LG:n uusissa soundbar-kaiuttimissa on elegantti muotoilu ja yllättävän voimakas ääni

LG:n kevään uusissa soundbar-kaiuttimissa on voimakas ääni, siisti kiinnitys sekä runsaasti liitäntämahdollisuuksia, jotta käyttäjän ei tarvitse asentaa kaiuttimia huoneen jokaiseen nurkkaan.

Helsinki, 8. tammikuuta, 2013 – LG:n uusi soundbar-kaiutinsarja on odotettu uutuus niille, jotka eivät halua tinkiä äänielämyksestä tilanpuutteen takia tai käyttää satelliittikaiuttimia, jotka johtovyyhtineen eivät sovi sisustukseen. LG soundbar on täydellinen tapa nauttia hyvästä äänenlaadusta musiikinkuuntelun, elokuvien tai tv:n katselun merkeissä tarvitsematta asentaa tilaa vieviä kaiuttimia huoneen jokaiseen nurkkaan. Uudessa mallissa on yllättävän voimakas ääni paketoituna eleganttiin muotoon.

Integroitu 3D-ääniprosessori luo lempielokuviisi surround-vaikutelman ilman surround-järjestelmää tai montaa satelliittikaiutinta. Pelkistetyt yksiköt voi kiinnittää seinään helposti tai asettaa tv-tasolle täyttämään huone korkeatasoisella lempielokuviesi tai -musiikkisi äänellä. Puhdastyylinen mustan ja harjatun teräksen värinen muotoilu on suunniteltu sopimaan yhteen LG:n Cinema Screen Design -televisioiden kanssa. Eri mallit käyvät myös erityisen hyvin yhteen sekä 42- että 47-tuumaisten televisioiden kanssa. Useissa malleissa on HDMI-liitäntä sekä äänen paluukanava ARC (Audio Return Channel), minkä ansiosta kokonaisuus on helppo liittää muihin laitteisiin, kuten Blu-Ray-soittimeen tai pelikonsoliin.

Viisi mallia täynnä älykkäitä äänielämyksiä

Uusi sarja sisältää viisi soundbar-mallia, joissa korostuvat ääni, muotoilu sekä käyttäjäystävällisyys. Tehokkain malli, NB4530A, on soundbar -kaiutin, jossa on 310 watin ulostuloteho sekä erillinen langaton subwoofer. Mallissa on uskomattoman hyvä ja voimakas äänentoisto, ja se voi helposti korvata huomattavasti suuremman stereolaitteen tai surround-järjestelmän. Toimintoihin kuuluu muun muassa Bluetooth-suoratoisto sekä ARC, joka mahdollistaa liitännän muihin yhteensopiviin laitteisiin. NB4530A sopii täydellisesti yhteen 47-tuumaisten televisioiden kanssa, ja sen voi kiinnittää siististi seinälle, jos ei halua asettaa soundbar-kaiuttimiaan tv-tasolle.

Samaa kokoluokkaa edustaa NB3730A, jossa muiden mallien tavoin on sekä Bluetooth- että HDMI-liitäntä ja ARC, mutta tämä malli sopii erityisesti Smart TV:n käyttäjille. Valmiin Smart TV -tuen ansiosta käyttäjällä on pääsy kaikkiin parhaisiin sovelluksiin, kuten Netflix, Viaplay, SF Anytime ja iConcerts, sekä LG:n sovelluskauppaan. Kaiuttimessa on 300 watin ulostuloteho ja äänestä tulee erityisen täyteläinen mukana toimitettavan langattoman subwooferin ansiosta. WiFi Direct mahdollistaa esimerkiksi elokuvien langattoman suoratoiston suoraan tietokoneelta soundbar-kaiuttimien kautta televisioon.

Iso ääni – pieni koko

42-tuumaisen television omistajille on tarjolla paljon sopivia vaihtoehtoja sen mukaan, millaista äänenlaatua tavoitellaan. Uuden sarjan pienemmissä malleissa on yksinkertainen muotokieli, joka muistuttaa klassisia huippukaiuttimia. NB3530A:ssa on langaton subwoofer 300 watin ulostuloteholla, mikä luo vahvan ja pehmeän äänen. NB2430A ja NB2530A on näppärän muotonsa vuoksi helppo asettaa pieneen tv-huoneeseen. NB2430A 160 watin tai NB2530A 100 watin ulostulotehoineen on täydellinen valinta, jos haluaa paremman äänen televisioonsa tai vaihtoehdon pienelle stereolaitteelle. Molemmissa malleissa on HDMI-sisään- ja ulostulo, ARC ja optinen sisääntulo. Molemmat mallit voivat myös helposti toistaa musiikkia Bluetoothin kautta.

Hinta ja saatavuus

NB4530A on saatavilla ensimmäisen vuosineljänneksen aikana, NB3730/3530/2430 tulevat saataville toisen vuosineljänneksen sekä NB2530 kolmannen vuosineljänneksen aikana 2013. Laitteiden verolliset kuluttajahinnat ilmoitetaan myöhemmin. Mallistoon kuuluvat seuraavat mallit:

·  LG NB4530A

·  LG NB3730A

·  LG NB3530A

·  LG NB2530A

·  LG NB2430A

Korkearesoluutioisia kuvia

Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita mallin nimi vasemmanpuoleiseen hakuruutuun. Lisätietoa ja uutisia CES-messuilta löydät globaalista uutishuoneestamme.

Tekniset tiedot ladattavissa uutishuoneeltamme:

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson