Pese ja kuivaa energiatehokkaasti LG:n yhdistelmäkoneilla

Pese ja kuivaa energiatehokkaasti LG:n yhdistelmäkoneilla

LG:n uudet yhdistelmäkoneet hoitavat pienen talouden pyykinpesun ja kuivauksen. Suorituskykyiset ja tyylikkäät yhdistelmäkoneet edustavat parasta energialuokkaa. Mallistoon kuuluu kolme uutuuskonetta.

HELSINKI, 14.6.2012 – LG Electronics tuo markkinoille uusia yhdistelmäkoneita, joilla voi sekä pestä että kuivata pyykin. LG:n älykkään Eco Hybrid -järjestelmän ansiosta koneet ovat nopeita, energiatehokkaita ja vähentävät vedenkulutusta. Laitteiden laatu näkyy myös tasokkaissa materiaalivalinnoissa ja LED-näytöissä. Kuluttajan on lisäksi mahdollista valita mustan ja kromisen luukun väliltä. Pohjoismaiden markkinoille lanseerataan mallit F14A8RDS, F14A8RD ja F14A8YD.

Eco Hybridissä yhdistyvät ympäristöystävällisyys ja suorituskyky
LG lanseeraa malliston myötä uusimman konseptinsa, Eco Hybridin, jossa Eco viittaa energian ja veden säästöön ja Hybrid puolestaan kahden tekniikan yhdistämiseen. Kuivauksen aikana kone käyttää tehokkaasti kahta eri tekniikkaa, veden tiivistämistä ja ilmakuivausta.

– Koneemme sekä pesee että kuivaa tehokkaasti säästäen energiaa, vettä ja aikaa, sanoo Sebastian Bengtsson, LG:n kodinkoneiden tuoteasiantuntija. Yhdistelmäkoneet hyödyntävät kolmea LG:n ainutlaatuisen 6 Motion Direct Drive -tekniikan kuudesta rummunliikkeestä tuulettamaan pyykkiä kuivauksen aikana ja näin nopeuttamaan kuivumista.

Suoravetomoottorin ohjaus sopeuttaa rummun liikkeet ja pidentää käyttöikää
Kuten kaikissa LG:n pesukoneissa, myös LG:n yhdistelmäkoneissa on Direct Drive-suoravetomoottori, joka on kiinnitetty suoraan pesurumpuun. Tämä mahdollistaa moottorin ohjaamisen täsmällisesti ja tehokkaat rummun liikkeet. LG:n 6 Motion Direct Drive -tekniikan ansiosta rumpu toistaa perinteisistä pesukoneista poiketen kuutta erilaista pesuliikettä, jotka sopeutetaan pestävän pyykin mukaan hellävaraisen pesutuloksen takaamiseksi. Suoravetomoottorissa ei myöskään ole vetohihnoja, jotka voisivat mennä rikki. LG myöntää pesukoneidensa moottoreille kymmenen vuoden takuun.

Langaton vianetsintä neuvoo käyttäjää
LG:n yhdistelmäkoneissa on ainutlaatuinen Smart Diagnosis -vianetsintätoiminto. Ratkaisu on osa LG:n Smart ThinQ -konseptia, joka on luotu kuluttajien arjen helpottamiseen. Mahdollisessa ongelmatilanteessa kuluttaja voi antaa koneen etsiä vian ja siirtää nämä tiedot langattomasti LG:n tuotetukeen matkapuhelimensa avulla. LG:n Smart Laundry -sovelluksen avulla kuluttaja voi älypuhelimellaan selvittää, mistä koneen häiriötila johtuu ja ratkaista pienet toimintahäiriöt itse, esimerkiksi avata kiinni jääneen vesihanan.

Puhtaaksi höyryllä
Uusien yhdistelmäkoneiden huippumallissa on LG:n pesukoneista tuttu True Steam-toiminto, joka täydentää pesutapahtumaa käyttämällä apuna höyryä avaamaan kuituja ja irrottamaan likaa. Toimintoa käytetään esimerkiksi allergiaohjelmassa poistamaan pölypunkkeja, eläinten karvoja ja siitepölyä. Lisäksi käyttäjä voi sen avulla 20 minuutissa raikastaa vaatteet, jotka eivät kaipaa perusteellista pesua.

Hinta ja saatavuus
Uudessa yhdistelmäkoneiden mallistossa on kolme mallia. Höyrytoiminnolla sekä 9 kilon täyttömäärällä pyykinpesussa ja 6 kilon täyttömäärällä kuivauksessa varustettu F14A8RDS, samoilla täyttömäärillä varustettu F14A8RD-malli, ilman höyrytoimintoa sekä 8 kilon täyttömäärällä pyykinpesussa ja 6 kilon täyttömäärällä kuivauksessa varustettu F14A8YD, ilman höyrytoimintoa. Verolliset suositushinnat ovat1099 – 1399 euroa. Laitteet tulevat myymälöihin heinäkuun lopulla.

Korkearesoluutioisia kuvia:
Kirjoita mallinumero, esimerkiksi ”F14A8” oikeanpuoleiseen hakuruutuun.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Com-munications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevi-sioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Appliance
LG Electronics Home Appliance Company on kodintekniikka-alan edelläkävijä. Yrityksen tavoitteena on tarjota ympäristöystävällisempiä, arkea helpottavia tuotteita, joissa älykäs teknologia ja trendikäs muotoilu ovat täydellisessä tasapainossa. Tuotevalikoimaan kuuluvat jääkaapit, pesu- ja astianpesukoneet, keittiölaitteet, pölynimurit ja kalusteisiin sijoitettavat tuotteet. LG:n edistyksellistä teknologiaa ja helposti lähestyttäviä toimintoja on esimerkiksi maailman ensimmäisessä interaktiivisessa jääkaapissa, höyrypesukoneessa sekä uunin ja mikroaaltouunin toiminnot yhdistävässä uunissa. LG:n suunnittelijat luovat kodintekniikka-alalle uusia trendejä ja tekevät yrityksestä alansa johtavan edelläkävijän

Lisätietoja:

Susanne Persson