OLED ja Ultra HD hallitsevia tekniikoita LG:n uusissa televisiomalleissa

OLED ja Ultra HD hallitsevia tekniikoita LG:n uusissa televisiomalleissa

LG Electronics vahvistaa johtoasemaansa televisioalalla tarjoamalla laajemman valikoiman OLED- ja Ultra HD -malleja eri hintaluokissa. Nämä kaksi tekniikkaa yhdistävässä kruununjalokivimallissa EC980V on verraton kuvanlaatu.

Helsinki, 7. tammikuuta, 2014
– Viime vuosi oli juhlaa parasta mahdollista kuvanlaatua rakastaville televisiokatsojille ja kotiteatteriharrastajille. LG lanseerasi Ultra HD -kuvanlaadulla ja OLED-tekniikalla varustettuja televisioita, ja LG:n ainutlaatuinen kaareva OLED-televisio saatiin viimein myymälöihin Suomessa. Nämä huippumodernit tekniikat ovat vuonna 2014 saatavilla yhä useammassa LG:n televisiomallissa ja huomattavasti useammassa hintaluokassa. LG esittelee vuoden 2014 uudet televisiomallit ensimmäistä kertaa CES-messuilla Las Vegasissa.

LG toi ensimmäisenä globaalisti ja Suomessa markkinoille sekä Ultra HD- että OLED-televisiot. Vuonna 2014 tavoitteena on vahvistaa näiden tekniikoiden asemaa johtavina standardeina. Lisäksi LG lanseeraa uusia malleja: todellisessa kruununjalokivimallissa 77EC980V ja sen sisarmalleissa 65EC970V ja 55EC970V molemmat tekniikat on yhdistetty yhteen televisiolaitteeseen.

– Huippumalleillamme LG EC980V ja EC970V esittelemme, mikä on tänään teknisesti mahdollista televisioiden premium-luokassa, sanoo Erik Åhsgren, LG Electronicsin Home Entertainment -liiketoimintayksikön Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. – Olemme valtavan ylpeitä roolistamme kehityksen edelläkävijänä televisiomarkkinoilla, minkä OLED- ja Ultra HD -malliemme tarjonta vuonna 2014 todistaa. Olemme vakuuttuneita siitä, että OLEDista ja Ultra HD:stä tulee televisioalalla uusia kuvanlaadun ja kotiteatterikokemuksen standardeja.

Perinteiseen LED-tekniikkaan verrattuna OLED-tekniikka mahdollistaa jokaisen pikselin sytyttämisen tai sammuttamisen erikseen, mikä antaa merkittävästi paremman mustan värin sekä muutoinkin paremman värintoiston eikä kuva vääristy korkeista tai laajemmista katselukulmista katsottuna. Lisäksi tekniikka on energiatehokkaampi kuin LCD- ja plasmatekniikoissa. LG:llä on patentoitu tekniikka, jossa klassisiin RGB-väreihin on liitetty valkoinen alipikseli. Valkoisen pikselin ansiosta LG:n OLED-tekniikka tuottaa täydellisen värierottelun ja toistaa väriavaruuden kaikessa loistossaan.

Ultra HD -tarkkuuksinen OLED-TV tuottaa verrattoman kuvanlaadun

LG:n vuoden 2014 OLED-uutuuksiin kuuluu viisi erikokoista mallia. OLED-televisioiden 77-tuumainen lippulaivamalli LG EC980V sekä 55- ja 65-tuumaisena markkinoille tuleva LG EC970V ovat ensimmäiset televisiot, joissa Ultra HD -tarkkuus ja OLED-tekniikka yhdistyvät samassa laitteessa. Näiden televisioiden kuvanlaatu – äärimmäisen tarkka kontrasti, korkea erottelutarkkuus ja verraton värientoisto – ratkaisee kaikki ne haasteet, joihin aiemmilla televisiotekniikoilla ei ole kyetty vastaamaan.

OLED-televisiovalikoimaan kuuluvat myös kaksi jo lanseerattua mallia, kaarevan ruutunsa ansiosta mahtavan katseluelämyksen tarjoava OLED-televisio 55EA980W sekä seinällä taideteokselta näyttävä Gallery OLED-televisio 55EA880W, jonka taulun kehykseltä näyttävään kehykseen on piilotettu 2.2-kanavainen äänijärjestelmä. Lisäksi lanseerataan uusi, toiminnoiltaan hieman suppeampi, mutta hinnaltaan edullisempi kaareva OLED-televisio 55EA970V, jonka verollinen suositushinta on noin 7 500 euroa.

Näe yksityiskohdat tarkasti Ultra HD -televisiolla jopa 98-tuumaisena

LG lanseeraa Ultra HD -malleja myös LED-televisiovalikoimaansa. Huippumalli LG UB970W tulee saataville 65, 79, 84 ja 98 tuuman kokoisena. Ultra HD:n erottelutarkkuus 3840 x 2160 pikseliä on nelinkertainen nykyisten täysteräväpiirtotelevisioiden 1920 x 1080 pikseliin verrattuna. Sen ansiosta terävyys ja kuvantoisto ovat merkittävästi paremmat ja kuvasta erottuvat pienimmätkin yksityiskohdat.

Jatkona viime vuonna palkituille Ultra HD -malleille LG tuo markkinoille LG UB950W-mallin 55- ja 65-tuumaisena verolliseen suositushintaan alkaen 3 900 euroa. Samanaikaisesti LG lanseeraa LG UB850W -perusmallin Ultra HD -tarkkuudella 49 ja 55 tuuman kokoisena alkaen 2 500 euroa.

Hinta ja saatavuus

Kaikkien LG:n uusien Ultra HD- ja OLED-televisiomallien odotetaan tulevan markkinoille vuoden 2014 ensimmäisellä puoliskolla. Toiminnot, hinnat ja tekniset tiedot saattavat olla muuttuneet lanseerauksen yhteydessä. Tarkat hinnat, tekniset tiedot ja saatavuuden ilmoitamme lähempänä lanseerausajankohtaa.

Korkealaatuisia kuvia ja tekniset tiedot

Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita ”OLED” tai ”Ultra-HD” vasemmanpuoleiseen hakukenttään.

Lisätietoja LG:n uutuuksista CES-messuilla saat LG:n globaalista uutishuoneesta www.lgnewsroom.com/CES2014.

:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06S
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Erik Åhsgren
Tuoteasiantuntija HE
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)72 162 91 10
Sähköposti: erik.ahsgren@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2012 oli 44,22 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2012 noin 1,7 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.