Press release -

Toimittaja Eeva-Liisa Hynynen kirjoitti 27.7.2018 Suomen Kuvalehden artikkelissa Hullu Poro Oy:n omistajan ja toimitusjohtajan Päivikki Palosaaren ja kiinteistöpäällikkö Antti Pekkalan saamasta ympäristön turmelemisen syytteistä.

Artikkelissa mainittiin oikein, että Hullu Poro Oy:n hotelli on saanut Inspecta Oy:n myöntämän ympäristösertifikaatin (ISO 14001:2015), joka koskee hotellin aamiais- ja kokouspalveluita, kerroshoidon sekä kiinteistöhuollon ja myyntipalveluiden toimintaa.

Hullu Poro Oy:n toimitusjohtaja Päivikki Palosaarta vastaan nostettu ympäristörikossyyte ei kuitenkaan koske Hullu Poro Oy:n toimintaa, vaan Taivaan Valkeat –hotellin rakennusprojektia ja Levikeskuksen hostellityömaata. Hotelli Hullu Poro on hoitanut jätteenhuoltonsa Kiwa Inspectan arvioinnin 4.10.2017 perusteella lainmukaisesti, joten Inspecta Sertifiointi Oy:n arvioijat eivät näe syytä perua Hotelli Hullu Poron ympäristösertifikaattia.

Lisätietoa: Stefan Fagerström, liiketoimintapäällikkö, Inspecta Sertifiointi Oy, puh. 040 845 0896, stefan.fagerstrom@inspecta.com

Kiwa Inspecta on Pohjoismaiden johtava asiantuntija turvallisuudessa, laadussa ja luotettavuudessa. Testaamme, tarkastamme, sertifioimme sekä tarjoamme konsultoivia asiantuntija- ja koulutuspalveluja Suomessa, Skandinaviassa ja Baltian maissa. Kiwa Inspecta auttaa asiakkaitaan onnistumaan liiketoiminnassaan – joka päivä, kaikkialla yhteiskunnassa. Lue lisää www.inspecta.fi. Inspecta on osa Kiwa-konsernia, joka työllistää maailmanlaajuisesti yli 4600 asiantuntijaa.

Mitta Oy huomioi ympäristövaikutukset sertifikaatin arvoisesti

ISO 14001 -sertifioitu ympäristöjärjestelmä auttaa parantamaan organisaation prosesseja ja käytäntöjä; Ympäristösertifikaatin saamiseksi yrityksen tulee noudattaa lainsäädäntöä, tunnistaa organisaation aiheuttamat ympäristövaikutukset sekä asettaa päämääriä ja tavoitteita ympäristövaikutusten pienentämiseksi. Mitta Oy:n Ympäristö- ja Energiapalvelut sai ISO 14001:2015 ympäristösertifikaatin.

Suomen ainoa kansainvälisesti johtamisjärjestelmänsä sertifioinut yliopistosairaala on sote-uudistuksessa askeleen edellä muita

​Mitä, jos makaisit leikkauspöydällä ja sairaalasta menisi sähköt poikki? Mitä henkilökunta tekisi? Mitä, jos kardiologisen osaston laite rikkoutuisi? Kuinka nopeasti uusi saataisiin paikalle? Jokainen terveydenhoitoalan toimija pyrkii toimimaan mahdollisimman laadukkaasti ja tehokkaasti, sillä ihmishenkien ollessa kyseessä, on toimintaprosessien pelattava korkeatasoisesti.