Ohita
Uusi Porsche 911 varustettu palkituilla Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 -renkailla

Tiedote -

Goodyear 19” renkaiden toimittaja uusimpaan 911 Carrera 2:een

Porsche on valinnut Goodyearin palkitun Eagle F1 Asymmetric 2 -renkaan suosituksi 19 tuuman renkaaksi Porsche 911 Carrera 2 -malliinsa. Tämä tarkoittaa, että yhdessä maailman johtavista urheiluautoista on Goodyearin 235/40 ZR 19- (etu) ja 285/35 ZR 19 (taka) -renkaat, kun auto toimitetaan asiakkaalle. Goodyearin Eagle F1 Asymmetric 2 -rengas sai vastikään parhaat pisteet isobritannialaiselta lehdeltä Auto Express .

Rengasvalinta on äärimmäisen tärkeä 911:n kaltaisissa autoissa. Tässä Porschessa moottori on takana, mikä mahdollistaa erinomaisen vetopidon, mutta vaatii takarenkailta kyvyn siirtää 350 hevosvoiman teho asfalttiin, jotta auton koko suorituskyky saadaan käyttöön. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 -renkaan tunnustettu vakaa suorituskyky ja laatu vastaavat tähän tarpeeseen.

Pienemmät CO2-päästöt ja parempi jarrutusteho

Uusi Porsche 911 Carrera 2 on suunniteltu suorituskykyiseksi autoksi, mutta sen suunnittelussa on huomioitu myös vaatimus yhä pienemmistä CO2-päästöistä. Eagle F1 Asymmetric 2 -renkaaseen integroitu Goodyearin polttoainetta säästävä FuelSaving-teknologia tukee CO2-päästöjen vähennystä. Tämän teknologian perustana ovat renkaan kevyempi paino ja uusi pintasilikaseos, joka vähentää renkaan lämpenemistä ja alentaa siten vierintävastusta.

Eagle F1 Asymmetric 2 -renkaassa käytetään myös uusinta ActiveBraking-teknologiaa. Renkaan pinnassa käytetään innovatiivista 3-ulotteista lohkomallia, joka suurentaa renkaan kosketuspintaa tiehen jarrutuksen aikana.

”Eagle F1 Asymmetric 2 -renkaan hallittavuus ja jarrutusteho, jotka on osoitettu sekä lehtien tekemissä että muissa vertailutesteissä, on ratkaisevan tärkeä tekijä Porsche 911:n kaltaisten urheiluautojen vaativille kuljettajille. Goodyearin ActiveBraking-teknologia suurentaa kosketuspintaa jarrutuksen aikana ja lyhentää siten merkittävästi jarrutusmatkaa sekä kuivalla että märällä tiellä. ”, totesi Goodyearin markkinointijohtaja Eduardo Garrido.

Kehuttu arvostetussa lehden testissä

Arvostettu saksalainen autoalan lehti Auto Zeitung testasi useita ultra-high performance -luokan renkaita ja antoi Goodyearin renkaalle arvosanan "Erittäin suositeltava". Lehden testaajat kommentoivat, että uusi Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 oli "vahva jarrutuksissa ja turvallisuudessa kaikissa tilanteissa".

Vaikuttava Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 osoitti ainutlaatuisen, mullistavan ActiveBraking-teknologiansa edut saavuttamalla 1. sijan jarrutusmatkatestissä – sen jarrutusmatka oli 33,6 m 100 km/h:n nopeudesta kuivajarrutustestissä . Tämä oli peräti 3,5 metriä vähemmän kuin testatuilla kovimmilla kilpailijoilla. Tämä vastaa tavanomaisen kaupunkiauton pituutta. Auto, jossa on asennettuna tässä testissä huonoimmin suoriutuneet renkaat, kulkisi vielä 30 km/h:n nopeudella siinä kohdassa, jossa Goodyearin renkailla varustettu auto olisi pysähtynyt.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.