IFA 2012: Uusi IPS7-näyttö yhdistää muotoilun, laadun ja suorituskyvyn

IFA 2012: Uusi IPS7-näyttö yhdistää muotoilun, laadun ja suorituskyvyn

Uusi Cinema Screen Design IPS-näyttö IPS7 yhdistää kuvanlaadun, todenmukaisen väritoiston, tyylipuhtaan muotoilun ja älykkäät liitäntäominaisuudet. Näistä elementeistä syntyy mainio käyttökokemus

Helsinki, 3. syyskuuta, 2012 – LG Electronics lanseeraa uuden näytön IPS-sarjaan. IPS7-näyttö on saatavilla 23- ja 27-tuumaisena. LG:n IPS ja Cinema Screen Design -konseptit tarjoavat miellyttävän käyttökokemuksen. Uuden mallin värintoisto ja katselukulma ovat entistä paremmat. Älypuhelimen tai tabletin voi helposti liittää näyttöön Mobile High definition Linkin (MHL) avulla.

– Cinema Screen Design, MHL-toiminnallisuus ja markkinoiden johtava IPS-tekniikka ovat lyömätön yhdistelmä. IPS7 tarjoaa muotoilua ja suorituskykyä, sanoo Fredrik Lundqvist, LG Electronicsin Home Entertainment -yksikön tuoteasiantuntija
– IPS-teknologian viimeisen vuoden aikana kasvaneen suosion myötä tämä on meille erityisen mielenkiintoinen lanseeraus.

Puhutteleva muotokieli
IPS7 on muotoiltu LG Cinema Screen Design -konseptin mukaisesti äärimmäisen ohutreunaiseksi. LG IPS7-näyttö on paksuudeltaan vain 14,1 millimetriä. Tyylipuhdas metallijalusta ja älykäs johtoratkaisu tukevat estetiikkaa. Muovinapit on korvattu kosketuspainikkeilla. Minimalistinen IPS7 on yhdistelmä korkeatasoista kuvanlaatua ja muotoilua.

Viimeisimmät ratkaisut
LG täyttää toiveen helposta yhdistettävyydestä. Viimeisimmän MHL-teknologian avulla käyttäjä voi yhdistää ulkoisia laitteita näyttöön yhdellä kaapelilla, HDMI-liitännän kautta. Näin esimerkiksi älypuhelimen kuvien, videoiden ja mediatiedostojen katselu onnistuu vaivattomasti suurelta näytöltä. IPS7 lataa mobiililaitetta samalla kun käyttäjä katselee mielisisältöjään näytöltä.

Lyömätön värintoisto
IPS7 hyödyntää In-Plane Switching (IPS) -teknologiaa perinteisen Twisted Neumatics (TM) -teknologian sijaan. IPS-teknologia parantaa kuvanlaatua ja värintoistoa. IPS7-sarjan kuvanlaatu on tarkka myös nopeissa liikkeissä, kuten toimintakohtauksissa, peleissä ja urheilussa. Näin silmät rasittuvat vähemmän jopa pitkän katselun aikana. Lyhyet reaktioajat parantavat myös käyttökokemusta. IPS-teknologia ylittää TN-teknologian katselukulman laajuudessa. Pelien pelaaminen ja videoiden katselu on yhtä mukavaa istuen, seisoen tai maaten, ilman värimuutoksia tai vääristymiä.

Korkealaatuisia kuvia ja tekniset tiedot
Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita mallinumero oikeanpuoleiseen hakukenttään.

Hinta ja saatavuus
IPS7-sarja on saatavilla syyskuun loppuun mennessä kahdessa koossa, 23- ja 27-tuumaisena. Näyttöjen verollinen kuluttajahinta on:

• IPS237L:         229 €
  • IPS237L:         299 €

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D Smart-TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:
S
usanne Persson                                                  Fredrik Lundqvist
PR-päällikkö                                                            Tuoteasiantuntija, HE
LG Electronics Nordic AB                                      LG Electronics Nordic AB
Box 83, 164 94 Kista                                              Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06                    Matkapuhelin: +46 (0)709 600 862
Sähköposti: susanne.persson@lge.com         Sähköposti: fredrik.lundqvist@lge.com

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.