Huawein Junction 2021 -haasteen voittajat selvillä – paras peli ja sovellus hyödyntävät lisättyä todellisuutta

Junction 2021 -hackathonin Innovate With Huawei -haaste keräsi sovelluskehittäjät yhteen luomaan uusia mobiilipelejä ja -sovelluksia. Voittajatiimit hyödynsivät monipuolisesti muun muassa 3D-mallinnusta ja lisätyn todellisuuden teknologiaa (AR) hälventäen näin tosi- ja digimaailmojen rajoja.

Huawei valitsi parhaaksi mobiilipeliksi Technomancyn, joka hyödyntää Huawein AR-moottoria. Tiedotteen kuvassa Technomancyn tiimi.

Junction on kansainvälinen hackathon-tapahtuma, joka tuo yhteen tuhansia sovelluskehittäjiä, suunnittelijoita ja yrittäjiä sekä verkossa että fyysisissä sijainneissa eri puolilla maailmaa. Suomessa Junction-keskittymät sijaitsevat Tampereella, Otaniemessä ja Lappeenrannassa. 48 tunnin mittaisessa Junction 2021 -tapahtumassa eri alojen haasteita ratkomaan kokoontui paikan päällä ja etänä yli 2 000 osallistujaa yli 40 maasta. Junction 21 -tapahtuman aikana luotiin yli 200 projektia.

Huawei toimi Junction 2021 -hackathonin kumppanina sekä yhtenä ratkaistavan haasteen tarjoajana. Yhtiö haastoi tapahtuman osallistujat käyttämään Huawei Mobile Services (HMS) -alustaa ja laajentamaan innovatiivisia ideoitaan mobiilisovelluksella tai -pelillä. Haasteen päätavoitteena oli, että osallistujien sovellukset ratkaisivat aitoja arjen ongelmia, ja Huawei tuki osallistujia muun muassa livementoroinnilla, dokumentaatiolla ja HMS-projektipohjilla.

Huawein Junction 2021 -haasteeseen otti osaa 11 tiimiä, ja kaikkien osallistujien kesken yhtiö jakoi kaksi pääpalkintoa. Parhaan sovelluksen palkinnon voitti Pre-Loved, joka avaa käyttäjilleen mahdollisuuden myydä ja ostaa käytettyjä muotivaatteita sekä kokeilla vaatteita päälleen 3D-mallinnuksen ja AR-teknologian avulla. Parhaan pelin palkinnon taas voitti fantasiapeli Technomancy, jossa pelaaja väistelee ja päihittää AR-teknologialla todelliseen maailmaan ilmaantuvia vastustajia. Molemmissa kategorioissa kaikille voittajatiimin jäsenille lahjoitettiin Huawei Watch 3 -laitesarjan kellot. Pääkategorioiden lisäksi Huawei jakoi yllätyslaitepalkinnot 121.Deal- ja DZs-sovelluksille.

Johtava PR- ja viestintäpäällikkö