LK julkaisee uusimman kestävyysraportin

LK julkaisee uusimman kestävyysraportin

Kestävyysraportissa pyritään antamaan kattava kuva kestävän kehityksen työstämme, tavoitteistamme ja tavoitteiden saavuttamiseksi tehtävistä toimenpiteistä. Toivomme, että raportti lisää tietoa ja kannustaa kestäviin aloitteisiin niin sisäisesti, kuin yrityksen ulkopuolellakin.

LK on päättänyt laatia kestävyysraportin koko konsernin osalta, vaikka lakimääräys koskee vain tytäryhtiötä. Yhdessä voimme kehittää toimintaamme ja saavuttaa väli- ja kokonaistavoitteet tehokkaalla tavalla.

Tuotteemme ovat markkinajohtajia niin turvallisuuden kuin laadun osalta. Olemme toimittaneet älykkäitä LVI-tuotteita ja järjestelmäratkaisuja markkinoille jo vuodesta 1910. Kiinnitämme paljon huomiota kestävyyteen mm. ympäristösertifiointien avulla, jotka tukevat työtämme pysyvien parannusten saavuttamiseksi.

• Kestävyysraportti auttaa meitä kyseenalaistamaan ja toimimaan. Siitä käy ilmi, mitä teemme hyvin ja mitä parannettavaa meillä on. Pyrimme parantamaan kestävyyttä jatkuvasti asiakkaitamme, itseämme ja ympäristöämme varten. Asiakkaamme voivat luottaa siihen, että tuotteemme ja toimintamme ovat kestäviä kaikilta osin, olipa kyse sitten ennakkokyselystä, tilauksen vahvistamisesta, tarjouksesta, tuotannosta, toimituksesta tai asiakaspalvelusta, kertoo LK:n johtoryhmä.

Kestävyysraportti on jaettu kolmeen kappaleeseen: ihmisoikeuksien kunnioittaminen ja korruption ennaltaehkäisy, ympäristötyö ja sosiaaliset suhteet, sekä henkilöstö.

• Jotta kestävyystyömme onnistuu mahdollisimman hyvin, työympäristömme on mahdollistettava henkilökohtainen kehittyminen sekä miellyttävä työympäristö, luotettavuus, oppiminen ja että kuuntelemme toisiamme. Parannamme sitoutumista ja motivaatiota ottamalla työntekijät mukaan päätöksentekoon ja prosessien kehittämiseen. Tavoitteenamme on suvaitseva työympäristö, jossa kyseenalaistaminen ja vaihtoehtoisten ratkaisujen ehdottaminen on mutkatonta. Henkilökunta on LK:n tärkein resurssi. Sen avulla voimme jatkaa menestystämme vuosia eteenpäin, lisää LK:n johtoryhmä.

Voit ladata koko kestävyysraportin tästä.