LG esitteli IFA-messuilla maailman ensimmäisen 8K OLED -television

LG esitteli IFA-messuilla maailman ensimmäisen 8K OLED -television

Ensimmäisenä suurinäyttöisten OLED-televisioiden sarjatuotannon aloittanut LG vie huipputeknologiallaan premium-televisioiden markkinaa eteenpäin.

Helsinki, 29. elokuuta, 2018 – LG Electronics on esitellyt maailman ensimmäisen 8K (7680 x 4320) OLED -television IFA 2018 -messuilla Berliinissä. 88-tuumaisessa 8K LG OLED -televisiossa on 33 miljoonaa itsevalaisevaa pikseliä, jotka tuottavat ainutlaatuisen kontrastisuhteen ja todellisen mustan – OLED-televisioiden ikonisen kuvanlaadun perustan.

OLED-televisioiden toimitusten odotetaan kaksinkertaistuvan vuoden 2018 aikana ja tavoittavan yhdeksän miljoonan laitteen rajan vuoteen 2022 mennessä. LG myös lisää OLED-televisioiden osuutta premium-televisioidensa valikoimassa ja tuo OLED-tekniikan yhä useampien kuluttajien saataville. Vaikka 8K-televisioiden markkina on vasta muotoutumassa, sen odotetaan kasvavan yli viiteen miljoonaan laitteeseen vuoteen 2022 mennessä, ja LG:n tavoitteena on johtaa markkinaa 8K OLED -huipputelevisioillaan.

LCD-tekniikan edistysaskeleista huolimatta OLED-tekniikkaa kutsutaan usein ”seuraavan sukupolven näyttöteknologiaksi”, sillä se tuottaa oman valonsa, jolloin ei siis ole tarvetta minkäänlaiselle taustavalaisulle. LG on ollut OLED-tekniikan edelläkävijä ja valmistanut markkinaan huippuluokan televisioita, jotka määrittelevät uuden tason sekä kuvanlaadulle että tuotedesignille.

”LG:n ensimmäinen 8K OLED -televisio on teknologisen kehityksen huipentuma ja vie näyttöteknologian uudelle tasolle”, sanoo Brian Kwon, LG Electronicsin Home Entertainment -yksikön johtaja. ”4K OLED oli merkittävässä roolissa muokkaamassa televisioalaa ja LG uskoo vakaasti, että 8K OLED tekee saman.”

Vierailijat pääsevät tutustumaan 88-tuumaiseen 8K LG OLED -televisioon sekä muihin televisioteknologian innovaatioihin Berliinin IFA-messuilla LG:n osastolla hallissa 18.

Lisätietoja:

LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies
Puh: +358 9 3486 1244
Sähköposti: LG-OneFinland@lg-one.com

PR & Digital Manager
PL 83, 164 94 Kista
Puh: +46 (0)76-414 16 07
Sähköposti: amelia.lee@hsaduk.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 77 000 työntekijää 125 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2017 oli 55,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components ja B2B. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: www.lg.com.