Huaweilta vaikuttava kattaus uusia älykelloja, aktiivisuusrannekkeita ja muita huippulaitteita

Huawei on esitellyt tinkimättömän tyylin, laadukkaat materiaalit ja viimeisimmät tekniset ominaisuudet yhdistävän Watch GT 3 Pro -älykellon. Samalla yhtiö paljasti monia muita puettavia älylaitteita sekä viimeisimmän taittuvanäyttöisen älypuhelimensa.

Huawei esitteli kokoelman uusia huippulaitteita Milanossa järjestetyssä julkistustilaisuudessaan. Uutuuksiin lukeutuvat Huawei Watch GT 3 Pro, Watch D, S-Tag, Band 7 ja Watch Fit. Lisäksi tilaisuudessa käsiteltiin valikoiduille markkinoille tuotavaa Huawei Mate Xs 2 -älypuhelinta sekä yhtiön Health-sovellusta, joka on auttanut kuluttajia ympäri maailmaa elämään terveellisempää elämää.

Kuluttaja on aina Huawein toiminnan keskiössä. Milanon julkistustilaisuudessa Huawein Consumer Business Groupin toimitusjohtaja Richard Yu korosti, että Huawei on sitoutunut tekemään All-Scenario Seamless AI Life -visionsa mukaisesti käyttäjäkokemuksista entistä sujuvampia.

Huawei Watch GT3 Pro: Ainutlaatuinen ja tyylikäs älykello huippuominaisuuksilla

Huawei Watch GT3 Pro tulee saataville kahtena materiaaliversiona: Titanium ja Ceramic. Molemmissa malleissa on uudelleen suunniteltu käyttöliittymä, ensiluokkaiset materiaalit, suuri ja kirkas näyttö sekä laaja valikoima vaihdettavia kellotauluja. Huawein viimeisin lippulaivaälykello tukee henkilökohtaisen tyylin ohella myös terveitä elämäntapoja muun muassa EKG-analyysin[1], valtimoiden jäykkyydentunnistuksen ja kattavien urheiluominaisuuksien kautta.

1,43-tuumainen 466 x 466 pikselin AMOLED-värinäyttö mahdollistaa tietojen esittämisen kirkkaasti ja selkeästi. Mukavuuden ja kestävyyden takaavat safiirilasista valmistettu linssi ja keraaminen takakuori. Ihoystävälliset materiaalit mahdollistavat osaltaan automaattisen lämpötilamuutosten tunnistuksen.

Tarkan GPS-paikannuksen takaa Huawei Watch GT 3:n sisäänrakennettu kaksikaistainen GNSS, joka yhdistää viisi satelliittijärjestelmää (GPS, Beidou, GLONASS, Galileo, QZSS). Vankka rakenne ja uusi urheilutila taas sallivat käyttäjän rikkoa rajoja ja sukeltaa jopa 30 metrin syvyyteen[2].

Watch GT 3 Prossa on yli 100 harjoitustilaa, AI-juoksuvalmentaja ja personoitava juoksusuunnittelu, joka perustuu käyttäjän fyysiseen kuntoon, juoksuhistoriaan sekä henkilökohtaisiin tavoitteisiin. Lisäksi käyttäjät voivat valikoiduilla markkinoilla seurata terveyttään tarkalla EKG-mittauksella[3]. Toiminto ei ole vielä saatavilla Euroopassa.

Huawei Band 7: Kevyt, tyylikäs ja täynnä hyödyllisiä ominaisuuksia

Huawei Band 7 -aktiivisuusranneke erottuu kilpailijoistaan tieteellisesti kehitetyillä terveys- ja urheilutoiminnoillaan. Band 7 on todella ohut, vain 10 millimetriä, ja painaa 16 grammaa[4]. Laitteen ruutu-runko-suhde on 64,88 %[5], ja sen 194 x 368 pikselin AMOLED-näyttö takaa kirkkaan ja eläväisen visuaalisen sisällön.

Käyttäjät voivat myös personoida Band 7:n kellotaulua eri värein tai kellotaulumallein. Tarjolla on yli 4 000 teemaa oman tyylin luomiseen. Valmiisiin kellotauluihin lukeutuu myös erityisiä vaihtoehtoja, kuten kuun vaiheet sekä auringon nousu- ja laskuajat esittävä kellotaulu. Band 7:n voi siis erittäin joustavasti vaikkapa sovittaa omaan asuun sopivaksi tai nostaa etusijalle juuri itseä kiinnostavat tiedot.[6]

Huawein uuden RAI-juoksujärjestelmän (Running Ability Index) avulla käyttäjät voivat arvioida juoksukykyään objektiivisesti ja nähdä kehityksensä reaaliajassa. TruSeen™4.0 -järjestelmä taas kykenee seuraamaan käyttäjän sykettä jatkuvasti ja tarkasti.

Huawei Watch Fit 2: Uuden sukupolven älykello liikkujalle

Huawei Watch Fit 2 yhdistää tyylin ja toiminnallisuuden saumattomaksi kokonaisuudeksi. Laitteessa on 1,74-tuumainen AMOLED HD -näyttö, jonka pikselitiheys on 336 PPI ja tarkkuus 336 x 480 pikseliä. Ruutu-runko-suhde taas on 72,2 %[7]. Watch Fit 2:ssa on uusi shakkilautamainen päävalikko, joka yhdessä kahden laitteen koskettamiseen perustuvan Tap to Transfer -tiedostojensiirto-ominaisuuden[8]kanssa takaa hyvän käyttökokemuksen.

Uudessa Watch Fit 2:ssa on kaiutin ja mikrofoni. Puhelu on mahdollista siirtää puhelimesta älykelloon Bluetooth-yhteyden[9]avulla eli keskustelu onnistuu kaikissa tilanteissa. Käyttäjät voivat myös vastata puheluun tai lopettaa sen kellon kautta sekä lisätä useimmin käytettyjä kontakteja Huawei Health -sovellukseen. Samoin musiikin toisto[10]onnistuu suoraan älykellolla jopa offline-tilassa tai mobiilisovelluksia kellon kautta halliten. Huawein Assistant∙TODAY -sovelluksen[11]kautta on helppo tarkistaa esimerkiksi sää, lentotiedot tai muut ajankohtaiset tiedot.

Huawei Health -sovellus tukee terveitä elämäntapoja monin tavoin. Esimerkiksi Healthy Living Management -toiminnolla käyttäjät voivat luoda oman hyvinvointisuunnitelman, joka tukee terveellistä elämää rakentavalla palautteella. Watch Fit 2 tukee 97:ää harjoitustilaa, ja sisäänrakennettu animoitu harjoitusohjaaja tukee seitsemää valikoitua harjoitustilaa helpoilla ohjeilla. Tämän ansiosta harjoitusten sovittaminen arkeen ja oman kehityksen seuraaminen on helppoa.

Huawei S–TAG

Huawei S–TAG auttaa kuluttajia ymmärtämään harjoittelunsa tilaa ja parantamaan juoksutehokkuutta vähentäen samalla loukkaantumisen riskiä monikäyttöisten ja dynaamisten liiketunnistimien avulla. Laitten paino on vain 7,5 grammaa (ilman klipsi-lisäosaa) ja se kulkee vaivatta mukana liikuntasuoritusten aikana.

Alan johtavat, 9-akseliset ja erittäin tarkat sisäänrakennetut anturit tarkkailevat juoksuasentoa juoksijan jalkojen ja vyötärön liikedatan perusteella. Mittauksessa hyödynnetään 13 erilaista juoksuasennon datatyyppiä. Mittausten tavoitteena on auttaa käyttäjää saavuttamaan täydellinen juoksuasento.

Huawei S-TAG on helppo yhdistää Huawei Health -sovellukseen ja älykelloihin Bluetooth-yhteyden avulla. Juoksun ohella S-TAG tukee pyöräilyharjoittelun mittareita, kuten rytmi, nopeus ja etäisyys.

Huawei Watch D

Huawei Watch D on ensimmäinen rannelaite, joka mahdollistaa tarkan verenpainemittauksen[12]missä ja milloin vain. Vaikka Watch D on kooltaan ja painoltaan vain noin kuudesosan perinteisistä verenpainemittareista, laitteen innovatiivisen minipumpun paine yltää jopa 40 kPa:iin. Tämä mahdollistaa verenpainemittaukset 230 mmHg:n tasolle asti.

Watch D ei kuitenkaan ole pelkkä verenpainemittari, vaan kyseessä on aito älykello. Watch D tukee muun muassa syke- ja EKG-mittauksia[13], yli 70 harjoitustilaa[14], unenseurantaa, SpO2-seurantaa ja stressinseurantaa[15]. Laitteen akku kestää älykkäässä virtatilassa jopa 7 päivää[16]yhdellä latauksella, eli jatkuva käyttö on turvattu.

Huawei Health -sovellus

Huawei Health kattaa terveen elämäntavan kaikki osa-alueet mukaan lukien harjoittelu, ravitsemus ja hyvinvointi. Käyttäjät voivat hyödyntää Huawei Health -sovelluksen laajaa ominaisuusvalikoimaa ja pysyä kunnossa niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Huawei Health+ taas on uusi maksullinen tilauspalvelu niille, jotka kaipaavat vielä edistyneempiä terveys- ja liikuntaominaisuuksia. Terveyttä edistävän rutiinin luominen ei ole helppoa, mutta Huawei Health+ -palvelun Stay Fit -ohjelman avulla käyttäjät voivat luoda harjoituksia ja ravintosuunnitelmia, joiden automaattiset muistutukset perustuvat käyttäjän henkilökohtaiseen harjoitushistoriaan sekä tavoitteisiin ja lempiruokiin. Nutritional Analysis -toiminto laskee kalorit ja auttaa pysymään tavoitteissa.

Huawein Breathing Training -harjoitus sallii käyttäjien luoda ja kehittää omia hengitysharjoitusrutiineja, mikä tukee säännöllistä, arjen keskelle sopivaa harjoittelua. Huawei Health+ -palvelu tuodaan ensimmäisenä saataville Saksassa ja Italiassa.

Huawei Mate Xs 2: Täydellisesti laajentuva

Mate Xs 2 on Huawein uusin taittuvanäyttöinen lippulaivaälypuhelin. Laitteen paino on vain 255 grammaa[17]ja paksuus vain 5,4 millimetriä[18], ja se hyödyntää ensimmäistä kertaa 3D Fibreglass -muotoilua, jossa yhdistyvät kauniit värit ja tekstuurit. Mate Xs 2 saavuttaa äärimmäisen tasaisen pinnan, joka on minimalistinen ja luonnollisen tuntuinen, kiitos Falcon Wing -muotoilun. Saranoiden ja näytön liike on tarkkaan synkronoitu, ja laitteen näytössä on Huawein itse kehittämä sekoitepinta, joka vähentää iskujen vaikutusta ja tekee Mate Xs 2:sta luotettavan jokapäiväisen kumppanin.

Huawei Mate Xs 2:ssa on lisäksi 7,8-tuumainen, taittuva ja korkearesoluutioinen True-Chroma-näyttö ja heijastuksia ehkäisevä kerros. Laitteen akku on kookas ja se latautuu 66 W:n Huawei SuperCharge -teknologian[19]ansiosta 90 %:iin vain 30 minuutissa. Tehokäyttäjän unelmapaketin viimeistelevät moniajo-ominaisuudet ja Floating Window -pyyhkäisyeleet, joiden avulla käyttäjät hallitsevat usean ikkunan näkymää vaivattomasti.

[1] Tämä sovellus ei ole lääketieteellinen työkalu. Sovelluksen käytöstä syntyvä data on vain referenssikäyttöön, eikä sitä tule hyödyntää lääketieteellisessä tutkimuksessa, diagnosoinnissa tai potilashoidossa.

*Ohjeet luettava huolellisesti

[2] Täyttää sukellusvarusteiden standardin EN13319 ja voi tukea vapaasukellusta maksimissaan 30 metrin syvyyteen. Ei sovellu kuumaan suihkuun, kuumiin lähteisiin, saunaan, korkealta sukeltamiseen, korkean paineen pesuihin tai muihin aktiviteetteihin, joissa veden paine on korkea, lämpötila tai kosteus on korkea tai vesi virtaa kovaa vauhtia. Ei sovellu laitesukellukseen, tekniseen sukellukseen tai sukellukseen yli 30 metrin syvyyteen.

[3] Kyseessä ei ole lääketieteellinen laite. Sisältö on vain referenssikäyttöön eikä sitä tulisi käyttää kliinisessä diagnosoinnissa. Ei sovellu alle 18-vuotiaille käyttäjille tai niille, joilla on havaittu muun tyypin rytmihäiriöitä. Ohjeet luettava huolellisesti. EKG-toimintoa tuetaan vain valikoiduilla markkinoilla: Kiina, Indonesia, Peru, Filippiinit, Venäjä, Salvador, Chile, Vietnam, Kuwait, Oman ja Qatar. Saatavuus voi muuttua.

[4] Todelliset tuoteominaisuudet ja tekniset tiedot (joihin lukeutuvat muun muassa ulkonäkö, väri ja koko) sekä näytön sisältö (johon lukeutuvat muun muassa taustat, käyttöliittymä ja ikonit) voivat vaihdella.

[5] Todelliset tuoteominaisuudet ja tekniset tiedot (joihin lukeutuvat muun muassa ulkonäkö, väri ja koko) sekä näytön sisältö (johon lukeutuvat muun muassa taustat, käyttöliittymä ja ikonit) voivat vaihdella.

[6] Kellotauluja voi ladata Huawei Watch Face Store -kaupasta. Jotkut kellotaulut ovat maksullisia.

[7] Perustuu Huawein laboratoriotestituloksiin. Todelliset mitat yksittäisten tuotekappaleiden välillä voivat vaihdella.

[8] Puhelimella otettuja valokuvia voidaan asettaa kellotauluiksi Huawei Health -sovelluksen kautta tai nopeasti OneHop for watch faces -toiminnolla. OneHop for watch faces -toimintoa tuetaan vain Huawein älypuhelimissa, joissa on NFC-tuki ja EMUI 11 tai uudempi käyttöliittymäversio. Active Edition -versio ei tue OneHop for watch faces -ominaisuutta. Tämä toiminto on saatavilla valikoiduissa maissa ja valikoiduilla markkina-alueilla.

[9] Bluetooth-puheluetäisyys Huawei-älypuhelimilla on noin 100 metriä. Tämä toiminto on tuettuna vain, kun kello on yhdistetty puhelimeen.

[10] iOS ei tue musiikin synkronointia.

[11] Ääniavustaja on tuettuna vain valikoiduilla markkina-alueilla sekä vain puhelimissa, joissa on EMUI 10.1 tai uudempi käyttöliittymäversio.

[12] Kyseessä ei ole lääketieteellinen laite. Laitteen käytöstä syntyvä data on vain referenssikäyttöön eikä sitä tule hyödyntää lääketieteellisessä tutkimuksessa, diagnosoinnissa tai potilashoidossa.

[13] Kyseessä ei ole lääketieteellinen laite. Laitteen käytöstä syntyvä data on vain referenssikäyttöön eikä sitä tule hyödyntää lääketieteellisessä tutkimuksessa, diagnosoinnissa tai potilashoidossa. Ei sovellu alle 18-vuotiaille käyttäjille tai niille, joilla on havaittu muun tyypin rytmihäiriöitä. Ohjeet luettava huolellisesti.

[14] Tuote täyttää IP68-standardin pöly- ja vesitiiviysvaatimukset. Laitetta ei ole suunniteltu uintiin tai muihin aktiviteetteihin, joissa upottaudutaan veteen. Ei sovellu kuumaan suihkuun, kuumiin lähteisiin, saunaan, korkealta sukeltamiseen, korkean paineen pesuihin tai muihin aktiviteetteihin, joissa veden paine on korkea, lämpötila tai kosteus on korkea tai vesi virtaa kovaa vauhtia. Suojaus ei ole pysyvä ja voi heikentyä päivittäisen käytön ja kulumisen seurauksena.

[15] Laitteen käytöstä syntyvä data on vain referenssikäyttöön eikä sitä tule hyödyntää lääketieteellisessä tutkimuksessa, diagnosoinnissa tai potilashoidossa.

[16] Tiedot peräisin Huawein laboratorioista. Tulokset voivat vaihdella riippuen mallikohtaisista eroista, käyttötavoista ja ympristötekijöistä. Varsinainen käyttö otettava huomioon. Tyypillinen käyttö: Oletusasetukset; sykemittaus: aina päällä (älykäs tila); HUAWEI TruSleep™: päällä öisin; yksittäinen verenpainemittaus: 6 kertaa päivässä; EKG-mittaus: 5 kertaa; keskimääräinen harjoittelu viikossa: 90 minuuttia; viesti-ilmoitukset: päällä (50 viestiä, 6 saapuvaa puhelua ja 3 hälytystä päivässä); näytön herätys: 200 kertaa päivässä. Todellinen akkukesto voi vaihdella riippuen käyttötavoista.

[17] Perustuu Huawein laboratoriotestituloksiin. Ilmoitettuun painoon luetaan mukaan akun paino, mutta mukaan ei lueta näytön suojakalvon painoa. Todelliset mittaukset voivat vaihdella tuotekappaleesta toiseen.

[18] Perustuu Huawein laboratoriotestituloksiin. Todelliset mittaukset voivat vaihdella tuotekappaleesta toiseen.

[19] Tuki jopa 66 W:n Huawei SuperCharge -lataukselle. Voidaan saavuttaa vain käyttämällä 66W Huawei SuperCharge -virtalähdettä ja kaapelia.