LG:n uudet, älykkäämmät design-televisiot ovat olohuoneen keskipiste

LG:n uudet, älykkäämmät design-televisiot ovat olohuoneen keskipiste

Vuonna 2013 LG lanseeraa uuden LED-televisiomalliston. Viime vuonna esitelty palkittu Cinema Screen Design -mallisto on muotoiltu erittäin ohutreunaiseksi sekä päivitetty uusilla tuplaydinprosessoreilla, jotka mahdollistavat älykkäiden toimintojen sekä vaativien sovellusten ja pelien käyttämisen.

Helsinki, 7. tammikuuta, 2013 – Vuonna 2012 LG esitteli palkitun Cinema Screen Design -konseptinsa, joka vuonna 2013 nousee aivan uudelle tasolle. Consumer Electronics Show’ssa (CES) Las Vegasissa ensi kertaa esiteltävässä uudessa LED-televisiomallistossa on entistäkin hoikempi muotoilu, kehittyneemmät Smart TV-ominaisuudet, tehokkaammat prosessorit ja uusi Magic Remote -kaukosäädin. Kun tällaiseen televisioon vielä liitetään kodin muut laitteet, on olohuoneen keskipiste entistä monipuolisempi, hauskempi ja käyttäjäystävällisempi.

Laatu ja muotoilu keskeisiä

Vuoden 2013 Cinema Screen Design -mallistossa laatu ja muotoilu ovat keskeisiä. Mallisto on kehitetty entistä ohutreunaisemmaksi. Huippumallin kehyksen leveys on lähes olemattomat 2,9 millimetriä ja muiden mallien 8,8 – 10,5 millimetriä. Lisäksi LG lanseeraa uuden Magic Stand -jalustan, joka luo vaikutelman ilmassa leijuvasta, kiinnikkeettömästä televisiosta. Myös laitteen kääntömekanismia on parannettu kiinnittämällä kääntönivel suoraan jalustaan, kun se aiemmin sijaitsi näytön ja jalustan välissä.

Kaikissa LG:n vuoden 2013 Smart TV -malleissa on tuplaydinprosessori, joka mahdollistaa television varustamisen uusilla älykkäillä toiminnoilla, kehittyneemmällä käyttöliittymällä ja tehokkaammalla laitteistolla. Tuloksena käyttäjä saa miellyttävämmän ja paremman käyttökokemuksen. Smart TV -ominaisuudet ovat mukana huomattavasti aiempaa useammissa malleissa, kaikkiaan yli 75 prosentissa LG:n uusista LED-televisiomalleista.

Hauskempi televisiokokemus

LG:n televisiotarjonta ei ole pelkästään puhdastyylistä muotoilua ja Smart TV -ominaisuuksia. LG:n televisioihin tulee vuonna 2013 paljon oivaltavia toimintoja, jotka tekevät television käytöstä hauskempaa ja helpompaa. Voice & Motion Control -toiminto ohjaa televisiota päivitetyn, käyttäjän ääntä ja eleitä ymmärtävän Magic Remote -kaukosäätimen kautta. Uuden WiFi-standardin, Miracastin, ansiosta voi multimediaa siirtää langattomasti esimerkiksi älypuhelimesta tai taulutietokoneesta televisioon.

Tag on -toiminnon ansiosta älypuhelinta tai taulutietokonetta on helpompi käyttää yhdessä television kanssa. Kiinnittämällä NFC-tarran (Near Field Communication) televisioonsa käyttäjä voi kätevästi yhdistää NFC-yhteensopivan älypuhelimen televisioonsa ja näyttää älypuhelimesta videoita ja kuvia sen kautta. Puhelin kohdistetaan television NFC-tunnisteeseen, jolloin laite tekee kaikki asetukset automaattisesti ja puhelimen kaukosäädinsovellus käynnistyy.

Vuonna 2012 ainoastaan huippumalleissa olleesta 2nd Display -toiminnosta tulee nyt vakiovaruste kaikkiin LG:n Smart TV -tekniikalla varustettuihin malleihin. 2nd Display -toiminnon ansiosta televisio lähettää televisiokuvan langattomasti iOS- tai Android -laitteisiin, jolloin televisiota voi katsoa kotona missä tahansa paikasta riippumatta.

Cinema 3D:llä kokonaisvaltaisempi 3D-elämys
LG lanseerasi vuoden 2012 jälkipuoliskolla ensimmäisen Ultra HD -mallin. Sen seuraajamalli LA970W on 84-tuumainen Ultra HD -televisio, jossa on erinomainen kuvanlaatu. Full HD -mallien huippumalli on taustavalaistu Full LED -malli LA 960W, jonka kuvanlaatu on erinomainen. Malli LA860W ja sitä alemmat mallisarjat ovat kooltaan, muotoilultaan ja toiminnoiltaan erilaisia LED-televisioita, joissa on korkealaatuinen kuva. Kaikissa 3D-malleissa on LG:n palkittu 3D-tekniikka, joka tarjoaa yhdessä ohuiden ja kevyiden 3D-lasien kanssa kokonaisvaltaisen 3D-elämyksen. Dual Play -toiminnon avulla koko televisioruutu on kaksinpeleissä kummankin pelaajan käytössä.

Hinta ja saatavuus

LG:n uudet televisio-mallit ovat saatavilla vuoden 2013 toisen vuosineljänneksen aikana. Laitteiden verolliset suositushinnat ilmoitetaan myöhemmin niiden tullessa saataville. Mallistoon kuuluvat seuraavat mallit:

· LG EM970W
· LG LA960W
· LG LA860W
· LG LA790W
· LG LA740V
· LG LA690V/LA691V/LA692V
· LG LA660V/LA667V

Korkealaatuisia kuvia

Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita mallinumero vasemmanpuoleiseen hakukenttään. Lisätietoa ja uutisia CES-messuilta löydät globaalista uutishuoneestamme.

Tekniset tiedot

Laitteiden tekniset tiedot ladattavissa uutishuoneestamme: http://www.mynewsdesk.com/fi/pressroom/lg_electronics_nordic_ab__/document/view/lg-n-uudet-entistae-aelykkaeaemmaet-design-televisiot-ovat-olohuoneen-keskipiste-24052.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D Smart TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson