LG panostaa lämpöpumppuihin ja ilmastointilaitteisiin: Johan Wredströmistä uusi myyntipäällikkö

LG panostaa merkittävästi kasvuun lämpöpumppujen ja ilmastointilaitteiden markkinoilla Pohjoismaissa. Uuden myyntipäällikön tehtävänä ja osaamisvalttina on jakeluverkon kehittäminen ja laajentaminen.

LG Electronics on nimittänyt Johan Wredströmin Air-Conditioning & Energy Solutions (AE) -liiketoimintayksikön Pohjoismaiden myyntipäälliköksi. Nimitys on osa LG:n vahvaa panostusta lämpöpumppuihin ja ilmastointilaitteisiin. Johan vastaa jakelukanavien kehitystyöstä tavoitteenaan johtaa LG yhdeksi suurimmista toimijoista Pohjoismaiden markkinoilla. Johan toimi aiemmin AE-liiketoimintayksikön markkinointipäällikkönä. Hänellä on myös yli 15 vuoden aiempi kokemus kulutuselektroniikan parissa.

”LG ryhtyy tositoimiin Pohjoismaissa. Olemme jo solmineet sopimuksia tärkeimpien jakelijoiden kanssa. Odotan jo jatkoa ja myyntiyhteistyötä kumppaneiden rinnalla”, kertoo Johan Wredström. ”On hienoa olla osa LG:n kansainvälistä panostusta lämpöpumppu- ja ilmastointilaiteliiketoimintaan. Pohjatyö on jo tehty takaamalla tuotevalikoiman laatu ja kehittämällä markkinoiden parhaat koulutus- ja tukitoiminnot. Tästä on hyvä jatkaa – haaste on valtavan innostava.”

LG haluaa varmistua kuluttajaturvan takaamisesta ja tuoteasennusten tasaisesta laadusta muun muassa tarjoamalla markkinoiden parasta koulutus- ja tukitoimintaa. Asentajia koulutetaan ja sertifioidaan LG AE Academy -koulutuskeskuksessa Ruotsin Arlandastadissa.

”LG:n vahva panostus AE-liiketoimintaan näkyy koko organisaatiossa. Pohjoismaissa vahvistetaan asemia muun muassa hyvillä rekrytoinneilla. Johanin laaja osaaminen jakelupanostuksissa tulee olemaan valtti laajentumissuunnitelmissamme”, sanoo Azita Hedaya, LG Air-Conditioning & Energy Solutions -liiketoimintayksikön Pohjoismaiden myyntijohtaja.

Air-Conditioning & Energy Solutions (AE) -toimialaan sisältyvät LG:n energiaa säästävät lämpöpumput, kuluttajille suunnatut ilmastointijärjestelmät (ilma-vesi- sekä ilma-ilma-pohjaiset) sekä kaupalliset VRF-järjestelmät suurempiin toteutuksiin esimerkiksi toimistorakennuksissa. Johan Wredströmin rekrytointi on osa LG:n laajempaa panostusta Pohjoismaiden markkinoilla.

Lisätietoja:
Susanne Persson
Puh: +46 (0)8 566 415 23
Matkapuhelin: +46 (0)709 694 606
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Johan Wredström
Nordic Distribution Sales Manager
Air Conditioning and Energy Solutions (AE)
Matkapuhelin: +46 (0)70 108 98 49
Sähköposti: johan.wredstrom@lge.com

Leo Dratwa
Nordic Marketing Manager
Air Conditioning and Energy Solutions (AE)
Puh: +46 (0)8 566 415 93
Matkapuhelin: +46 (0) 735 234 036
Sähköposti: leo.dratwa@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja ja kehittäjä. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 93 000 työntekijää 120 yrityksessä. Vuonna 2010 yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto oli 48,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden, pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Yhtiön pohjoismaiset toiminnot on jaettu viiteen liiketoiminta-alueeseen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2010 yli 2,7 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Air Conditioning and Energy Solutions
LG Electronics Air Conditioning and Energy Solution Company on kansainvälinen markkinajohtaja lämmitys-, ilmanvaihto- ja ilmastointilaitteiden sekä energiaratkaisujen markkinoilla. LG tarjoaa laajasti tuotteita lämmittämiseen, tuuletukseen ja ilmastointiin aina kuluttajatuotteista teollisuuden tarpeisiin ja erikoistuneisiin ilmastointijärjestelmiin asti. Lisäksi yritys tarjoaa aurinkoenergia- ja led-valaistusratkaisuja. Innovatiivisen teknologian, jatkuvien tutkimus- ja kehitystyöinvestointien sekä tehokkaiden markkinointistrategioiden myötä LG on tehnyt oman myyntiennätyksensä AE-liiketoiminta-alueella joka vuosi vuodesta 2000 lähtien.