Uusia kuorma-autonrengasmallistoja Fuldalta

Uusia kuorma-autonrengasmallistoja Fuldalta

Saksan johtaviin laaturenkaiden valmistajiin kuuluva Fulda esittelee Fulda Ecocontrol 2- ja Fulda Ecoforce 2 -kuorma-autonrengasmallistot.  Nämä uudet renkaat tarjoavat monikäyttöisyytensä ja uusien rakenteellisten ominaisuuksiensa ansiosta erinomaisen ratkaisun ja hyvän kokonaissuorituskyvyn kuljetusalan yrityksille, jotka haluavat alentaa käyttökustannuksiaan.  Nämä uudet ohjaavan ja vetävän akselin rengasmallistot on tarkoitettu ajoneuvoihin, joita käytetään kauko- ja lähiliikenteessä sekä jakelussa.  Renkaiden soveltuvuus kauko- ja lähiliikenteeseen parantaa käyttömahdollisuuksia.  Lisäksi uusi rungon rakenne ja uudet kulutuspinnan ominaisuudet tuovat kuljetusyrityksille kustannussäästöjen mahdollisuuden pienemmän polttoaineen kulutuksen ja paremman kestävyyden tasapainoisen yhdistelmän ansiosta. Uudet renkaat täyttävät tulevan EU-asetuksen 661/2009 vierintävastusta ja melua koskevat vaatimukset.

Fulda Ecocontrol 2 -ohjausrengas korvaa Ecocontrol + ja Regiocontrol + renkaat.  Fulda Ecoforce 2 vetorengas korvaa Ecoforce + ja Regioforce + renkaat.  Uusien Fulda Ecocontrol 2 ja Ecoforce 2 renkaiden vierintävastus ja kestävyys ovat hyvät. Uudet renkaat ovat myös kevyemmät, joten niiden ansiosta voi olla mahdollista saavuttaa parempi hyötykuorma. Painon säästö on lähes 2 kilosta yli 6 kiloon rengasta kohden koon mukaan1

Uudet Fulda Ecocontrol 2 ja Fulda Ecoforce 2 renkaat tarjoavat kauko- ja lähikuljetusliikenteessä toimiville kuljetusyrityksille enemmän käyttömahdollisuuksia.  Näiden renkaiden suorituskyky on tasapainoinen ja ne vähentävät polttoaineenkulutusta alhaisen vierintävastuksensa ansiosta, ja paremman kestävyytensä ansiosta niiden käyttöikä on pitkä. Uusi Fulda-mallisto on täydellinen kustannustietoisille kuljetusyrityksille,” sanoi Goodyear Dunlop Tires Operations S.A:n kuorma-autonrenkaiden markkinointijohtaja Boris Stevanovic.

FULDA ECOCONTROL 2

Fulda Ecocontrol 2 ohjausrenkaissa on uusi, numeerisilla työkaluilla määritelty runko, minkä ansiosta rengas kuluu tasaisesti ja sen kestävyyspotentiaali on hyvä. Kulutuspintakuviossa on korkea lamelligeometria, joka takaa hyvät märkäjarrutusominaisuudet ja jokasään ajettavuuden.  Nämä ominaisuudet yhdessä uuden ajokestävyyttä korostavan kulutuspintaseosteknologian kanssa parantavat kulumisominaisuuksia ja siten kestävyyspotentiaalia. Lisäksi lamelligeometria vähentää rengasmelua. Uusi rengas on myös edeltäjiään kevyempi uuden rakenteen ansiosta, joten sillä voidaan saavuttaa parempi hyötykuorma. Fulda Ecocontrol 2 renkaan vierintävastus on edeltäjäänsä parempi.  Sen ja hyvän kestävyyden ansiosta kuljetusyritykset voivat hyötyä niistä pienempinä polttoainelaskuina ja pitempään kestävien renkaiden tuottamina etuina1.

FULDA ECOFORCE 2

Fulda Ecoforce 2 vetorenkaissa on Ecocontrol 2 renkaiden tapaan uusi runko, joka tuo myös samanlaisia etuja tasaisen kulumisen ja kestävyyspotentiaalin myötä.  Lisäksi renkaassa on 5-lohkoinen, syvä kulutuspintakuvio ja puoliavoimet olka-alueet, jotka parantavat pitoa.  Aivan kuten Ecocontrol 2, myös kulutuspintaseosteknologia on kehitetty kestävyyden parantamista varten. Nämä ominaisuudet tarkoittavat, että pito pysyy hyvänä renkaiden koko käyttöiän ajan ja että myös pito ja suorituskyky talviolosuhteissa pysyvät korkealla tasolla.  Olka-alueen rakenne parantaa pitoa ja liirron vastustuskykyä talviolosuhteissa ja mudassa. Muita renkaan edullisia ominaisuuksia ovat itsepuhdistuva kulutuspinta, erittäin kestävä kulutuspintaseos ja parempi vaurionkestävyys. Myös tämän renkaan suorituskyky on edeltäjäänsä parempi1

FULDA-PERÄVAUNURENKAAT

Fulda Ecotonn- ja Ecotonn + perävaunurenkaat täydentävät Fulda Ecocontrol 2 ja Ecoforce 2 mallistoja.  Nämä renkaat sopivat sekä kauko- että lähiliikennekäyttöön ja renkaat ovat saatavilla 385/65R22.5- ja 385/55R22.5-kokojen lisäksi useina 17,5 tuuman ja 19,5 tuuman kokoisina ja matala-alustaisiin perävaunuihin sopivina kokoina.

KOOT

Uudet renkaat ovat saatavilla seuraavina kokoina:

295/80R22.5 152/148 M

315/70R22.5 154/150 L (152/148 M)

315/80R22.5 156/150 L (154/150 M)

Kaikki renkaat voidaan urittaa ja pinnoittaa uudelleen.

1 Kaikki mainitut suorituskykyvertailut perustuvat Goodyearin innovaatiokeskuksessa Luxemburgissa vuosien 2010 ja 2011 aikana tehtyihin sisäisiin arviointeihin.

Tietoja Fuldasta

Vuonna 1900 perustettu Fulda on Saksan johtavia rengasmerkkejä, joka tuottaa laadukkaita, luotettavia ja kustannustehokkaita tuotteita henkilöautoille, nelivedoille, kevyille kuorma-autoille ja maatalouskoneille. Fulda kuuluu Goodyear Dunlop -konserniin, jolla on noin 73 000 työntekijää ja joka valmistaa tuotteitaan 54 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Goodyear Dunlopin kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja.

Lisätietoja Fuldasta on osoitteessa www.fulda.com.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.