Linde tuo markkinoille hiilineutraalin Linde Green -tuotelinjan

Linden (ent. AGA) uuden nestemäisten kaasujen Linde Green -tuotelinjan nettohiilijalanjälki on nolla, sillä tuotannossa ja kuljetuksissa käytetään uusiutuvaa energiaa ja polttoainetta yhdessä päästöhyvitysten kanssa.

”Olemme ylpeitä voidessamme tuoda markkinoille nestemäisten kaasujen hiilineutraalin tuotesarjan. Näiden tuotteiden avulla asiakkaamme voivat ottaa seuraavan askeleen omissa ympäristötavoitteissaan”, sanoo Tommi Niemi, prosessiliiketoiminnan myyntijohtaja. ”Linde Green -tuotelinja varmistaa samalla Linden omien vastuullisuustavoitteiden saavuttamisen vuoteen 2028 mennessä.”

Linde Green -tuotelinja käsittää nesteytetyn hapen, typen, argonin ja hiilidioksidin. Tuotannon raaka-aineet ovat vihreitä, joko ilmaa tai kemiallisten prosessien sivutuotteena syntynyttä hiilidioksidia. Linde hankkii alkuperävarmistettua tuulivoimaa ja aurinkonergiaa sekä uusiutuvia polttoaineita vastaavan määrän kuin mitä Linde Green -tuotteita myydään.

Tämä kaikki yhdessä vähentää kasvihuonepäästöjä jopa 95 prosentilla. Jäljelle jäävät päästöt kompensoidaan sertifioidun metsityshankkeen kautta. Asiakkaat saavat vuosiraportin, joka näyttää, kuinka paljon asiakkaiden hiilidioksidipäästöt ovat vähentyneet Linde Green -tuotteita käyttämällä.

”Linde Green -tuotelinjan ansiosta voimme toimittaa asiakkaillemme hiilineutraalin ja päästöhyvitetyn tuotteen, mikä on jotain aivan uutta! Asiakkaamme voivat näin parantaa sekä ympäristötehokkuuttaan että omaa kilpailuetuaan”, Niemi iloitsee. ”Me Lindellä teemme jatkuvasti töitä tehdäksemme maailmasta tuottavamman. Kestävä kehitys on liiketoimintamme ytimessä, ja Linde Greenin avulla otamme seuraavan askeleen ilmastotyössämme”, Niemi kiteyttää.

Näin Linde Green -tuotelinja toimii

• Tuotteiden laatu ja luotettavuus pysyvät ennallaan – nyt vain ilman kasvihuonepäästöjä
  • Tuotannon raaka-aineet ovat vihreitä: ilmaa tai kemiallisten prosessien sivutuotteena syntynyttä hiilidioksidia
  • Tuotannossa käytetään alkuperävarmistettua tuulivoimaa ja aurinkoenergiaa
  • Kuljetuksissa käytetään uusiutuvia polttoaineita
  • Loput päästöt hyvitetään sertifioidun metsityshankkeen kautta
  • Linde Green on kolmannen osapuolen auditoima ja todentama
  • Asiakkaat saavat vuosiraportin hiilidioksidipäästöjensä vähennyksistä

Lue lisää Linde Green -tuotteista (in English)

Lisätietoja antaa:

Tommi Niemi
Prosessiliiketoiminnan myyntijohtaja, Oy Linde Gas Ab
tommi.niemi@linde.com

• Kemikaaliteollisuus

• argon
  • hiilidioksidi
  • vastuullisuus
  • nestemäinen kaasu
  • ympäristö
  • typpi
  • happi
  • linde
  • kestävä kehitys

Linde

Linde on maailman johtava teollisuuskaasu- ja teknologiayritys, jonka liikevaihto vuonna 2020 oli 27 miljardia dollaria (24 miljardia euroa). Missiomme on making our world more productive – tätä tehtävää toteutamme joka päivä toimittamalla asiakkaillemme korkealaatuisia tuoteratkaisuja, teknologioita ja palveluja, jotka tekevät asiakkaistamme menestyneempiä ja auttavat ylläpitämään ja suojelemaan planeettaamme.

Yhtiö palvelee monia eri toimialoja, kuten kemianteollisuutta ja jalostamoja, elintarvike- ja juomateollisuutta, elektroniikkateollisuutta, terveydenhuoltoa sekä konepaja- että metalliteollisuutta. Linden teollisuuskaasuja käytetään lukemattomissa sovelluksissa, elintärkeää happea sairaaloissa, erikoispuhtaita kaasuja elektroniikan valmistuksessa, vetyä puhtaissa polttoaineissa, ja paljon muuta. Linde toimittaa myös viimeisintä tekniikkaa edustavia kaasunjalostusratkaisuja tukemaan asiakkaiden laajentumista, tehokkuuden parantamista ja päästöjen vähentämistä.

Lisätietoja yrityksestä ja sen tuotteista ja palveluista: www.linde-gas.fi tai www.linde.com

Milla Huovila

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Manager, Linde Finland +358 50 3813 134