Monikielinen kuvakirjapalvelu Lukulumo nyt myös alakouluun!

Lukemisen lumoa myös alakouluun!

Monikielinen kuvakirjapalvelu Lukulumo on nyt saatavilla myös alakouluun. Syyskuussa julkaistu Lukulumo tarjoaa yhä useammalle lapselle mahdollisuuden kuunnella jopa 17 eri kielellä ääneen luettuja kuvakirjoja ja kehittää äidinkieltään.

Lukulumo on ääneen luettujen kuvakirjojen digitaalinen kirjasto, joka tuo laadukkaat kuvakirjat kaikkien lasten ulottuville, äidinkielestä riippumatta. Kaikki palvelun kirjat on luettu ääneen suomeksi ja useiden kirjojen ääniraidat on käännetty usealle eri kielelle. Tällä hetkellä voit kuunnella tarinoita jopa 17 eri kielellä. Nyt Lukulumo on saatavissa myös alakouluikäisille kuuntelijoille ja lukijoille.

”Lukeminen luo perustan lapsen kielitaidolle ja oppimiselle”, sanoo Jakob Skogholm, ILT Oppimisen toimitusjohtaja. ”On erittäin hienoa, että yhdessä kustantajien kanssa voimme avata oven kirjojen maailmaan yhä useammalle lapselle.”

Lukulumon monikieliset kirjat tekevät kirjatuokiosta yhteisen kokemuksen samaan aikaan, kun lapsi saa yksilölllistä tukea oman äidinkielensä oppimiseen. Palveluun kuuluu kirjallisuuskasvatuksen opas, jonka ovat kirjoittaneet lastenkirjallisuuden asiantuntijat Päivi Heikkilä-Halttunen ja Sirke Happonen. Heikkilä-Halttunen ja Happonen ovat olleet myös mukana valitsemassa Lukulumon kirjoja.

Lukulumo on tällä hetkellä saatavilla iPadille. Android-versio julkaistaan vuoden 2019 alussa.

Lue lisää Lukulumosta kotisivuiltamme!

Kategoriat

Yhtäläiset mahdollisuudet oppimiseen - kaikille. EdTech-yritys ILT Oppiminen on osa kansaivälistä ILT Inläsningstjänst -konsernia. Syyskuussa 2018 lanseerasimme monikielisen kuvakirjapalvelun Lukulumon, jonka avulla lapset voivat nauttia kuvakirjojen taiasta omalla äidinkielellään.

Koe lukemisen lumo ja oppimisen taika kanssamme!

Olemme osa kansainvälistä ILT Education -konsernia. Jo vuodesta 1990 alkaen visiomme on ollut tarjota kaikille yhtäläiset mahdollisuudet oppimiseen.

ILT Education

Firdonkatu 2 T, Workery West