Kataikosta LG:n uusi lämpöpumppujen ja ilmastointituotteiden edustaja Suomessa

Kataikosta LG:n uusi lämpöpumppujen ja ilmastointituotteiden edustaja Suomessa

LG Electronics aloittaa jakeluyhteistyön suomalaisen lämpöpumppuja ja ilmastointilaitteita maahantuovan Paavo Kataikko Oy:n kanssa. Tämä on osa LG Electronicsin investointia energiaa säästäviin lämpöpumppu-, ilmanvaihto- ja ilmastointijärjestelmiin Pohjoismaissa.

LG Electronics valmistaa energiaa säästäviä lämpöpumppuja ja ilmastointijärjestelmiä, jotka perustuvat ilma-ilma- ja ilma-vesilämpöpumppuihin. Ne kuuluvat yrityksen Air Conditioning & Energy Solutions (AE) -liiketoiminta-alueeseen. Tuore yhteistyösopimus suomalaisen Paavo Kataikko Oy:n kanssa on osa LG:n panostusta pohjoismaisiin markkinoihin. LG:n AE-liiketoimintayksikön tavoitteena on yltää yli seitsemän miljardin euron (10 miljardin Yhdysvaltain dollarin) maailmanlaajuiseen myyntiin vuoteen 2014 mennessä. Pohjoismaat ovat yksi tärkeimmistä markkina-alueista Euroopassa.

”Yhteistyö Paavo Kataikko Oy:n kanssa on tärkeä osa panostustamme lämmitys-, ilmanvaihto- ja ilmastointilaitteisiin Suomessa”, toteaa Azita Hedayati, LG Electronicsin pohjoismaisesta AE-liiketoiminnasta vastaava myyntijohtaja.”Suomi on meille tärkeä markkina-alue. Uusi yhteistyö tarjoaa paljon mahdollisuuksia sekä ilma-ilma- että ilma-vesilämpöpumppujen saralla. On hienoa päästä rakentamaan Suomen lämmitys-, ilmanvaihto- ja ilmastointilaitemarkkinoita yhdessä uuden edustajamme kanssa.”

Suomessa Paavo Kataikko Oy on tunnettu lämpöpumppujen maahantuoja. Yrityksen verkosto kattaa noin 300 jälleenmyyjää, jotka toimivat kaikkialla Suomessa. Yhdessä Kataikko ja LG tarjoavat jälleenmyyjilleen teknistä tukea, koulutusta, esitteitä ja markkinointimateriaaleja. Yksi Kataikon tärkeimmistä strategisista tavoitteista on lisätä loppukäyttäjien tietämystä lämpöpumppujen energiaa säästävistä vaikutuksista.

”Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä LG:n kanssa, joka on hyvin tunnettu tuotemerkki globaaleilla lämpöpumppumarkkinoilla”, kertoo Paavo Kataikko Oy:n toimitusjohtaja Paavo Kataikko. ”LG:llä on laadukas tuotevalikoima, joka on testattu ja sertifioitu suomalaisessa ilmastossa. Se, yhdistettynä kokemukseemme ja kattavaan jälleenmyyjäverkostoomme, antaa meille hyvät edellytykset saavuttaa vahva markkina-asema.”

LG:n ja Kataikon yhteistyön seuraava vaihe on AE Academy -koulutuskeskuksen avaaminen Suomessa. AE Academyssä koulutetaan ja sertifioidaan asentajia ja kumppaneita. Sen avulla varmistetaan, että asentajilla on yhdenmukainen, vahva osaaminen LG:n tuotteista. AE Academy otetaan käyttöön huhtikuussa 2011 Kataikon tiloissa Kirkkonummella.

Lisätietoja:

Azita Hedayati
Nordic Sales Director AE
Box 83, SE-164 94 Kista
Puh: +46 (0)8 566 415 34
Matkapuhelin: +46 (0)70 423 75 81
Sähköposti: azita.hedayati@lge.com

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Puh: +46 (0)8 566 415 23
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on yksi maailman johtavista viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän toimittajista ja kehittäjistä. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 80 000 työntekijää yli 115 yrityksessä. Yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2010 oli 48,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronicsin liiketoiminta koostuu neljästä eri alueesta. Ne ovat Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance ja Air Conditioning & Energy Solutions. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, niiden paneelien, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden ja pesukoneiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut myös Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Yhtiö luo tuotteita, jotka johtavan teknologian ja innovatiivisen muotoilun avulla tarjoavat asiakkaille optimoituja matkaviestinnän elämyksiä. LG johtaa myös yhdistyvien teknologioiden ja langattomien tiedonsiirtotuotteiden kehittämistä. LG:n tavoitteena on olla jatkossakin johtavassa asemassa kehittämässä matkaviestintää houkuttelevan muotoilun ja älykkään tekniikan avulla.