Digitaalinen kuvakirjapalvelu Lukulumo vihdoin Suomessa!

Tiedote -

Lukemisen lumoa ja oppimisen taikaa päiväkotiin – kuvakirjapalvelu Lukulumo julkaistaan SETT-messuilla

Monikielinen kuvakirjapalvelu Lukulumo julkaistaan SETT Finland -messuilla Helsingissä 13.-14.9. Varhaiskasvatukseen suunnattu palvelu tarjoaa laadukkaan valikoiman suomeksi ääneen luettuja kuvakirjoja. Kirjojen ääniraidat on käännetty jopa 16 eri kielelle.

Lukulumo perustuu ruotsalaiseen Polyglutt-konseptiin, joka on ilmestyttyään saavuttanut niin varhaiskasvatuksen opettajien kuin lastenkin suuren suosion – 15 % Ruotsin kunnista käyttää palvelua päiväkodeissaan.

Palveluun sisältyy myös lastenkirjallisuudenasiantuntijoiden Päivi Heikkilä-Halttusen ja Sirke Happosen kirjoittama pedagoginen opas, joka antaa ideoita ja uusia lähestymiskulmia lasten kanssa käytäviin kirjakeskusteluihin.

Jokaisella lapsella on oikeus äidinkieleen. Useat tutkimukset todistavat, että ääneen lukeminen kehittää lapsen sanavarastoa, vahvistaa itseilmaisua ja tukee lapsen emotionaalista kehitystä. Äidinkielen hallinta luo perustan kaikelle oppimiselle – varsinkin toisten kielten. Me tahdomme tuoda lukemisen lumon kaikkien lasten ulottuville, äidinkielestä tai kotiolosuhteista riippumatta.

”Olemme erittäin iloisia, että monet kotimaiset kustantajat ovat lähteneet kanssamme tälle kirjallisuusmatkalle. Lukeminen avaa lapselle oven leikkiin ja yhdessä tekemiseen äidinkielestä riippumatta. Tahdomme tarjota varhaiskasvattajille uusia keinoja kehittää lasten kielitaitoa ja vastata täten myös varhaiskasvatussuunnitelman esittämiin haasteisiin”, sanoo Jakob Skogholm, ILT Oppimisen toimitusjohtaja.

Haluatko tietää lisää? Vieraile kotisivuillamme: www.lukulumo.fi

Lukulumo kehittyy jatkuvasti! Tällä hetkellä voit kuunnella tarinoita seuraavilla kielillä: albania, arabia, bosnia, englanti, espanja, kurdi (sorani), persia, pohjoissaame, puola, ruotsi (suomenruotsi), somali, suomi, thai, tigrinja, turkki, venäjä, viro. Palvelu on tällä hetkellä saatavissa iPad-laitteille.

Lukulumon julkaisija on Edtech-yhtiö ILT Oppiminen. ILT Oppiminen on osa kansanvälistä ILT Inläsningstjänst -konsernia. ILT Inläsningstjänst tarjoaa digitaalisia ratkaisuja kaikenikäisille oppijoille. 97% Ruotsin kunnista käyttää palveluitamme.

Lisätietoja antaa:

Alexandra Blomberg, Chief sales and marketing officer Nordics

alexandra.blomberg@iltoppiminen.fi

Monikielinen kuvakirjapalvelu Lukulumo nyt myös alakouluun!

Lukemisen lumoa myös alakouluun!

​Monikielinen kuvakirjapalvelu Lukulumo on nyt saatavilla myös alakouluun. Syyskuussa julkaistu Lukulumo tarjoaa yhä useammalle lapselle mahdollisuuden kuunnella jopa 17 eri kielellä ääneen luettuja kuvakirjoja ja kehittää äidinkieltään.

​Lumoudu lastenkirjallisuudesta varhaiskasvatuksessa!

Kuvakirjat ovat aina olleet tiivis osa varhaiskasvatusta. Mutta miten käyttää lukemista pedagogisesti päiväkodin arjessa? Miten keskustella kirjoista – niin paperisista kuin digitaalisista – lasten kanssa? Miten vastata uuden varhaiskasvatussuunnitelman esittämiin haasteisiin? Miten huomioida lasten monikielisyys? Tervetuloa inspiroitumaan kuvakirjan mahdollisuuksista varhaiskasvatuksessa!

Koe lukemisen lumo ja oppimisen taika kanssamme!

Olemme osa kansainvälistä ILT Education -konsernia. Jo vuodesta 1990 alkaen visiomme on ollut tarjota kaikille yhtäläiset mahdollisuudet oppimiseen.

ILT Education

Firdonkatu 2 T, Workery West