Nestlé Nordicille uusi toimitusjohtaja

Nestlé Nordicille uusi toimitusjohtaja

Nestlén pohjoismaisen yksikön uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Peter Svensson. Hän seuraa tehtävässä Carsten Fredholmia, joka on siirtynyt uuteen tehtävään Nestlé-konsernin pääkonttorille Sveitsin Veveyhyn. Svensson työskentelee Kööpenhaminassa Nestlé Nordicin pääkonttorilla.

51-vuotiaalla Svenssonilla on monipuolinen kokemus tehtävistä Nestlé-konsernissa. Hän on työskennellyt Nestléllä vuodesta 1988 lähtien, viimeksi Euroopan alueen liiketoimintajohtajan tehtävässä, jossa hänen vastuullaan oli monta markkina-aluetta Euroopassa sekä merkittävä rooli NESCAFÉ ja NESCAFÉ Dolce Gusto –tuotemerkkien kehityksessä. Sitä ennen Svensson työskenteli Nestlén maajohtajana Tsekeissä ja Slovakiassa sekä pohjoismaisen Juomat-liiketoimintaryhmän toimitusjohtajana, jossa hänen vastuullaan oli mm. NESCAFÉ- ja ZOÉGAS -tuotemerkit.

Nestlé toimii Tanskassa, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa yhdessä toiminnallisena yksikkönä, Nestlé Nordicina, joka työllistää noin 1 700 ihmistä ja jonka liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa.

Lisätietoja antaa viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, p. 050 348 5620 tai aino.pajukangas@fi.nestle.com

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava ravitsemukseen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvä yritys, jonka maailmanlaajuinen liikevaihto on noin 70 miljardia euroa. Nestlé työllistää yli 328 000 ihmistä 461 tehtaalla ja toimistoissaan ympäri maailman. Suomessa työskentelee noin 450 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa. Nestléllä on vahva valikoima ruoka- ja juomatuotteita kuten lastenruoat, kahvi, murot, jäätelö, lemmikkituotteet ja makeiset.  Nestlé toimii Tanskassa, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa yhdessä toiminnallisena pohjoismaisena yksikkönä, Nestlé Nordicina, joka työllistää noin 1 700 ihmistä ja jonka liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa.