Huawei mukana Pocket Gamer Connects -tapahtumassa: “Vaihtoehtoiset sovelluskaupat tuovat pelikehittäjille tuloja ja parantavat asiakkaiden sitoutuneisuutta”

Huawei on ollut mukana tämän viikon Pocket Gamer Connects -tapahtumassa Helsingissä nostamassa esiin lukuisia etuja, joita mobiilipelien julkaisu vaihtoehtoisissa sovelluskaupoissa voi tuoda mukanaan.

Huawei on tällä viikolla mukana Helsingissä järjestettävässä ja pelialan eri toimijat yhdistävässä Pocket Gamer Connects -tapahtumassa. Tri. Jaime Gonzalo, Huawein VP Consumer Mobile Services Europe, jakoi paikan päällä puheessaan tietoa siitä, miten pelikehittäjät voivat parantaa sekä uusien että olemassa olevien pelien tuottoa, menestyä jatkuvassa kilpailussa käyttäjien huomiosta ja laskea jo saatujen asiakkaiden sitouttamisen kuluja.

“Uuden yleisön tavoittaminen on pelikehittäjille alati vaikeampaa. Suurin haaste on, että asiakkaiden hankintakulut ovat nousseet markkinoiden kyllästymisen ja hintainflaation johdosta. Tästä syystä vaihtoehtoiset sovelluskaupat, kuten AppGallery, ovat kasvussa ja tarjoavat kehittäjille parempia liikevaihtomahdollisuuksia”, Jaime Gonzalo kertoi.

Tällä hetkellä 99,9 % suurimmista sovelluskaupoista ladatuista sovelluksista menettää käyttäjiä joka kuukausi, mikä nostaa asiakkaiden säilyttämisen hintaa. Gonzalo huomautti puheessaan, että AppGallerylla on maailmanlaajuisesti 580 miljoonaa aktiivista kuukausikäyttäjää, joista 45 miljoonaa on Euroopassa. AppGallery on kasvattanut Kiinan ulkopuolella sovellusten sisäisen liikevaihdon määrää kolminkertaiseksi edelliseen vuoteen verrattuna. Samalla ajanjaksolla rentojen ajanvietepelien kasvu on vahvistunut 20-kertaiseksi. Kuukausittaiset mainostulot kehittäjille ovat puolestaan tuplaantuneet.

Jaime Gonzalo

“Meillä on paljon rahaa kuluttava yleisö”, Gonzalo totesi Pocket Gamer Connects -tapahtumayleisölle. “Esimerkiksi Saksassa keskimääräinen liikevaihto maksavaa käyttäjää kohti (ARPPU) on 200 dollaria, Iso-Britanniassa 159 dollaria ja Puolassa 100 dollaria. Olemassa olevat Android-pelit on mahdollista valmistella AppGalleryyn siirrettäväksi muutamassa minuutissa. Lisäksi tuemme jokaista peliä eri ratkaisuilla, kuten mainostuksella ja kehittäjätyökaluilla, jotka kiihdyttävät jakelua ja vahvistavat liikevaihtoa entisestään.”

Esitys vaihtoehtoisten sovelluskauppojen vahvuuksista otettiin tapahtumassa hyvin vastaan. Useat kehittäjät myönsivät, että he kohtaavat parhaillaan haasteita asiakkaiden pitämisessä ja ruuhkautuneilla kauppapaikoilla erottumisessa.

Pelaamisesta on tullut nopeimmin kasvava ja yksi menestyksekkäimmistä sovelluskategorioista AppGalleryssa. Uudet ja olemassa olevat pelit yltävät miljooniin aktiivikäyttäjiin kuukaudessa. AppGalleryn valikoimassa on jo lukuisia johtavia mobiilipelejä, kuten PUBG Mobile, Mobile Legends, Garena Free Fire, State of Survival ja Lords Mobile.

Lisätietoa AppGallerysta:
AppGallery on älykäs ja innovatiivinen ekosysteemi, joka sallii sovelluskehittäjien luoda ainutkertaisia kokemuksia kuluttajille. HMS Core -mobiilipalvelualusta mahdollistaa sovellusten integroinnin useiden laitteiden kesken, mikä tekee käyttökokemuksesta sulavamman. Tämä on osa Huawein laajempaa “1+8+N” -strategiaa.

Visionamme on rakentaa AppGallerysta avoin ja luova sovellusjakelualusta, joka on helposti kuluttajien saatavilla ja tarjoaa älykkään käyttökokemuksen, mutta samalla suojelee tarkasti käyttäjien yksityisyyttä ja tietoturvaa. AppGallery on maailmanlaajuisesti yksi kolmesta merkittävimmästä sovelluskaupasta. Sen tarjontaan lukeutuu laaja valikoima kansainvälisiä ja paikallisia sovelluksia 18 eri kategoriassa, kuten navigointi & liikenne, uutiset sekä sosiaalinen media. AppGallery on saatavilla yli 170 maassa ja markkina-alueella, ja sillä on maailmanlaajuisesti yli 530 miljoona aktiivista käyttäjää kuukausittain. Huawei tekee yhteistyötä 2,3 miljoonan sovelluskehittäjän kanssa. Vuonna 2020 AppGallerysta tehtiin 384,4 miljardia latausta.

Ajankohtaisia uutisia:
URL: https://consumer.huawei.com/en/mobileservices/appgallery/