Ohita
”Mitä kuluttajat odottavat renkailta tänä päivänä”: Goodyear vastaa premium-renkaiden kysyntään tasapainoisella suorituskyvyllä

Tiedote -

Tuoreen tutkimuksen mukaan yli neljä viidestä autoilijasta ottaa huomioon renkaan suorituskyvyn renkaita ostaessaan1.

Yleinen väärinkäsitys on, etteivät autoilijat erota eri rengastyyppejä ja -merkkejä ja pitävät renkaita pelkkänä kulutustavarana. Ipsosin tekemä uusi tutkimus osoittaa, että yhä useammat kuluttajat pitävät oikeanlaisia renkaita olennaisen tärkeinä ja ottavat niiden suorituskyvyn huomioon ennen ostopäätöstä.

Tulokset osoittavat, että 73 % vastaajista pitää renkaita ”äärimmäisen tärkeinä” tai ”tärkeinä”. Vastaajat uskovat, että renkaat auttavat heitä ajamaan turvallisemmin (37 %), auttavat pitämään auton hallinnassa kaikissa keliolosuhteissa (16 %), parantavat auton käsiteltävyyttä (10 %) ja tuovat säästöä polttoainekuluissa (8 %). Useampi kuin neljä viidestä2kuskista ilmoitti ottavansa huomioon renkaan suorituskyvyn ostopäätöstä tehdessään.

Sähköautojen yleistyessä kaikkialla Euroopassa sekä maailmanlaajuisesti, kuljettajat ovat yhä tietoisempia renkaan vastuullisuudesta ja vaikutuksesta suorituskykyyn. Kun toisessa Goodyearin tutkimuksessa3 kuluttajilta kysyttiin, mitä ominaisuuksia he odottavat sähköauton renkaalta, lähes kolmannes (31 %) piti tärkeimpänä arvona renkaan pitkäikäisyyttä, kun taas lähes toinen kolmannes (27 %) halusi ympäristöystävällisen renkaan, jonka ympäristövaikutukset ovat vähäiset, ja 18 % halusi renkaalta alhaista rengasmelua.

Nämä tulokset osoittavat, että kuluttajat suosivat premium-renkaita, joiden toiminta on erinomainen kaikissa ajo-olosuhteissa, ja jotka ovat suorituskykyiset sekä vastuulliset. Toisin sanoen kuluttajat haluavat täysin tasapainoiset renkaat. Premium-renkaiden valmistaja Goodyear pyrkii vastaamaan näihin toiveisiin paljon kiitosta saaneen Eagle F1 Asymmetric -tuoteperheensä uusimmalla sukupolvella.

Paras valmistaja kesällä 2023

Maineikas saksalainen autoalan lehti Auto Bild on äskettäin nimittänyt Goodyearin ”parhaaksi valmistajaksi kesällä 2023”,4arvioiden Goodyearin yleisesti ottaen parhaiten suoriutuneeksi merkiksi tämän hetkisellä kesärenkaiden testikaudella. Lehti kertoo, että Goodyear sijoittui kärkisijalle kolme kertaa esimerkillisin tuloksin ja että tämänhetkiset rengasmallit Eagle F1 Asymmetric 6 ja EfficientGrip 2 SUV tarjoavat vakuuttavan dynaamisen suorituskyvyn ja tulevaisuuden vaatimuksiin vastaavaa vastuullisuutta.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6: Tinkimätöntä suorituskykyä

Goodyearin uusin ultra-high-performance (UHP) -luokan rengas Eagle F1 Asymmetric 6 vie suorituskyvyn6 ja hyötysuhteen7 askeleen pidemmälle. Huipputeknologiat tuovat kuskeille erinomaisen pidon, jarrutuksen ja käsiteltävyyden kuivalla sekä märällä kelillä. Ominaisuuksiensa ansiosta Eagle F1 Asymmetric 6 soveltuu myös sähköautoille. Aerodynaamisempi kylkirakenne vähentää ilmanvastusta ja parantaa kilometrikantamaa. Rengas on sertifioitu suuremmalle kuormitukselle, joten se palvelee myös sähköautojenmarkkinaa, jolla autot ovat tavanomaista painavampia.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 sijoittui ensimmäiseksi Tuulilasin kesärengastestissä 2023. Rengas tarjosi testijoukon parhaimman kaarrepidon märällä asfaltilla ja sai myös kiitosta hyvästä vesiliirron torjunnasta sekä matalasta äänitasosta9. Rengas nimettiin myös Auto Bildin8kesärengastestin voittajaksi, kun julkaisu sijoitti sen ensimmäiseksi 49 muun kesärenkaan joukosta. Lisäksi se sai Eco-Master-sertifikaatin tehokkuudesta, alhaisesta vierintävastuksesta sekä vastuullisuudesta.

– Kuljettajat vaativat renkailta enemmän kuin koskaan aiemmin ja suunta on kohti yhä vahvemmin tietoon perustuvia ostopäätöksiä, kun kuljettajat kiinnittävät entistä enemmän huomiota teknologiaan ja vastuullisuuteen. Tämä todistaa, etteivät renkaat ole vain kulutustavaraa.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 sisältää useita innovaatioita, jotka tekevät siitä hyvin tasapainoisen renkaan. Siinä yhdistyvät Goodyearin UHP-renkaan ominaisuudet ja erityisesti sähköautoja varten kehitetyt ominaisuudet, jotka ovat yhä tärkeämpiä sähköautojen yleistyessä, sanoo Goodyearin Director Marketing Consumer Europe Sonia Leneveu.

1. Ipsosin luokiteltu kuskien ja segmentoitu tutkimus vuonna 2022 Espanjassa, Italiassa, Puolassa, Ranskassa, Saksassa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa.
  2. Ipsosin luokiteltu kuskien ja segmentoitu tutkimus vuonna 2022 Espanjassa, Italiassa, Puolassa, Ranskassa, Saksassa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa – 85 % vastaajista ilmoitti ostopäätöksensä perustuvan joko ainoastaan suorituskykyyn tai suorituskyvyn ja hinnan yhdistelmään.
  3. Goodyearin sähköauton renkaiden markkinatutkimus vuonna 2021
  4. Auto Bildin numero 14/23.
  5. Kaikki sitaatit lehdistä käännetty alkuperäisestä saksankielisestä versiosta.
  6. Verrattuna edeltävään malliin Eagle F1 Asymmetric 5. Sisäiset testit, koko 225/45R17, testiauto: Volkswagen Golf 8, testipaikka: Mireval-testirata, 2021.
  7. Vierintävastuksen, painon ja melun alennus edeltävään Eagle F1 Asymmetric 5 -malliin verrattuna.
  8. Auto Bild: testissä mukana 50 kesärengasta, rengaskoko 225/45R18. Testiauto: BMW 3 -sarja. Numero 3/2023.
  9. Testattu koko: 245/40R18. Tuulilasi numero 3/2023. 1. sija. Testissä mukana 8 rengasta.

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 74 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 57 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.