tämä mahdollistaa huippuluokan suorituskyvyn kaikilla neljällä pyörällä, tarjoten aidon urheiluauton ajokokemuksen.

Nopea latauskyky

ARIYA NISMOssa on 22 kW sisäänrakennettu laturi, joka mahdollistaa nopean latauksen julkisissa latauspisteissä.

Tyylikäs design ja uusi sisustus

ARIYA NISMO erottuu urheilullisella muotoilullaan ja veistoksellisella takaosan ulkonäöllään. Saatavilla neljässä värissä, mukaan lukien uusi NISMO Stealth Grey mustalla katolla. Punaiset korostukset korin alaosassa täydentävät ulkoasun.

Sisätilat on uudistettu korkealaatuisilla materiaaleilla ja urheilullisilla istuimilla. NISMO-brändi näkyy punaisina yksityiskohtina ohjauspyörässä ja sisätiloissa. Nissanin punainen ANDON-valaistus viimeistelee tunnelman.

ARIYA NISMOn myynti alkaa alkuvuonna 2025, ja sitä myydään kaikilla Euroopan markkinoilla (lukuun ottamatta Kyprosta, Maltaa ja Pohjois-Irlantia).

Nissan ARIYA NISMO e-4ORCE

Sähkömoottorin tyyppi

EESM

Akun kapasiteetti - Kokonais-/Käytettävissä (kWh)

Enimmäisvääntö etu (Nm)

Enimmäisvääntö taka (Nm)

Yhdistetty järjestelmän enimmäisvääntö (Nm)

Enimmäisteho (kW)

Enimmäisteho (hv)

Enimmäisteho (PS)

Ilmanvastuskerroin

0.3

Leveys ilman peilejä (mm)

Leveys peilien kanssa (mm)

Pituus (mm)

Korkeus (mm)

Akseliväli (mm)

Raideleveys etu (mm)

Kaikki tiedot vahvistetaan tyyppihyväksynnän yhteydessä.

Nissan Euroopassa

Nissanin päämääränä on olla aidosti ympäristöystävällinen yritys, jonka tavoitteena on olla mahdollistamassa puhtaampaa, turvallisempaa ja tasa-arvoisempaa maailmaa.

Nissanin pitkän aikavälin strategian, Ambition 2030, keskiössä on ympäristöystävällisyys. Strategian myötä tärkeimmille markkinoille tuotetaan sähköistettyjä malleja ja teknologisia innovaatioita, jotka vastaavat ympäristön, yhteiskunnan sekä asiakkaiden tarpeisiin. Ambition 2030 tukee Nissanin tavoitetta saavuttaa koko yrityksen ja sen tuotteiden elinkaaren hiilineutraalius vuoteen 2050 mennessä. Nissanin Euroopan tuotannon keskiössä on EV36Zero, joka mullistaa sähköistettyjen ajoneuvojen valmistuksen. EV36Zero mahdollistaa teollisen tuotannon pienillä päästöillä

Riikka Vepsäläinen

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager +358505574448

Tervetuloa Nissan Suomi !

Nissan on maailmanlaajuinen ajoneuvovalmistaja, joka myy yli 60 mallia Nissan-, INFINITI- ja Datsun-tuotemerkeillä. Tilikaudella 2021 yhtiö myi 3,4 miljoonaa ajoneuvoa maailmanlaajuisesti, ja sen liikevaihto oli 8,4 miljardia jeniä. Nissanin maailmanlaajuinen pääkonttori Yokohamassa Japanissa hallinnoi toimintaa kuudella alueella: Aasiassa ja Oseaniassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Intiassa, Kiinassa, Euroopassa, Latinalaisessa Amerikassa sekä Pohjois-Amerikassa. Nissan on tehnyt yhteistyötä ranskalaisen autovalmistaja Renaultin kanssa vuodesta 1999 alkaen ja hankki 34 prosentin osuuden Mitsubishi Motorsista vuonna 2016.

Nissan Suomi

Keilasatama 5