Todellista teräväpiirtoa: UHD-skaalauksella varustettu kotiteatterijärjestelmä

Todellista teräväpiirtoa: UHD-skaalauksella varustettu kotiteatterijärjestelmä

LG lanseeraa vuonna 2013 kotiteatterijärjestelmiä ja Blu-ray-laitteita, jotka tukevat UHD-skaalausta. Uuden teknologian ansiosta kuva on ennennäkemättömän terävä perinteiseen HD-tarkkuuteen verrattuna.

Helsinki, 8. tammikuuta, 2013 – Vuonna 2013 televisiomarkkinoilla kohistaan kahdesta teknologiasta – OLEDista ja Ultra HD:sta (UHD). LG Electronics on lanseerannut muun muassa 84-tuumaisen UHD-television ja on molempien teknologioiden edelläkävijä. Vuonna 2013 LG täydentää valikoimaansa UHD-skaalautuvilla kotiteatterijärjestelmillä ja Blu-ray-soittimilla.

UHD- tarkkuudessa (Ultra High Definition) on neljä kertaa enemmän pikseleitä (3840 x 2160) kuin perinteisessä Full HD-tarkkuudessa (1920 x 1080). Saadakseen kaiken irti UHD-televisiosta tai projektorista myös matalamman kuvatarkkuuden kuvamateriaalia katseltaessa on materiaali skaalattava ylöspäin. Monilla LG:n uusista AV-tuotteista tämä on mahdollista. Kuvanlaadussa on merkittävä ero skaalattaessa esimerkiksi Full HD-tarkkuuksinen Blu-ray-elokuva UHD-tarkkuuteen.

Vaikuttava kuva- ja äänielämys

Cinema 3D Sound Home Cinema, malli BH9530TW, on todellisen elokuvien ystävän kotiteatterijärjestelmä. Laitteessa on tuki UHD-skaalaukseen, Smart TV -toimintoja sekä Cinema 3D Surround ja 1460 watin lähtöteho. Cinema 3D Surround -järjestelmän ylöspäin suunnatut kaiuttimet luovat ainutlaatuisen äänielämyksen perinteisiin etu-, keski- ja takakaiuttimiin verrattuna. Mallin neljä ylöspäin suunnattua, omilla kanavilla varustettua kaiutinta sekä subwoofer muodostavat aidon 9.1 -kanavaisen järjestelmän.  Kaiuttimien äänikalvot on valmistettu aramidikuidusta, jota käytetään myös turvaliiveissä ja lentokoneissa. Aramidikuidun ansiosta ääni on täyteläisempi ja harmonisempi.

Kotiteatterijärjestelmän Smart TV:n kautta käyttäjä pääsee premium-sisältöpalveluihin, LG:n sovelluksiin sekä verkkoselaimelle. Bluetooth NFC:n ansiosta musiikkia voi soittaa suoraan älypuhelimesta tai taulutietokoneelta. WiFi Direct Multimedia Streaming -toiminnolla sisältöä voi suoratoistaa langattomasti tietokoneelta. Nämä ominaisuudet yhdessä LG:n älykkäiden Android- ja iPhone- mobiilisovellusten kanssa tarjoavat kuluttajalle todennäköisesti markkinoiden pätevimmän kotiteatteripaketin.

LG lanseeraa vuonna 2013 myös toisen UHD-tuella varustetun kotiteatterijärjestelmän. BH7530TW:n viisi kaiutinta ja subwoofer tuottavat 5.1 -kanavaisen äänen ja 1200 watin lähtötehon. Lippulaivamalli BH9530TW:n tavoin myös tässä mallissa on käytetty aramidikuidusta valmistettuja äänikalvoja paremman äänielämyksen tuottamiseksi. Järjestelmään kuuluu myös Blu-ray-soitin, jossa on 3D, WiFi Direct Multimedia Streaming, Smart TV sekä mahdollisuus ohjata laitetta LG:n älykkäällä Android- tai iPhone -sovelluksella.

Mukautuva soundbar-kaiutin

LG tarjoaa kaksi uutta soundbar-kaiutinta niille, jotka arvostavat hyvää ääntä televisiohuoneessa, mutta eivät halua laajaa surround-järjestelmää. Soundbar- kaiuttimissa on sisäänrakennettu Blu-ray-soitin ja UHD-skaalaus. Blu-ray-soittimessa on 3D-tuki, jolla voi muuntaa tavallisen 2D-kuvan 3D-kuvaksi. Laitteet on varustettu langattomalla subwooferilla, LG Smart TV -sisällöllä, WiFi Direct Multimedia Streaming -suoratoistotoiminnolla sekä LG:n älykkäillä Android- tai iPhone -mobiilisovelluksilla. BB5530A:n lähtöteho on 430 wattia ja siinä on täysi HTML5- ja Flash 10 -tuki. BB4330A:n tuottama 330 watin lähtöteho sopii myös pienempään huoneeseen.

LG lanseeraa lisäksi LG BP730N:n, nykyaikaisen Blu-ray-soittimen. Laitteessa on UHD-skaalaus, FULL HD 3D Blu-ray-tuki, muuntomahdollisuus 2D-kuvasta 3D-kuvaksi, LG Smart TV -sisältö ja WiFi Direct Multimedia Streaming.

Hinta ja saatavuus

Kaikki mallit ovat saatavilla vuoden 2013 ensimmäisen kvartaalin aikana.

Laitteiden verolliset kuluttajahinnat ilmoitetaan myöhemmin. Mallistoon kuuluvat seuraavat mallit:

·  BH9530TW

·  BH7530TW

·  BB5530A

·  BB4330A

·  BP730N

Korkealaatuisia kuvia

Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita mallinumero vasemmanpuoleiseen hakukenttään. Lisätietoja CES-messuilla esiteltävistä uutuuksista LG globaalissa uutishuoneessa.

Tekniset tiedot ladattavissa uutishuoneestamme: http://www.mynewsdesk.com/fi/pressroom/lg_electronics_nordic_ab__/document/view/lg-ces-2013-tekniset-tiedot-liite_kotiteatterijaerjestelmaet-24056

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D Smart TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson