LK:n Ruotsin logistiikkakeskuksesta hiilidioksidineutraali

LK:n Ruotsin logistiikkakeskuksesta hiilidioksidineutraali

LK uskoo, että aina on olemassa parempi tapa tehdä asioita. Tämä näkökanta näkyy myös ympäristötyössä, sillä konserni pyrkii jatkuvasti vähentämään ympäristökuormitusta ja kehittämään kestävämpiä toimintamuotoja.

Yksi osa-alue, johon LK panostaa erityisesti, on kuljetusten seuranta ja tehostaminen. Yksi esimerkki on se, että LK:n Ruotsin logistiikkakeskus siirrettiin Malmöstä Ulricehamniin vuonna 2017.

Koska uusi logistiikkakeskus sijaitsee nykyään konsernin korkealaatuisia muoviputkia valmistavan PEX Pipe Extrusion -liiketoiminta-alueen yhteydessä, tavaraa ei enää tarvitse kuljettaa tehtaalta varastoon. Lisäksi siirto ja uudet toimitilat ovat tehostaneet toimituksia ja lyhentäneet kuljetusmatkoja, sillä LK on nyt lähempänä suuria asiakkaitaan.

- Se ei kuitenkaan riitä LK:lle. Vuodesta 2019 alkaen keskusvarastoltamme lähtevät kuljetukset ovat olleet täysin hiilidioksidineutraaleja. Kompensoimme hiilidioksidipäästöt, jotka aiheutuvat tavaran kuljettamisesta logistiikkakeskuksesta asiakkaillemme, istuttamalla puita yhteistyössä Vi-Skogen-hankkeen kanssa. Tähän mennessä olemme istuttaneet 3447 puuta, kertoo Hans Bramevik, laatu- ja ympäristöpäällikkö, Water and Heating Systems, LK.

LK pyrkii parantamaan kestävyyttä jatkuvasti niin asiakkaidensa, itsensä kuin ympäristön vuoksi. Kestävyysraportti on tärkeä työkalu, joka auttaa meitä selvittämään, mitä konserni tekee hyvin ja missä sillä on parantamisen varaa.

Lisätietoja saa ottamalla yhteyttä:

Hans Bramevik, laatu- ja ympäristöpäällikkö, Water and Heating Systems, LK

S-posti: Hans.Bramevik@lksystems.se

Puhelin: +46 40 698 50 22

​Helpompi ja älykkäämpi arki

​Helpompi, älykkäämpi ja kestävä – LK:lla me lähdemme aina siitä, että on olemassa parempi tapa tehdä asioita. Kaikessa mitä teemme suosimme innovaatiota paikalleen jäämisen sijaan ja selkeyttä monimutkaisuuden sijaan. Tällä vakaumuksella me LK:lla kehitämme älykkäitä tuotteita ja järjestelmäratkaisuja lämpö-, vesi- ja saniteettijärjestelmiä varten.

LK Systems OY

Huoltotie 4