LG:n uusissa äänentoistojärjestemissä on mahtava ääni ja uraauurtava muotoilu

LG:n uusissa äänentoistojärjestemissä on mahtava ääni ja uraauurtava muotoilu

LG:n uudessa langattomassa äänentoistojärjestelmässä on mahtava äänentoisto, edistyksellinen tekniikka ja minimalistinen muotoilu.

Helsinki, 5. syyskuuta, 2013
– Soundbar-kaiuttimet ovat lunastaneet paikkansa hyvää äänentoistoa arvostavien kuluttajien keskuudessa. LG:n syksyn tuoteuutuudet sopivat niin seinälle asennettujen kuin TV-tasollakin olevien televisioiden oheislaitteiksi. Speakerbar-kaiutin LG NB5530A on kehitetty käytettäväksi erityisesti 55-tuumaisten tai sitä suurempien televisioiden kanssa. Mahtavan äänen tarjoava, edistyksellinen LG LAP340N puolestaan on litteä äänentoistojärjestelmä, Sound Plate, jonka päälle televisio asetetaan. Sound Plate on oivallinen ratkaisu niille, jotka eivät halua asentaa Soundbar-kaiutinta seinälle tai asettaa sitä tasolle television eteen.

”Kuulemme usein asiakkailtamme palautetta, että eniten television ja äänentoistojärjestelmän yhteen kytkemisessä ärsyttää suuri määrä johtoja, joita ei saa minnekään piiloon”, sanoo LG Electronicsin Pohjoismaiden Home Entertainment -liiketoimintayksikön tuoteasiantuntija Erik Åhsgren. ”Uusissa äänentoistojärjestelmissämme on ennenkuulumattoman hyvä ääni, ja Wireless Sound System siirtää irtonaisina lojuvien johtojen ongelman historiaan. Lisäksi olemme valtavan ylpeitä siitä, että mahtavan äänen tuottava laitteemme on niin tyylikkäästi muotoiltu."

Sound Plate – 4.1-kanavaisessa järjestelmässä sisäänrakennetut subwooferit

Tavallisista soundbar-kaiuttimista poiketen LG:n Sound Plate LAP340N sijoitetaan television jalustan alle, ei jalustan eteen. Malli sopii yhteen 32–55-tuumaisten televisioiden kanssa ja säästää tilaa tv-tasolla. LG LAP340N on minimalistisesti muotoiltu äänentoistojärjestelmä, jossa on 4.1-kanavainen äänentoisto (100 W) ja kaksi sisäänrakennettua subwooferia. 35 millimetriä korkea laite levittää äänen useisiin suuntiin sekä toistaa voimakkaasti ja kirkkaasti sekä korkeat että matalat äänet. LAP340N-mallin voi Wireless Sound Sync -ominaisuuden ansiosta liittää langattomasti Magic Remote -kaukosäätimellä ohjattaviin LG:n Smart TV-malleihin. Bluetooth-liitännän avulla LAP340N toistaa musiikkia myös älypuhelimesta tai tabletista.

Minimalistinen soundbar-kaiutin suurempien televisioiden oheislaitteeksi

Kuluttajat valitsevat yhä useammin suuren television, jonka seurassa perinteinen, 42–47-tuumaista televisiota varten muotoiltu soundbar-kaiutin näyttää kapealta. LG:n NB5530A on leveämpi malli verrattuna aiemmin tänä vuonna lanseerattuun, palkittuun NB4530A-malliin, joka sopii täydellisesti yhteen 47-tuumaisen television kanssa. Pikkuserkkunsa kanssa lähes identtinen NB5530A-malli on tyylikäs, langaton ja tehokas soundbar-kaiutin, joka sopii muotoilunsa puolesta täydellisesti yhteen 55-tuumaisten tai sitä suurempien televisioiden kanssa.

Mallin voi kiinnittää seinälle tai asettaa tv-tasolle television eteen. Aivan kuten LG LAP340N Sound Platen, myös NB5530A soundbar-kaiuttimen voi Wireless Sound Sync -ominaisuuden ansiosta liittää täysin langattomasti LG:n Smart TV -malleihin. Myös oheislaitteena tulevan subwooferin voi kytkeä langattomasti, joten ärsyttävät johtovyyhdet eivät enää ole kiusana. Luonnollisesti myös NB5530A toistaa Bluetooth-liitännän avulla musiikkia suoraan älypuhelimesta tai tabletista. Teholtaan 200-wattista 2.1-kanavaista järjestelmää voi ohjata kaukosäätimellä. Äänenvoimakkuuden säätämiseen voi käyttää myös LG:n television kaukosäädintä. NB5530A:ssa on tuki HDMI ARC -toiminnolle, joka mahdollistaa television äänentoiston kytkemisen kaiuttimeen yhdellä kaapelilla, mikäli televisio ei tue langatonta äänentoistoa.

Korkearesoluutioisia kuvia
Korkearesoluutioisia kuvia saatavilla LG:n kuva-arkistosta, kirjoita mallinumero vasemman puoleiseen hakukenttään.

Hinta ja saatavuus

LG NB5530A on saatavilla lokakuussa. Laitteen verollinen kuluttajahinta on 699 euroa. LG LAP340N on saatavilla marraskuussa. Laitteen verollinen kuluttajahinta on 499 euroa.

Lisätietoa LG:n IFA:ssa lanseerattavista tuotteista saat osoitteesta www.lgnewsroom.com/ifa2013.

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2012 oli 44,22 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2012 noin 1,7 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson
PR-päällikkö
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Erik Åhsgren
Tuoteasiantuntija HE
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)72 162 91 10
Sähköposti: erik.ahsgren@lge.com

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.