Koukuttavan yksinkertainen Smart TV LG:ltä

Koukuttavan yksinkertainen Smart TV LG:ltä

LG lanseeraa vuonna 2013 uuden Cinema 3D Smart TV -sarjan kauniilla muotoilulla ja Smart TV -konseptilla. LG Smart TV sopii erityisesti heille, joita manuaalien ja ohjekirjojen selailu ei kiinnosta. Lyhyesti sanottuna: koukuttavan yksinkertaista.

Helsinki, 4. huhtikuuta, 2013 – Ajatus Smart TV:n takana on yksinkertaistaa televisiokokemus miellyttäväksi ja tuoda sen kaikki ominaisuudet helposti käyttöön kotisohvaltasi. Moni kokee Smart TV:n käytön hankalana ja vaikeaselkoisena, mutta LG:n 2013 vuoden malli viimeistään todistaa tämän luulon vääräksi. LG Smart TV:n jatkuvan kehityksen kulmakivenä on ollut luoda suoraviivainen ja käyttäjäystävällinen konsepti.

Helppo Magic Remote -kaukosäädin
LG Magic Remoten uusimmalla versiolla osoitetaan, rullataan ja klikataan – aivan kuin tietokoneen hiirellä. Voit myös etsiä ohjelmia, sovelluksia tai verkkosivuja ääni- tai liikeohjauksen avulla. Voit valita fiiliksen mukaan käytätkö osoitus-klikkaus-toimintoa, liiketunnistusta tai ääniohjausta. Tämän lisäksi vaihtoehtona on käyttää älypuhelinta tai taulutietokonetta kaukosäätimenä tavallisimmille käyttöjärjestelmille ladattavan sovelluksen avulla. Magic Remote tulee kaikkien uusien Cinema Screen Design -televisioiden mukana ja kuuluu muiden LG:n Smart TV:iden lisävarusteisiin.

Jaettu ilo on paras ilo
Älypuhelin on helppo yhdistää televisioon ja jakaa puhelimesta katseltavaksi videoita ja kuvia suoraan telkkarin ruudulle. Tämän vuoden uutuutena on uusi WiFi-standardi Miracast. Miracastin avulla voidaan kaikki, mitä mobiililaitteen ruudulla näet, peilata HDMI-tasoisena television ruudulle, mikä tekee siitä helpon käyttää. Kaikissa Cinema Screen design -malleissa on sisäänrakennettu Miracast-tuki.

Kun mobiililaitetta käytetään kaukosäätimenä, peilaa televisionäyttö mobiililaitteen ruudulle. Näin katselun lomassa voi napata mobiililaitteen mukaansa jääkaapille jäämättä paitsi jännittävistä juonenkäänteistä. 2nd Displayn avulla, joka on nyt standardisoitu kaikkiin LG Smart TV -malleihin, voidaan TV-kuva lähettää kaikkiin kodin iOS- ja Android -laitteisiin langattomasti. *

Laitteiden saumattoman yhdistettävyyden takaa viimeistään NFC-tarra (Near Field Communication), joka voidaan asettaa esimerkiksi sohvapöydän tason alle. Kun matkapuhelin asetetaan tarraa vasten, laitteet yhdistyvät ja asentavat itse itsensä samalla, kun kaukosäädinsovellus käynnistyy.

Hauskempi TV-kokemus
Langattoman liikkuvuuden aikakaudella halutaan televisiosisältöjä katsella joustavasti, silloin kun itselle sopii. On-demand -palvelut kasvattavat suosiotaan samassa suhteessa. Etenkin elokuvat ja urheilu kiinnostavat. LG kasvattaa Smart TV:nsä sisältöä suosituissa palveluissa, kuten Netflix, Viaplay, SF Anytime ja YouTube. Nämä palvelut löytyvät aloitusnäkymästä ja ovat vain klikkauksen päässä, joskin aloitusnäkymä on täysin käyttäjän muokattavissa.

Laatu ja muotoilu keskeisiä
Vuoden 2013 Cinema Screen Design TV -mallistossa laatu ja muotoilu ovat keskeisessä asemassa. Mallisto on kehitetty entistä ohutreunaisemmaksi. Huippumallin kehyksen leveys on vain 2,9 millimetriä ja muiden mallien 8,8 – 10,5 millimetriä. Lisäksi LG lanseeraa uuden Magic Stand -jalustan, joka luo vaikutelman ilmassa leijuvasta, kiinnikkeettömästä televisiosta. Myös laitteen kääntömekanismi on parannettu kiinnittämällä kääntönivel suoraan jalustaan, kun se aiemmin sijaitsi näytön ja jalustan välissä.

Hinta ja saatavuus
LG:n uudet Cinema Screen 3D Smart TV -mallit tulevat myyntiin huhtikuun 2013 aikana. Alla olevien mallien suositushinnat (sisältäen arvolisäveron) Suomessa:

- LG LA960W
55 tuumaa: 3999 €, 47 tuumaa: 2999 €

- LG LA860W
70 tuumaa: 7799 €, 60 tuumaa: 3999 €, 55 tuumaa: 3299 €, 47 tuumaa: 2399 €, 42 tuumaa: 1899 €

- LG LA790W
55 tuumaa: 2699 €, 47 tuumaa: 2199 €

- LG LA740V
60 tuumaa: 3499 €, 55 tuumaa: 2499 €, 47 tuumaa: 1899 €, 42 tuumaa: 1599 €

- LG LA692V
55 tuumaa: 2299 €, 47 tuumaa: 1749 €, 42 tuumaa: 1499 €

- LG LA691V
55 tuumaa: 2199 €, 47 tuumaa: 1599 €, 42 tuumaa: 1399 €

- LG LA690V
55 tuumaa: 2199 €, 47 tuumaa: 1599 €, 42 tuumaa: 1399 €

- LG LA667V
55 tuumaa: 2099 €, 50 tuumaa: 1799 €, 47 tuumaa: 1499 €, 42 tuumaa: 1399 €, 32 tuumaa: 899 €

- LG LA660V
55 tuumaa: 2099 €, 50 tuumaa: 1799 €, 47 tuumaa: 1499 €, 42 tuumaa: 1299 €, 32 tuumaa: 899 €

Korkealaatuisia kuvia
Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita mallinumero vasemmanpuoleiseen hakukenttään.

Tekniset tiedot
Tekniset tiedot ja tarkempaa tietoa malleista löydät sivuiltamme http://www.lg.com/fi (etsi mallin nimellä).

* Ei koske salattuja sisältöjä.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D Smart TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:Susanne Persson
PR-päällikkö