Ohita
Hans-Martin Lohmann, W. Neudorff GmbH KG -yhtiön toimitusjohtaja ja osakas, vastaanottamassa saksalaista kestävän kehityksen palkintoa (Deutscher Nachhaltigkeitspreis) digitaalisessa palkintojenjakotilaisuudessa. Tekijänoikeus: Christian Koester

Neudorff – saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon voittaja

Saksalainen kestävän kehityksen palkinto vuonna 2021 muutoksia koskevassa kategoriassa ”Resurssit” annettiin 4. joulukuuta 2020 W. Neudorff GmbH KG -yhtiölle, joka valmistaa ympäristöystävällisiä tuotteita kasvien hoitoon luonnonmukaisuutta arvostaville puutarhureille. Tämä keskisuuri yritys voitti nimekkäät ehdokkaat konseptillaan, jossa ympäristöystävällinen tuotevalikoima ja resursseja säästävä tuotanto muodostaa yhtenäisen kokonaisuuden.

Tänä vuonna digitaalisesti järjestetyssä palkintojenjaossa Neudorffin toimitusjohtaja ja osakas Hans-Martin Lohmann vastaanotti palkinnon reaaliajassa lähetettävässä tilaisuudessa. ”Tämä palkinto on erittäin merkittävä huomionosoitus viime vuosien panostuksistamme ja kannustaa meitä toimimaan tulevaisuudessa vieläkin ympäristöystävällisemmin yhtiön kaikilla toiminta-alueilla. Olen erityisen kiitollinen työntekijöillemme, joita ilman tämä ei olisi ollut mahdollista. Palkinto kannustaa meitä jatkamaan samaan suuntaan”, kiteyttää Hans-Martin Lohmann.

Saksalainen kestävän kehityksen palkinto on yksi merkittävimmistä tämänkaltaisista palkinnoista Euroopassa. Kyseessä oli 13. kerta, kun yhtiöitä houkutellaan muutoksiin, joilla edistetään ilmaston, resurssien, luonnon monimuotoisuuden ja yhteiskunnan huomioimista tuotannossa.

Neudorffilla on jo käytössään useita resursseja säästäviä prosesseja, ja se tuottaa sähköä vesivoimaloissa ja aurinkoenergialaitteistoilla sekä sijoittaa kestäviin tuotantoprosesseihin ja ympäristöystävällisiin pakkauksiin.

Yhtiön lähitavoitteena on CO2-jalanjäljen vähentäminen entisestään, tuotteiden CO2-tasapainon lisääminen ja resursseja vieläkin paremmin säästävien ratkaisujen löytäminen kaikilla aloilla. Neudorff haluaa lisäksi ottaa käyttöön hajautetun energiantuotannon ja parantaa entisestään tuotantonsa energiatehokkuutta.

Neudorff-tuotteita on saatavilla kautta maailman. Lisätietoja Neudorffista ja sen luonnonmukaisille puutarhureille tarkoitetuista tuotteista on osoitteessa www.neudorff.fi

Vieraile lehdistösivuillamme ja kuvapankissamme lataaksesi kuvamateriaalia.

Tämä on Neudorff

Meille ympäristönsuojelu alkaa oman kotioven edestä. Me Neudorffilla haluamme tuotteillamme tuoda oman panoksemme planeettamme kasvi- ja eläinmaailman parempaan suojeluun.

Tästä johtuen kehitämme ja valmistamme luonnonmukaisia tuotteita puutarhaan, kotiin ja ympäristöön jo yli 160 vuoden ajan. Pyrimme käyttämään vain raaka- ja tehoaineita, jotka ovat pääasiassa luonnosta peräisin, uusiutuvat nopeasti ja joilla on vähäinen vaikutus ympäristöömme.

Pääperiaatteemme on yhdistää paras tehokkuus ja paras mahdollinen siedettävyys ihmiselle, eläimelle ja ympäristölle.

Maahantuoja:
Vilomix Finland Oy
Yrittäjäntie 1, 21530 Paimio, Suomi
www.vilomix.fi

Valmistaja:
W. Neudorff GmbH KG
An der Mühle 3
D-31860 Emmerthal,
Saksa
www.neudorff.fi

Annmari Heinemaa

Lehdistön yhteyshenkilö Vilomix Finland Oy +358 (0)50 576 4131

Neudorff - Luonnonmukainen puutarhanhoito

Neudorff on vuonna 1854 perustettu luonnonmukaisen puutarhanhoidon asiantuntija, jonka tuotteet valmistetaan vastuullisesti ja ympäristöä kunnioittaen. Kehitämme jatkuvasti tuotteita, jotka ovat mahdollisimman ystävällisiä ihmisille, kotieläimille ja ympäristölle.