G FLEX 2 ON LG:N SEURAAVA KAAREVA ÄLYPUHELIN

G FLEX 2 ON LG:N SEURAAVA KAAREVA ÄLYPUHELIN

– LG esittelee ainutlaatuisen ja innovatiivisen G Flex 2 -älypuhelimen, jonka muotoilu ja laitteisto ovat huippuluokkaa.

Helsinki, 5. tammikuuta 2015 — LG Electronics julkaisi alkuvuonna 2014 palkitun LG G Flex 2 -älypuhelimen, joka toi kaarevan näytön sekä innovatiivisen, itsestään korjautuvan takakuoren ensi kertaa Pohjoismaihin. LG esittelee nyt edeltäjäänsäkin paremman G Flex 2:n Las Vegasin CES-messuilla. Uudessa mallissa on tarkempi näyttö, parempi kamera ja kahdeksanytiminen prosessori.

– Uskomme, että G Flex 2 vetoaa käyttäjiin, jotka haluavat uusinta teknologiaa, mutta haluavat samalla erottua joukosta kokeilemalla jotain erilaista, sanoo Kristoffer Ejebro, LG Electronicsin mobiilituotteiden Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. – LG oli G Flexin myötä ensimmäinen valmistaja, joka lanseerasi älypuhelimen kaarevalla näytöllä. G Flex 2:n kohdalla olemme hioneet konseptia entisestään ja luoneet todellisen huippupuhelimen, joka tuo innovatiivista ja ergonomista muotoilua sekä huipputason laitteiston.

Ergonominen muotoilu myötäilee kasvojen muotoa ja sormien liikkeitä
LG G Flex 2:n ergonominen muotoilu myötäilee kasvojen muotoa ja sopii hyvin käteen. Puhelimen selaaminen ja sillä kirjoittaminen on sujuvampaa, koska käyttäjä ylettää helposti näytön poikki ja sormet myötäilevät kaarevaa näyttöä luonnollisesti. Lisäksi näytön kaarevuus vähentää heijastuksia auringosta tai muista valonlähteistä ja tekee näytön lukemisesta helpompaa.

Huippuluokan laitteisto
Verrattuna edeltäjäänsä G Flex 2 on pienempi sekä kevyempi ja sen näyttö on tarkempi. 5,5 tuuman Full HD 1080p -resoluutioinen P-OLED-näyttö mahdollistaa huipputason kuvanlaadun 400 pikselillä tuumaa kohden.

G Flex 2 on markkinoiden ensimmäisiä älypuhelimia, jotka on varusteltu Qualcommin kahdeksanytimisellä Snapdragon 810 -prosessorilla. Sen erinomainen suorituskyky mahdollistaa kaikenlaisten medioiden hyödyntämisen sekä viiveettömän sovellusten käytön.

Paranneltu, 13 megapikselin kamera ilahduttaa käyttäjiä, jotka ottavat älypuhelimellaan paljon kuvia. Automaattinen lasertarkennus ja optinen kuvanvakain (OIS) auttavat ottamaan teräviä kuvia kaikissa tilanteissa. LG G Flex 2 on tietenkin pakattu täyteen älykkäitä toimintoja ja tekniikkaa, jotka helpottavat käyttöä. Puhelimesta löytyy muun muassa Android 5.0 Lollipop -käyttöjärjestelmä, KnockOn- ja Knock Code -toiminnot, Gesture Shot- ja Touch & Shoot -kameratoiminnot sekä LG Smart Keyboard, järeä akku ja LG:n omaleimainen Rear Key -muotoilu.

Itsestään korjaantuva takakuori paikkaa naarmut
Kaarevan muotoilun ohella yksi huomiota herättäneistä G Flex -mallin ominaisuuksista oli sen takakuoren ohut kalvo, joka korjasi pienet naarmut itsestään ja säilytti puhelimen uuden veroisena pidempään. G Flex 2 -mallissa materiaali on kehitetty entistäkin paremmaksi. Nyt jokapäiväisestä käytöstä aiheutuvat pintanaarmut korjaantuvat jopa 60 kertaa nopeammin kuin aiemmin. Toisin sanottuna naarmut katoavat arviolta viidessä sekunnissa kolmen minuutin sijaan.

Hinta ja saatavuus
LG G Flex 2 saapuu Suomen markkinoille ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Hinta ja tarkemmat tiedot saatavuudesta ilmoitetaan lähempänä tuotteen lanseerausta.

Korkearesoluutioisia kuvia ja videoita
Korkearesoluutioisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita vasemmanpuoleiseen hakukenttään ”gflex2”. Lisätietoja LG:n uutuuksista CES-messuilla löytyy globaalista uutishuoneesta sekä suomenkielisestä lehdistöhuoneesta

Tekniset tiedot:*

• Prosessori: 2.0 GHz Octa-Core Qualcomm Snapdragon™ 810 (MSM8994)
  • Näyttö: 5,5 tuuman Full HD (1920 x1080), kaareva P-OLED (Real RGB)
  • Muisti: 2 GB RAM-muisti sekä 16/32 GB eMMc + MicroSD-muistikorttipaikka 128 GB asti
  • Kamera: 13 MP jossa OIS sekä Laser Auto Focus; 2,1 MP etukamera
  • Akku: 3 000 mAh (sisäänrakennettu)
  • Käyttöjärjestelmä: Android 5.0 Lollipop
  • Koko: 146,8 × 75,4 × 7,1–9,4 mm
  • Paino: 152 g
  • Verkko: Luokan 6 LTE, HSPA+ 42 Mbps 900/2100
  • Liitännät: Micro USB 2.0, USB On-the-go, WiFi (802.11 a/b/g/n/ac), NFC, DLNA, WiFi Direct

*Ominaisuudet voivat vaihdella eri maiden välillä ja voivat muuttua lanseerauksen yhteydessä.

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Edistyksellistä teknologiaa ja innovatiivista muotoilua hyödyntämällä yritys luo tuotteita, joiden kokonaisvaltainen käyttökokemus helpottaa kuluttajien arkea ympäri maailmaa. 4G Long Term Evolution (LTE) -tekniikan johtavana kehittäjänä yhtiö on sitoutunut luomaan uraauurtavaa LTE-tekniikkaa, vastatakseen kuluttajien tarpeisiin korkealaatuisilla, yhtiön LTE-patentteihin ja tekniseen osaamiseen perustuvilla LTE-tuotteilla.

Lisätietoja:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Kristoffer Ejebro
Pohjoismaiden tuoteasiantuntija
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 239 3009
Sähköposti: kristoffer.ejebro@lge.com

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.