LG:n elämyksellinen OLED- ja Smart-TV-valikoima vihdoin saatavilla Suomessa

LG:n elämyksellinen OLED- ja Smart-TV-valikoima vihdoin saatavilla Suomessa

HELSINKI, 8. huhtikuuta 2014 – Modernit televisiot ovat pullollaan älykkäitä toimintoja, jotka liian usein hämmentävät käyttäjiä. LG:n uutuusmallien näppärä webOS-Smart-TV-käyttöliittymä onkin suunniteltu erityisesti helpottamaan ja nopeuttamaan television älytoimintojen käyttöä.

– LG tunnetaan käyttäjäystävällisistä tuotteista. Esimerkiksi LG:n Magic Remote -kaukosäädin helpottaa ja nopeuttaa Smart-TV-sisällön selailua huomattavasti, kertoo Lorraine Bayram, LG Electronicsin Smart-TV-asiantuntija Pohjoismaissa. – WebOS-julkistuksen myötä käytön intuitiivisuus viedään jälleen uudelle tasolle. Uuden alustan moniajo-ominaisuuden ansiosta käyttäjä voi myös siirtyä sisältöjen välillä. Vuonna 2013 Smart-TV-alustamme käyttö kasvoi yli 100 prosenttia. Nykyään jo yli 80 prosenttia Smart-TV-asiakkaistamme hyödyntää älytelevisiotoimintoja. WebOS:n julkistuksen myötä odotamme määrän jatkavan kasvuaan vuoden 2014 aikana.

Lisää OLED-malleja eri hintaluokissa
Viime vuoden suuri televisiomenestys oli OLED-tekniikan saapuminen Suomen markkinoille. Nyt LG lanseeraa kaksi uutta OLED-mallia useissa hintaluokissa. Näyttötekniikka ja katseluelämys ovat maailmanluokkaa molemmissa malleissa: LG EA970 -mallissa, joka on LG 55EA980:n uusi versio, sekä parannetussa versiossa LG EA880 -mallista.

– Olemme suunnattoman ylpeitä uusien OLED-mallien mahdollistamasta katseluelämyksestä, sanoo Erik Åhsgren, LG Electronicsin Home Entertainment -liiketoimintayksikön tuoteasiantuntija Pohjoismaissa. – OLED-malliemme patentoitu tekniikka varmistaa täydellisen väritoiston valkoisen pikselin avulla. Mallit ovat markkinoilla tarjolla olevien OLED-televisioiden ehdotonta kärkeä.

Erona LED-tekniikkaan nähden OLED mahdollistaa yksittäisten pikseleiden valaisemisen tai sammuttamisen. Tämän ansiosta mustan ja värien toisto on huomattavasti aiempaa parempi ja kuvanlaatu tasainen myös hyvin laajoissa katselukulmissa. Loistavan kuvanlaadun lisäksi OLED-tekniikka on myös sekä LCD- että Plasma-tekniikoita energiatehokkaampi. LG:n patentoitu tekniikka sisällyttää valkoisen alipikselin perinteiseen RGB-värimaailmaan. Pikselin ansiosta LG:n OLED-televisioiden värimaailma on todella syvä ja kirkas – värintoisto on vertaansa vailla.

Hinta ja saatavuus
Kaikki LG:n uudet Smart-TV- ja OLED-mallit julkaistaan huhtikuussa 2014. Suomen suositushinnat euroissa ja kokoluokat esitellään alla (kaksi ensimmäistä lukua mallin nimessä vastaavat mallin kokoa tuumissa):

LED webOS-käyttöliittymällä

55EA970W  5 999
55EA880W  5 999

Korkearesoluutioisia kuvia
Korkearesoluutioisia kuvia saatavilla LG:n kuva-arkistosta, kirjoita mallin nimi vasemman puoleiseen hakukenttään.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.