Kolme suurta tallennusratkaisua pienessä koossa – sekä koti- että yrityskäyttöön

Verkkotallennus (NAS) on ehdottomasti helpoin tapa tehdä varmuuskopiot tiedostoista tai jakaa ne samanaikaisesti usealle käyttäjälle, oli kyseessä lomakuvien, musiikin tai elokuvien tallennus kotikäyttöön tai asiakirjojen ja tiedostojen tallennus pienissä yrityksissä. LG tuo markkinoille NAS-tuotteita, jotka on pakattu täyteen ominaisuuksia ilman, että käytettävyys kärsii.

N1T1DD1
LG N1T1DD1 on täydellinen ratkaisu kotikäyttäjille, jotka haluavat tallentaa, jakaa ja tehdä varmuuskopioita tiedostoista. Laite on kompakti, ja ohuesti ja tyylikkäästi muotoiltu, minkä ansiosta se on helppo asettaa minne vain. N1T1DD1:llä on kiintolevyasemaliitäntä ja DVD-lukija ja -kirjoitin, ja sitä voidaan käyttää joko verkkotallennuslaitteena, ulkoisena

DVD-laitteena tai -kiintolevynä.

Lisäksi N1T1DD1 noudattaa DLNA-standardia, mikä tarkoittaa, että laitteelle tallennettuja mediatiedostoja, kuten videoita tai musiikkia, voi soittaa suoraan lähiverkossa DLNA-TV:llä tai muulla DLNA-tuella varustetulla laitteella. N1T1DD1 voi tehdä varmuuskopioita tärkeistä tiedostoista useille verkossa oleville tietokoneille, ja jos levytila alkaa huveta, tiedostot kirjoitetaan sen sijaan suoraan DVD:lle.

N2B1DD2
LG N2B1DD2 on maailman ensimmäinen integroidulla optisella asemalla varustettu NAS-laite, joka sekä lukee että kirjoittaa Blu-ray-formaattia. Lisäksi N2B1DD2:llä on tilaa kahdelle fyysiselle kiintolevylle. Kiintolevyissä voi olla hot-plug-ominaisuus, mikä tarjoaa maksimaalisen neljän teratavun tallennustilan riippuen kuitenkin konfiguraatiosta. Verkkoliitettävyys, USB 2.0 ja muistikortinlukija eri korttityypeille tarjoavat helpon tavan tallentaa tai hakea tietoa laitteelta, joka asennetaan verkkoon vain yhdellä napinpainalluksella.

DLNA-standardi ja iTunes-tuki tekevät N2B1DD2:stä viihdekeskuksen, josta musiikki, elokuvat ja kuvat voidaan helposti striimata tietokoneisiin, televisioihin, älypuhelimiin ja muihin DLNA-tuella varustettuihin laitteisiin.

N2B1DD2 on voittanut useita palkintoja, muun muassa palkinnon parhaasta tallennus- ja varmuuskopioratkaisusta maailmanlaajuiselta TIPA-organisaatiolta, johon kuuluu useita valokuvaus- ja kuvankäsittelyaikakauslehtiä.

N4B2ND4
N4B2ND4 on ihanteellinen tallennusratkaisu pienille yrityksille, jotka tarvitsevat laadukasta ja helppokäyttöistä tallennus- ja varmuuskopiointiratkaisua. Tätä tukevat erityisesti sen maksimissaan kahdeksan teratavun tallennuskapasiteetti ja tila neljälle kiintolevylle. Levyt voidaan konfiguroida eri RAID-asetuksilla suurimmasta mahdollisesta tallennustilasta kaiken tiedon peilaukseen turvallisuuden varmistamiseksi. Sisäänrakennettua Blu-ray-asemaa voidaan käyttää tiedon tallennukseen optisille levyille 50 gigatavuun saakka.

Muihin ominaisuuksiin kuuluu yksi tilakiintiö käyttäjää kohden. Kaikissa malleissa on mahdollisuus yhdistää laite verkkoon etänä dynaamisen DNS:n kautta, jolloin jokaisesta yksiköstä tulee alialue (http://xxxx.lgnas.com) ilman lisäkustannuksia. Domainia voi käyttää turvallisesti tiedostojen hakemiseen tai tallennukseen asemalta yritysverkon ulkopuolelta. Julkisen URL-ominaisuuden avulla käyttäjät voivat luoda linkkejä tiedostoihin NAS-laitteella (korkeintaan kaksi gigatavua per tiedosto), jotka voidaan lähettää sähköpostilla. Vastaanottajan tarvitsee vain klikata linkistä ladatakseen tiedoston.

Hinta ja saatavuus

N1T1DD1 on saatavilla kesäkuun lopussa ja sen hinta on noin 199 euroa.

N2B1DD2 on saatavilla kesäkuun alussa ja sen hinta on noin 399 euroa.

N4B2ND4 on saatavilla kesäkuun alussa ja sen hinta on noin 999 euroa.

Tekniset tiedot

LG N1T1DD1

· HDD Bays – Drive Bays: 1

· Drive Capacity – up to 2TB

· ODD – Slot-in DVD-Rewriter

· USB 2.0 – 1 (Rear)

LG N2B1DD2

· HDD Bays – Drive Bays: 2

· Drive Capacity – up to 4TB

· ODD – Blu-ray Rewriter

· RAID – RAID 0, 1, JBOD, RAID1+JBOD, Individual

· Ports – Memory Card Reader: 4-in-1 (SD, MMC, MS, xD)

· Ethernet – 10/100/1000

· USB 2.0 – 3 (Top 1, Rear 2)

· e-SATA – 1 (Rear)

· User Interface – LCD: 16*2 characters

LG N4B2ND4

· HDD Bays – Drive Bays: 4

· Drive Capacity – 500GB up to 8TB

· ODD – Blu-ray Rewriter

· RAID – RAID 0, 1, 5, 1+0, JBOD, Individual

· Ports – Memory Card Reader: 4-in-1 (SD, MMC, MS, xD)

· Ethernet – 10/100/1000

· USB 2.0 – 3 (Front 1, Rear 2)

· e-SATA – 1 (Rear)

· User Interface – LCD: 16*2 characters

Tarkat kuvat

Jos haluat korkealaatuisia kuvia, niin siirry LG Electronicsin kuva-arkistoon napsauttamalla linkkiä ja hae kuvia tuotteiden mallinimien perusteella.

Lisätietoja:

Martin Berglund

Business Solutions Marketing Coordinator

Box 83, SE-164 94 Kista
Puh: +46 (0)8 566 416 57
Matkapuhelin: +46 (0)735 234 029
Sähköposti: martin.berglund@lge.com

Josephine Pedersen
PR- and Brand Execution Manager
Box 83,
SE-164 94 Kista
Puh: +46
(0)8 566 415 63
Matkapuhelin: +
46 (0)708 121 990
Sähköposti:
josephine.pedersen@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän toimittaja ja kehittäjä. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 80 000 työntekijää 115 yrityksessä. Yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2009 oli 43,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronicsin liiketoiminta koostuu viidestä eri alueesta. Ne ovat Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions ja Mobile Communications. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, niiden paneelien, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden ja pesukoneiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut myös Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. www.lg.com.