LG lanseeraa korkeatasoisen ammattinäytön visuaaliseen työhön

LG lanseeraa korkeatasoisen ammattinäytön visuaaliseen työhön

LG EA83 on kehitetty erityisesti graafisen alan ammattilaisten käyttöön. Näyttö kattaa jopa 99 prosenttia Adoben RGB -väriavaruudesta ja sen kuvanlaatu on huippuluokkaa.

Helsinki, 9.tammikuuta, 2013 LG Electronics tuo ammattinäyttöjen markkinoille uuden EA83-näytön, jossa on yksi markkinoiden laajimmista värikirjoista, korkeatasoinen IPS-paneeli erinomaiseen kuvanlaatuun sekä laaja katselukulma, tasainen vasteaika ja luonnollinen värintoisto. Erinomainen kuvatarkkuus ja elävä värintoisto sopivat erityisesti elokuvan tekijöiden, valokuvaajien, visuaalisten suunnittelijoiden ja muiden graafisen alan ammattilaisten käyttöön. Näytön IPS-paneelin WQHD-tarkkuus (2560x1440) luo intensiivisen kuvan ja yhden kategorian laajimmista väriavaruuksista.

Ammattilaisten tarpeisiin sopivaksi kehitetty EA83-näyttö kattaa sRGB-väriasteikon lisäksi jopa 99 % Adoben RGB-väriavaruudesta. LG:n IPS-paneelin ansiosta näyttö toistaa kohteen ruudulla lähes aidon veroisena. EA83:ssa on lisäksi kalibrointiohjelmisto, joka mahdollistaa värien säätämisen itse mahdollisimman luonnollisiksi.

”IPS-näyttömme ovat sekä kuluttaja- että ammattikäytössä kuuluneet kuvanlaatunsa puolesta markkinoiden parhaimmistoon. EA83 asettaa riman korkealle markkinoiden laajimmalla väriavaruudella”, sanoo Fredrik Lundkvist, LG Electronicsin tietokonenäyttöjen tuoteasiantuntija. ”99 prosenttia Adoben RGB -skaalasta kattava EA83-näyttö tarjoaa mahdollisimman luonnollisen värintoiston, jota ammattilaiset työvälineessään arvostavat.”

Tekniset tiedot

·  Näytön koko: 27 tuumaa

·  Kuvasuhde: 16:9

·  Resoluutio: 2560 x 1440 (WQHD)

·  Väritoisto: Adobe RGB 99 prosenttia

·  Paneelityyppi: IPS

·  Valovoima: 350 nits

·  Kontrastisuhde: 5M:1

·  Katselukulma (pysty/vaaka): 178/178

·  Vasteaika: 5ms (harmaasta harmaaseen)

·  Liitännät: 1 x DVI-D Dual, 1 x HDMI (MHL), USB3.0 (1ylös /3alas), 1 x Display Port, 1 x kuulokeliitäntä

·  Ergonomia: pivot, tilt, korkeussäätö

·  Muut ominaisuudet: Dual Link-up*, PBP (Picture-by-Picture), PIP (Picture–in-Picture), Adapter Holder, Super Energy Saving, Wall Mount (100 x 100)

·  Värikalibrointi: True Color FinderPRO -ohjelmisto, tehdaskalibrointi

* Dual Link-up -toimintoon tarvitaan ainakin yksi DisplayPort

Hinta ja saatavuus

LG EA83 odotetaan olevan saatavilla vuoden ensimmäisen kvartaalin puolivälistä alkaen, verolliseen suositushintaan 1095 euroa.

Korkearesoluutioisia kuvia

Korkearesoluutioisia kuvia saatavilla LG:n kuva-arkistosta, kirjoita ”EA83” vasemman puoleiseen hakukenttään.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson