ZOÉGAS Summer Edition 2023– tummapaahtoinen uutuus kesän kahvihetkiin

ZOÉGAS Summer Edition 2023– tummapaahtoinen uutuus kesän kahvihetkiin

Odotettu Zoégasin kesäkahvi on jälleen täällä! Tänä kesänä nautitaan tummapaahtoisesta, 100% Arabica-kahvisekoituksesta, jossa voit maistaa raparperin ja ruusunmarjan vivahteita. Kesäkahvia myydään rajoitetun ajan, ja se on saatavilla hyvin varustetuista K-ruokakaupoista. Tuotetta on saatavilla sekä suodatin- että papukahvina.

Zoégasin tämän vuoden kesäkahvi on Rainforest Alliance -sertifioitu sekoitus ruandalaisia Arabica-kahvipapuja, joita tasapainottavat muun muassa brasilialaiset ja burundilaiset Arabica-kahvipavut. Huolella valittu yhdistelmä paahdetaan herkullisen tummaksi Zoégasin kahvipaahtimolla Ruotsin Helsingborgissa.

- Olemme kehittäneet pohjoismaalaiseen kesään sopivan sekoituksen, joka tarjoaa raikkaan hedelmäisen maun yhdistettynä pitkään jälkimakuun, kertoo Nestlén kahvin liiketoimintapäällikkö Juliaana Leppänen.

Zoégasin vuosittaiseen kesäkahvilanseeraukseen kuuluu oleellisesti kestävä kehitys, johon investoidaan niinikään vuosittain ainutlaatuisella tavalla. Tänä vuonna investoinnilla tuetaan Ruandan Nzahahan alueen kahviviljelijöitä, joille lahjoitetaan vuohia lisätoimeentulon turvaamiseksi. Tämän lisäksi Zoégas tukee paikallisia yhteisöjä ja naisviljelijöitä tarjoamalla koulutusta ja tukea kestävään kahvinviljelyyn.

- Zoégasin Coffee by Women- aloitteella tuetaan Ruandan naisviljelijöitä siirtymään perinteisestä luomuviljelystä sertifioituun luomuviljelyyn. Siirtymän odotetaan parantavan viljelijöiden elinoloja, toimeentuloa sekä pienentävän viljelyn ympäristövaikutuksia, Juliaana jatkaa.

Jokainen kesäkahvi ansaitsee oman pakkauksensa, ja tällä kertaa viehättävän pakkauksen takana on ruotsalainen kuvittaja Björn Rudnert, joka on saanut inspiraationsa Ruandan kulttuurista ja Zoégasin Coffee by Women- aloitteesta.

Lisätietoa:

Juliaana Leppänen, kahvin liiketoimintapäällikkö, Suomen Nestlé

juliaana.leppanen@fi.nestle.com

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.