LG:n telakkakaiuttimien kevätmallisto: mahtava äänimaailma pienessä paketissa

LG:n telakkakaiuttimien kevätmallisto: mahtava äänimaailma pienessä paketissa

Helppo käytettävyys, mahtava ääni ja tyylipuhdas muotoilu ovat LG:n uusia telakkakaiuttimia ja kannettavia kaiuttimia yhdistäviä ominaisuuksia. Laitteet liitetään älypuhelimeen tai taulutietokoneeseen NFC-ratkaisun avulla.

Helsinki, 8. tammikuuta, 2013 – Tämän kokoiset laitteet eivät vielä tähän mennessä ole tuottaneet näin mahtavaa ääntä.
LG Electronicsin uusi käyttäjäystävällisten telakkakaiuttimien ja kannettavien kaiuttimien mallisto tekee älypuhelimen tai taulutietokoneen musiikin kuuntelemisesta nautinnollista. Malliston kuusi laitetta on varustettu NFC Bluetooth Pairing -tekniikalla, jonka ansiosta käyttäjän ei tarvitse huolehtia hankalista telakoinneista tai asetuksista. Kaiutin tekee asetukset ja käynnistää kauko-ohjaussovelluksen automaattisesti, kun mobiililaitteen tuo kaiuttimen NFC-merkinnän läheisyyteen. Mahtavan äänimaailman synnyttäminen on yllättävän helppoa. Mallisto laajenee myöhemmin tänä vuonna vielä malleilla, joissa on Airplay-tuki.

iOS- ja Android-tuki

Sarjan suurin malli ND8530 on 100 watin telakkakaiutin, jonka sisäänrakennettu subwoofer luo vaikuttavan äänen ja syvän basson. Kaiutin tukee Applen iPhonea, iPodia ja iPadia sekä Android-pohjaisia älypuhelimia ja taulutietokoneita. NFC-tuen lisäksi laitteessa on DLNA Smart Share -tuki musiikkitiedostojen langattomaan toistamiseen kaikista kannettavista laitteista. Laitteessa on myös telakkaliitäntä sekä Android- että iOS-laitteille. Mukana on myös perinteinen kaukosäädin jolla voi ohjata telakassa olevan laitteen perustoimintoja. Laitetta voi ohjata myös iOS- tai Android-laitteisiin ladattavalla kaukosäädinsovelluksella.

Kooltaan pienempi LG ND5530 on muotoiltu isoveljensä tavoin. Kaksikanavainen 30-wattinen kaiutin soi hyvin ja siinä on ND8530:n tavoin NFC Bluetooth Pairing -tuki. Samoin kuin malliston muita malleja on kaiutinta hyvin helppo käyttää: valitse musiikki, pidä puhelinta tai taulutietokonetta kaiutinta vasten ja laite hoitaa loput. Molemmista telakkakaiuttimista on myöhemmin tulossa myös Airplay-yhteensopivat mallit (mallinumerot ND8630 ja ND5630).

Keittiön ikkunalle tai yöpöydälle

Telakkakaiuttimet ND2530 (iPhone) ja ND2531 (Android) ovat kooltaan kompakteja. Pienen kokonsa vuoksi ne on helppo sijoittaa mihin vain, esimerkiksi keittiöön tai yöpöydälle. Puhelin ja taulutietokone yhdistetään kaiuttimeen Bluetoothin ja NFC:n avulla kuten muissakin malleissa.

Ota musiikki mukaasi

Kukapa ei haluaisi kuunnella musiikkia lomalla tai matkalla? LG:n uusi 20-wattinen kaiutin NP6530 on omiaan tähän tarkoitukseen. Laitteeseen sisäänrakennetun akun ja Bluetooth-tuen avulla musiikin kuuntelu mobiililaitteista onnistuu missä vain. Laitteiden yhdistäminen on vaivatonta NFC Bluetooth Pairing -toiminnon avulla. Kaiutin on muotoiltu retrohenkisesti ja se on ladattavan kauko-ohjainsovelluksen avulla ohjattavissa suoraan mobiililaitteesta käsin.

Värikäs kuopus

Sarjan pienimmästä mallista NP3530 on saatavilla useita eri väriyhdistelmiä. Laiteparien yhdistäminen onnistuu Bluetoothin avulla ja mallissa on sisäänrakennettu akku. Kuten kevätmalliston 2013 muissakin laitteissa, myös NP3530:ssa on älykäs NFC Bluetooth Pairing -tekniikka. Ladattava sovellus kytkeytyy päälle automaattisesti, kun älypuhelinta pitää kaiutinta vasten. Käyttäjän tehtäväksi jää rentoutua ja nauttia.

Hinta ja saatavuus

Kaikki sarjan mallit, paitsi ND8530, ovat saatavilla vuoden 2013 toisella neljänneksellä. Lippulaivamalli ND 8530 tulee markkinoille kolmannella neljänneksellä. Laitteiden verolliset kuluttajahinnat ilmoitetaan myöhemmin. Mallistoon kuuluvat seuraavat mallit:

·  LG ND8530

·  LG ND5530

·  ND2530/ND2531

·  LG NP6530

·  LG NP3530

Korkearesoluutioisia kuvia

Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita mallinumero vasemmanpuoleiseen hakukenttään.

Tekniset tiedot ladattavissa uutishuoneestamme: http://www.mynewsdesk.com/fi/pressroom/lg_electronics_nordic_ab__/document/view/lg-ces-2013-tekniset-tiedot-liite_telakkakaiuttimet-24054

LG Electronics

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson

PR-päällikkö

Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Fredrik Lundqvist

Tuoteasiantuntija HE

Box 83, 164 94 Kista

Matkapuhelin: +46 (0)709 600 862
Sähköposti: fredrik.lundqvist@lge.com

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.