Ohita
Kestävää kulutusta napin painalluksella: GROHE Blue vesijärjestelmä ehdolla German Sustainability Award Design 2021 palkinnon saajaksi

Uutinen -

Düsseldorf, 10. elokuuta 2020. GROHEn oltua ehdolla jo 13 kertaa yrityksille suunnatussa German Sustainability Awards palkkinon saajaksi, yrityksellä on nyt ilo olla ehdolla ensimmäisen German Sustainability Award Design 2021 palkinnon saajaksi GROHE Blue -vesijärjestelmällään. Asiantuntijaraati päättää finalisteista syyskuun lopussa. Voittaja julkistetaan German Sustainability Awards palkintojenjakotilaisuudessa 4. joulukuuta 2020 Düsseldorfissa.

German Sustainability Award Foundation määrittelee muotoilun keskeisenä muutostekijänä: Kestävä muotoilu on tärkeän osa muutosta kohti kestävää yhteiskuntaa. Uusi German Sustainability Award Design kunnioittaa ja korostaa näitä panostuksia ja tarjoaa opastusta kuluttajille, jotka etsivät kestäviä vaihtoehtoja.
"Olen ylpeä siitä, että sitoutuminen kestävään kehitykseen jaresursseja säästävä tuotevalikoimamme ovat saaneet niin paljon tunnustusta", sanoo Thomas Fuhr, COO Fittings LIXIL Internationalin ja Grohe AG toimitusjohtaja. ”GROHE Blue -vesijärjestelmämme antaa merkittävän panoksen koko arvoketjun kestävyyteen ja auttaa kuluttajia kuluttamaan kestävämmin mahdollistamalla muovipullojen vähentämisen. Less Plastic aloite ja yhteistyö Pacific Garbage Screening järjestön kanssa tukee GROHE Blue -vesijärjestelmän tärkeää työtä maailmanlaajuista muovijäteongelmaa vastaan."

Nauti kestävästä vedenkulutuksesta GROHE Blue:lla

GROHE Blue -vesijärjestelmä tarjoaa jäähdytettyä, suodatettua ja haluttaessa hiilihapotettua vettä suoraan keittiönhanastasi - täydellisen makuisena. Älykkään toiminnallisuuden ansiosta tämä resursseja säästävä ratkaisu ei vain vähennä ekologista jalanjälkeä, vaan antaa myös kuluttajille mahdollisuuden elää kestävämmin koska GROHE Blue

• säästää vettä: Tuottaakseen litra pullotettua vettä tarvitaan jopa seitsemän litraa vettä.[1]
  • vähentää hiilidioksidipäästöjä: Yksi litran pullotettua mineraalivettä vapauttaa tuotanto- ja kuljetusprosessissa jopa 600 g hiilidioksidia[2]. Omassa keittiössäsi olevan vesijärjestelmän avulla hiilidioksidipäästöt vähenevät jopa 61% vuodessa[3].
  • poistaa muovipullojen tarpeen: Deutsche Umwelthilfe (Environmental Action Germany) mukaan, neljän hengen perhe käyttää noin 800 muovipulloa vuodessa - GROHE Bluen ansiosta nämä eivät ole enää tarpeellisia. Vesijärjestelmä muuttaa perusteellisesti veden kulutustutapaa ja edistää kuluttajien muutosta kohti kestävämpää kulutusta.
  • helppokäyttöinen kaiken ikäisille: Kun otetaan huomioon muuttuvat väestötiedot ja ikääntyvä yhteiskunta, intuitiivinen toiminta on suuri lisähyöty: haluttu vesityyppi voidaan valita yksinkertaisesti koskettamalla painiketta, joka on helposti kaikkien ikäluokkien ymmärrettävissä kuvakkeiden ja värillisten LED-valojen avulla.GROHE Blue helpottaa ikääntyneiden sekä liikuntarajoitteisten henkilöiden arkea tuomalla juomaveden ja hiilihapotetun veden helposti saataville, poistaen tarpeen hakea ja kuljettaa näitä kotiin ruokakaupasta.

GROHEn taistelu muovijätteitä vastaan

GROHE ei puutu muovijäteongelmaan pelkästään tuotetasolla: vaan brändi käynnisti vuonna 2018 Less Plastic aloitteen, jonka tavoitteena on korvata tuotteiden muovipakkaukset kestävämmillä vaihtoehdoilla. Tähän mennessä tämä on johtanut15 miljoonalla muovipakkauksen säästämiseen; vuoteen 2021 mennessä tämän luvun on tarkoitus kasvaa merkittävästi, jopa 35 miljoonaan. Muovijätteiden vähentämistavoitetta vahvistaa myös yhteistyö Pacific Garbage Screening e.V. -yhtiön perustajan Marcella Hanschin kanssa. Molempia kumppaneita yhdistää visio puhtaasta vedestä vähentämällä valtamerten ja jokien muovijätettä. Yhtiön arkkitehti kehittää aluksen, joka kerää jokien muovijätettä ennen kuin se ajautuvat valtameriin. GROHE ei tue vain tätä hanketta taloudellisesti; molemmat kumppanit haluavat myös lisätä yleisön tietoisuutta muoviongelmasta ja kannustaa kestävämpään elämäntapaan.

Lisätietoja GROHEsta ja sen kestävän kehityksen aiheista saat osoitteesta green.grohe.com.

Seuraa meitä sosiaalisen median kanavilla Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ja YouTube

____________________________________________________

[1] Water Footprint Network (2013).
[2]
Carbon Footprint analysis by the Georg-August University Göttingen, Germany (2013); data refer to GROHE Blue Home.
[3]
Ibid.

Tiina Gefwert

Lehdistön yhteyshenkilö LEADER, FINLAND, LIXIL EMENA

GROHE Finland

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen brändi, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävyyteen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä kokemuksia, jotka takaavat “Pure Freude an Wasser” lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

Saksalaisen insinööri-, innovaatio- ja muotoiluosaamisen avulla GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä “Made in Germany” -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Kaikki GROHEn tehtaat pitävät huolta siitä, että tuotantotekniikka on korkealaatuista ja tarkkaa, mikä toimii laatulupauksena jokaiselle tuotteellemme. Näin voit luottaa, että jokainen GROHEn tuote täyttää kaikista korkeimmat ja vaativimmat laatukriteerit ja -vaatimukset.

Viimeisten 10 vuoden aikana GROHE on voittanut yli 280 muotoilu- ja innovaatiopalkintoa sekä sijoittunut kolmen parhaan joukkoon “Germany’s most sustainable major companies of 2015” -listalla. Monet arkkitehdit ja suunnittelijat arvostavat GROHEn tuotteita, minkä ansiosta useat korkean profiilin hankkeet ovat varustettuja GROHEn tuotteilla.

Bulevardi 3 A 33