Huawei asettaa uuden standardin melunvaimennukselle tyylikkäillä ja tehokkailla HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeilla

Huawei lanseerasi uudet HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeet, jotka ovat tuorein lisäys yhtiön i-sarjaan. Kuulokkeissa on poikkeuksellinen äänenlaatu, pitkäkestoinen akunkesto sekä entistä kehittyneempi melunvaimennus, minkä ansiosta uutuustuote asettaa täysin uuden tason saman, noin sadan euron, hintaluokan nappikuulokkeille. Suomessa uusi kuulokemalli on nyt saatavilla 99 euron hintaan.

Monipuoliset ja trendikkäät HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeet tarjoavat käyttäjille useita päivitettyjä ominaisuuksia, kuten moderniin Intelligent Dynamic Active Noise Cancellation 3.0 -teknologiaan perustuvan melunvaimennuksen, aiempaa paremman äänenlaadun sekä pitkän akunkeston. Taivaallisesta väripaletista inspiraationsa saaneet uutuuskuulokkeet ovat saatavilla valkoisena, violettina ja mustana. HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeet mahdollistavat täydellisen uppoutumisen äänimaailmaan, jossa kaikenlaiset äänet ja rytmit kuuluvat selkeästi ja häiriötekijät voidaan helposti sulkea ulkopuolelle.

Luokkansa paras melunvaimennus

Huawein edeltävien suosikkikuulokkeiden tapaan myös HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeet on varusteltu Huawein parhaalla Intelligent Dynamic ANC 3.0 -melunvaimennusteknologialla. Aiemmin yksinomaan Pro-sarjassa hyödynnettyä teknologiaa käytetään nyt jo kuulokkeiden kolmannessa sukupolvessa, ja se edustaa Huawein melunvaimennusteknologian kärkeä.

Uusi Intelligent Dynamic ANC 3.0 -teknologia takaa kuulokkeille tarkan melunvaimennuksen eri tilanteissa. Melunvaimennus perustuu ratkaisuun, joka luo melunvaimennusparametrit reaaliaikaisella ANC-mallinnuksella, jossa algoritmi on erityisesti kehitetty ja säädetty jopa 34:ää eri skenaariota varten. HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeet seuraavat melua 2,6[1] mikrosekunnin välein ja optimoivat melunvaimennuksen saumattomasti ympäristön mukaan.

Uuden melunvaimennusominaisuuden lisäksi HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeet häikäisevät viidellä merkittävällä järjestelmätason päivityksellä, jotka mullistavat melunvaimennustehon. Passiivisen melunvaimennuksen (PNC) päivityksiin lukeutuvat Noise Filtering Chamber -ominaisuus sekä uudistetut korvatyynyt. Aktiivisen melunvaimennuksen (ANC) parannuksia ovat muun muassa uusi mikrofonijärjestelmä (3-Mic System), 2,4 kertaa korkeampi laskentateho sekä 11 millimetrin Quad-magnet Dynamic Driver -ominaisuus.

Viiden päivityksen ehdoton timantti on Noise Filtering Chamber -ominaisuus, joka perustuu Helmholtzin resonanssiperiaatteeseen. Se kohdistuu keski- ja korkeataajuuksisiin ääniin (1kHz–3kHz), ja on erityisen tehokas 2–3 kilohertsin taajuuksilla. Ominaisuus vähentää taustahälyä, mikä on ihanteellista erilaisissa ympäristöissä kahviloista toimistoihin. Uudet, ihoystävälliset korvatyynyt on valmistettu nestemäisestä silikonista ja ne tehostavat melutiivistettä. Korvatyynyjä on saatavilla kolmessa eri koossa. Tyynyn yläosa on 75 prosenttia paksumpi ja seinämä 25 prosenttia paksumpi kuin aikaisemmissa malleissa, mikä takaa entistä vakaamman istuvuuden.

Entistä tarkemmin ääntä tallentavassa mikrofonijärjestelmässä on nyt lisäksi ylimääräinen ulkoinen mikrofoni, joka tallentaa ympäröivät äänet 50 prosenttia paremmalla signaali-kohinasuhteella (SNR)[2] kuin edeltäjänsä. Ominaisuus parantaa merkittävästi äänen selkeyttä ja laajentaa melunvaimennusta matalilla ja keskitaajuuksilla. Intelligent Dynamic ANC 3.0 -teknologian ansiosta uutuuskuulokkeet on varusteltu 2,4-kertaisesti tehokkaammalla laskentateholla, mikä mahdollista reaaliaikaisen melunkäsittelyn ja huomattavasti aiempaa paremman melunvaimennuksen erilaisissa ympäristöissä. Uusissa HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeissa on myös 11millimetrin Quad-magnet Dynamic Driver -ominaisuus, jonka korkea herkkyys parantaa melunvaimennusta tuottamalla vastakkaisia ääniaaltoja, jotka torjuvat mahdollisen korviin kantautuvan melun.

Tuloksena on sataprosenttinen parannus melunvaimennukseen. Keskimääräinen melunvaimennus on täydessä taajuudessa 27 desibeliä[3] jopa viiden kilohertsin ultralaajalla ANC-taajuusalueella[4].

Meluisissa tiloissa, kuten kahviloissa HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeet toimivat erittäin hyvin, sillä ne vähentävät merkittävästi taustahälinää. Lentomatkoilla kuulokkeiden kehittyneet melunvaimennusominaisuudet toimivat tehokkaasti yhdessä suodattaen pois matalataajuisen melun ja mahdollistaen rauhallisen matkustuskokemuksen. Muissakin julkisissa kulkuneuvoissa, kuten metrossa, HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeiden kattavat melunvaimennusominaisuudet pääsevät arvoonsa, säädellen dynaamisesti ympäristön melua ja luoden käyttäjälle hiljaisen ja nautittavan matkan.

Ultimaattista käyttömukavuutta saumattomilla toiminnoilla

HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeet yhdistävät saumattomasti poikkeuksellisen äänenlaadun ja erinomaisen akunkeston. 11 millimetrin ultra-magneettisella bassoajurilla varustetut kuulokkeet tarjoavat voimakkaan basson, joka on jopa 50 prosenttia aiempaa tehokkaampi aina 14 hertsiin saakka. Kuulokkeista löytyy myös LDAC HD -äänikoodekki sekä korkean resoluution langaton äänisertifiointi, jotka mahdollistavat kristallinkirkkaan ja selkeän äänen. Käyttäjät voivat myös halutessaan räätälöidä kuuntelukokemustaan Multi-EQ -ominaisuuksien avulla, jotka tarjoavat 10-kaistaisen taajuuskorjaimen ja helppokäyttöiset asetukset musiikin hienosäätöön yksilöllisen maun mukaisesti.

HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeiden erinomainen akunkesto on yksi keskeisimpiä ominaisuuksia. Latauskotelon kanssa kuulokkeet tarjoavat jopa 35 tunnin kokonaiskuunteluajan[5] ja peräti kahdeksan tuntia kuuntelua yhdellä latauksella ilman koteloa. Lisäksi nopea 10 minuutin lataus tarjoaa neljän tunnin kuunteluajan, mikä on ihanteellista kiireistä arkea elävälle. Näiden monipuolisten ominaisuuksien avulla HUAWEI FreeBuds 6i -kuulokkeet vastaavat dynaamisen päivittäisen käytön sekä jaettujen viihdehetkien vaatimuksiin.

[1] *Tiedot ovat peräisin Huawein tutkimuksista. Melunvaimennusparametreja säädetään jatkuvasti, kun käytät kuulokkeiden melunvaimennustoimintoa. Melunvaimennuksen vaikutukset vaihtelevat riippuen siitä, miten ja missä käytät kuulokkeita.

[2] *Äänen tallentamisen tarkkuus on 50 prosenttia parempi kuin HUAWEI FreeBuds 5i -kuulokkeissa. Tieto perustuu Huawein tutkimuksiin.

[3] *27 dB on useiden taajuuksien keskimääräinen melunvaimennustaso 50 Hz - 16 kHz alueella tietyissä asetuksissa. Tieto perustuu Huawein tutkimuksiin. Todellinen suorituskyky saattaa vaihdella.

[4] *Kattava melunvaimennuskyky viittaa keskimääräiseen vähennetyn melun määrään, joka on 100 % enemmän kuin HUAWEI FreeBuds 5i -kuulokkeissa. Tiedot ovat peräisin Huawein tutkimuksista. Testimallit suunniteltiin ihmisen kuuloon perustuen, ja dynaaminen melunvaimennustila oli käytössä testien aikana. Todellinen melunvaimennuksen suorituskyky voi vaihdella käyttöskenaarion mukaan. Melunvaimennus ei toimi yhtä hyvin korkeataajuuksisessa melussa.

[5]*Akunkeston tiedot ovat peräisin Huawein tutkimuksista, joissa ääntä toistettiin 50 prosentin äänenvoimakkuudella ja ANC pois päältä AAC-tilassa, käyttäen HUAWEI P60 Pro -puhelinta. Muiden ominaisuuksien oletusasetuksia käytettiin. Todellinen akunkesto voi vaihdella äänenvoimakkuuden, äänilähteen, ympäristön häiriöiden, tuotteen ominaisuuksien ja käyttötottumusten mukaan.