IFA: LG esittelee seuraavan sukupolven Cinema 3D -näytöt

IFA: LG esittelee seuraavan sukupolven Cinema 3D -näytöt

LG esittelee Berliinin IFA-messuilla kolme uutta 3D-näyttöä, LG DM50D, LG DM80D ja LG D42P, joissa käytetään palkittua Cinema 3D -tekniikkaa. Uusilla näytöillä saadaan aikaan upea, välkkymätön 3D-elämys. Ne sopivat erinomaisesti niin konsoli- ja tietokonepelikäyttöön kuin elokuvien ja television katseluun.

3D on yksi tämän hetken kuumimmista trendeistä, ja LG vie kolmiulotteisuuden aivan uudelle tasolle uusilla Cinema 3D -näytöillään. Häiritsevä välkkyminen ja varjot ovat pitkään heikentäneet 3D-katselukokemuksia. LG:n uusi polarisoiva 3D-tekniikka FPR (Film Patterned Retarder) poistaa nämä ongelmat kokonaan. Tuloksena on miellyttävämpiä 3D-elämyksiä tietokoneen, pelikonsolin, TV-signaalin tai Blu-ray-soittimen kautta. Cinema 3D -tekniikka on jo ennestään käytössä LG:n televisioissa, projektoreissa ja kannettavissa tietokoneissa.

”Uudet 3D-näyttömme ovat seuraava tekniikan kehitysaskel ja ne luovat käyttäjille paremman 3D-elämyksen kuin koskaan aiemmin”, kertoo LG Electronicsin Pohjoismaiden IT-tuoteasiantuntija Kristoffer Ejebro. ”Nyt on vihdoinkin tarjolla 3D-näyttö kaikkiin tarpeisiin: kuvien, television ja elokuvien katseluun sekä pelaamiseen.

Käytä näyttöä televisiona

DM50D- ja DM80D-malleilla on monia käyttötapoja, sillä niissä on sisäiset kaiuttimet ja digitaalinen TV-vastaanotin. DTV-vastaanotin tukee DVB-T-, DVB-C- ja mpeg4-signaaleja, joten teräväpiirtokuvan katseluun ei tarvita erillistä digiboksia. USB Quick View HD Play mahdollistaa erilaisten mediatiedostojen toiston suoraan näytöllä esimerkiksi USB-muistilta, matkapuhelimesta tai ulkoiselta kiintolevyltä - ilman tietokonetta.

D42P-malli tarjoaa saman upean kolmiulotteisen kuvan, mutta ilman digivastaanotinta ja kaiuttimia. Uuden tekniikan ansiosta D42P kuluttaa merkittävästi vähemmän energiaa kuin perinteiset näytöt. Energian kulutusta voidaan vähentää jopa 40 prosenttia.

Mukavat 3D-lasit

Näytön mukana tulevat 3D-lasit ovat samankaltaiset kuin elokuvateattereissa käytettävät 3D-lasit. Ne ovat mukavat ja kevyet, eikä niissä ole latausta tarvitsevia paristoja. Lisäksi lasit ovat yhteensopivat LG:n muiden Cinema 3D -tuotteiden kanssa.
Kaikissa malleissa on Full HD -tarkkuus ja HDMI 1.4-liitäntä, jonka avulla näyttöön voidaan liittää tietokone, Blu-ray-soitin tai pelikonsoli ja täten näyttää 3D-materiaalia.

Tekniset tiedot lyhyesti:

DM50D/DM80D

• Koot: 23 tuumaa (DM50D), 27 tuumaa (DM80D)
    • Cinema 3D ja Film Patterned Retarder (FPR)
    • Premium LED -näyttö
    • HDMI 1.4
    • USB Quick View HD Play
    • Digitaalinen TV-vastaanotin (DVB-T, DVB-C, mpeg4)
    • 2D–3D-muuntaminen

D42P

• Koot: 23 ja 25 tuumaa
    • Cinema 3D ja Film Patterned Retarder (FPR)
    • Premium LED -näyttö
    • HDMI 1.4
    • Super Energy Saving
    • 2D–3D-muuntaminen

Hinnat ja saatavuus

DM50D on myynnissä välittömästi ja sen suositushinta on noin 349 euroa.
DM80D-mallin odotetaan saapuvan kauppoihin lokakuussa, hinta ilmoitetaan myöhemmin. D42P-sarja on myynnissä nyt ja sen suositushinta on noin 299 euroa. Kaikki hinnat ovat arvonlisäverollisia.

Korkearesoluutioisia kuvia voi ladata osoitteesta:
http://lg.qbank.se/v2.6/mb.php?h=0efd53008e161e538269d8ac1531811e&r=y (käytä pin-koodia 1002)

Lisää kuvia LG:n tuotteista on osoitteessa http://www.lg.com/fi/tietoja-lg/lehdisto-ja-media/mediapankki.jsp. Suorita haku tuotteen nimellä.

Tuotetietoa:
Harri Ekholm
Sr. Sales Manager Business Solutions
Äyritie 12 A, 01510 Vantaa
Puh: +358 9 774 65010
Matkapuhelin: +358 40 555 4800
Sähköposti: harri.ekholm@lge.com

Kristoffer Ejebro
Business Solutions Sales Engineer
Box 83, 164 94 Kista, Ruotsi
Puh: +46 (0)8 566 415 10
Matkapuhelin: +46 (0)70 239 30 09
Sähköposti: kristoffer.ejebro@lge.com

Muuta tietoa:
Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista, Ruotsi
Puh: +46 (0)8 566 415 23
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on yksi maailman johtavista viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän ratkaisujen toimittajista ja innovaattoreista. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 93 000 työntekijää yli 120 yrityksessä. Vuonna 2010 yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto oli 48,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden, pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Yhtiön pohjoismaiset toiminnot on jaettu viiteen liiketoiminta-alueeseen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2010 yli 2,7 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

IT Solutions
LG Electronics IT Solutions tarjoaa laajan valikoiman ensiluokkaisia digitaalisia tuotteita ja ratkaisuja kuluttajille ja yrityksille. Tuotevalikoima sisältää muun muassa kannettavia tietokoneita, nestekidenäyttöjä, tallentimia, julkisten tilojen näyttöjä, projektoreita ja hotellitelevisioita. LG tarjoaa ainutlaatuisia tuotteita ja ratkaisuja sekä ennakoi liikekumppanien ja asiakkaiden tulevaisuuden tarpeet älykkäästi ja luotettavasti.