LG LANSEERAA ÄLYTOIMINNOILLA VARUSTETUN ASTIANPESUKONEEN

LG LANSEERAA ÄLYTOIMINNOILLA VARUSTETUN ASTIANPESUKONEEN

– TrueSteam- ja MultiMotion-ominaisuudet puhdistavat astiat tehokkaasti jättäen entistä vähemmän vesitahroja.

Helsinki, 5. tammikuuta 2016 – LG Electronics esittelee CES 2016 -messuilla yhtiön tähän asti edistyksellisimmän astianpesukoneen. LDT8786ST on varustettu TrueSteam- ja MultiMotion-tekniikoilla, joiden ansiosta tiskit puhdistuvat tehokkaammin kuin koskaan aiemmin ja niihin jää aiempaa vähemmän vesitahroja.

LG:n kehittämä TrueSteam-tekniikka irrottaa kuumalla höyryllä astioista sitkeimmätkin ruokatahrat, huulipunajäljet, kuivuneet ruoantähteet ja sormenjäljet.

”Olemme panostaneet paljon aikaa kehittääksemme astianpesukoneen, joka tarjoaa asiakkaillemme älytoimintoja ja pesutulokset, joita he odottavat LG Electronicsin huipputuotteelta”, sanoo Daniel Lamborn, LG Electronicsin kodintekniikkatuotteiden Pohjoismaiden markkinointipäällikkö. ”Tällä astianpesukoneella asiakkaamme uskaltautuvat pesemään hienoimmat posliiniastiansa samalla ohjelmalla suurimpien keittoastioidensa kanssa. He saavat kiiltävän puhtaan pesutuloksen ilman, että posliini vahingoittuu.”

Puhdasta alle tunnissa
LDT8786ST-astianpesukoneessa on myös MultiMotion-ominaisuus. Se perustuu innovatiiviseen suihkuvarteen, jonka liikkeen ansiosta vesi yltää astioiden jokaiseen kulmaan. Näin astiat puhdistuvat entistä tehokkaammin. Lisäksi MultiMotion säästää aikaa mahdollistamalla alle tunnin kestävän pesuohjelman.

LG LDT8786ST on varustettu LG:n tehokkaalla Direct Drive -suoravetomoottorilla, jolla on kymmenen vuoden takuu. Moottori varmistaa parhaan pesutuloksen Dual Zone -älyominaisuudella, joka säätää vesisuihkun sopivaksi eri pesukoreille. Näin herkemmät esineet voidaan pestä hellävaraisesti ylemmässä korissa, kun taas alemmassa korissa olevat likaiset astiat saavat tehokkaamman käsittelyn.

Uudessa astianpesukoneessa on myös LG EasyRack Plus -lastausjärjestelmä, jonka voi säätää monin eri tavoin. EasyRack Plus maksimoi käytettävissä olevan tilan, ja saa koneeseen mahtumaan suuret tai muodoltaan epätavalliset astiat. Kaikki kolme hyllyä on suunniteltu tietynlaisille astioille. Alahylly sopii lautasille, kulhoille ja kattiloille, ja ylähylly puolestaan on tarkoitettu mukeille ja laseille. Kolmas hylly on suunniteltu aterimille ja muille ruoanlaittovälineille.

LDT8786ST-astianpesukoneeseen voi ladata räätälöityjä pesuohjelmia LG:n verkkosivuilta. Lisäksi kone ilmoittaa käyttäjälle, mikäli se kaipaa puhdistusta. LG:n Smart Diagnosis -ratkaisun avulla käyttäjä saa tarvittaessa nopeasti yhteyden asiakastukeen, joka voi suorittaa vianmäärityksen verkon kautta.

LG LDT8786ST -astianpesukoneesta tulee saataville teräksenharmaa ja tyylikäs musta värivaihtoehto. Kun kone ei ole käytössä, sen mikro-led-näyttö ei näy lainkaan, mikä vahvistaa entisestään laitteen pelkistettyä muotokieltä.

Korkearesoluutioisia kuvia ja lisätietoja
LG LDT8786ST lanseerataan vuoden 2016 aikana. Tarkat tiedot ajankohdasta, hinnasta ja jälleenmyyjistä kerrotaan lähempänä lanseerausta. Astianpesukone on esillä 6.–9.1. yhtiön esittelytilassa Las Vegasin CES-messuilla Convention Center -rakennuksen Central Hallissa tilassa numero 8204.

Korkearesoluutioisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita vasemmanpuoleiseen hakukenttään ”LDT8786ST”. Lisätietoja LG:n uutuuksista CES-messuilla löytyy globaalista uutishuoneesta sekä suomenkielisestä lehdistöhuoneesta.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 83 000 työntekijää 119 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2014 oli 55,91 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2014 noin 2,2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Appliance
LG Electronics Home Appliance Company on kodintekniikka-alan edelläkävijä. Yrityksen tavoitteena on tarjota ympäristöystävällisempiä, arkea helpottavia tuotteita, joissa älykäs teknologia ja trendikäs muotoilu ovat täydellisessä tasapainossa. Tuotevalikoimaan kuuluvat jääkaapit, pesu- ja astianpesukoneet, keittiölaitteet, pölynimurit ja kalusteisiin sijoitettavat tuotteet. LG:n edistyksellistä teknologiaa ja helposti lähestyttäviä toimintoja on esimerkiksi maailman ensimmäisessä älykkäässä jääkaapissa, höyrypesukoneessa sekä uunin ja mikroaaltouunin toiminnot yhdistävässä uunissa. LG:n suunnittelijat luovat kodintekniikka-alalle uusia trendejä ja tekevät yrityksestä alansa johtavan edelläkävijän.

Lisätietoja:

LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies