Laajempi valikoima Dunlopin uudelleenpinnoitettuja MultiTread-renkaita

Laajempi valikoima Dunlopin uudelleenpinnoitettuja MultiTread-renkaita

Dunlopin MultiTread-valikoimassa, uudelleenpinnoitettujen renkaiden valikoimassa, joissa käytetään uusimman sukupolven Dunlop-runkoja, esitellään kolme uuttaa kulutuspintakuviota, joiden myötä kuljetusalan yritysten käytettävissä on laajempi rengasvalikoima, jonka avulla ne voivat alentaa käyttökustannuksia.  Uudet kulutuspintakuviot ovat perävaunun renkaassa ja 19,5 tuuman vetorenkaassa sekä kaupunkiliikenteeseen tarkoitetussa vetorenkaassa, jotka täydentävät olemassa olevan kauko- ja lähiliikenteen vetorengasvalikoimaa sekä kaikkiin paikkoihin sopivien, kaupunkiliikenteeseen tarkoitettujen renkaiden valikoimaa.

MultiTread-renkaat ovat huippulaatuisia lämminpinnoitettuja renkaita, joiden käyttöikä on pitempi ja jotka tarjoavat uuden sukupolven Dunlop-renkaiden edut ja alentavat siten käyttökustannuksia.  Lämminpinnoitus jalkaosasta toiseen kulkeva uudelleenpinnoitusprosessi, jossa kulutuspinta ja sivupinnat korvataan uusilla materiaaleilla ja rengas vulkanoidaan puristimessa.  Uudelleenpinnoitus on yhä tärkeämpi osa taloudellista renkaiden hallintaa ja kuljetusalan yritykset haluavat tuotteita, joiden suorituskyky on paras mahdollinen. MultiTread on uudelleenpinnoitettujen renkaiden uusi sukupolvi, jossa on saatavana valikoima kulutuspintakuvioita, jotka tuottavat erinomaisen suorituskyvyn ja alhaiset kilometrikulut, joita nykyaikaiset kuljetusalan yritykset vaativat.

Nämä uudet tuotteet tarjoavat samat edut kuin uudet Dunlop-renkaat; erinomaisen ajokestävyyden, hyvän pidon ja jarrutuksen märällä kelillä sekä tarkan käsiteltävyyden ja mukavuuden ja ennen kaikkea alhaiset kilometrikustannukset. MultiTread-prosessi pidentää Dunlop-runkojen käyttöikää ja kilometritulosta ja vähentää siten ympäristövaikutuksia sekä alentaa käyttökustannuksia.

MultiTread-valikoimaan sisältyi aiemmin SP 444 -vetorenkaan kolmena suosituimpana kokona sekä kaikkiin rengaspaikkoihin sopivan 275/70R22.5 SP 372 City -renkaan.  SP444-rengas on nyt saatavana viitenä 22,5 tuuman kokona ja kolmena 19,5 tuuman kokona.  Uusia ovat myös 385/65R22.5 SP 244 -perävaunurengas ja kaupunkiajoon tarkoitettu 275/7R22.5 SP 472 -vetorengas.

Dunlop MultiTread tarjoaa kuljetusalan yrityksille todellista arvoa rahalle.  Nämä monipuoliset renkaat pidentävät Dunlopin uuden sukupolven renkaiden elinkaarta vähintään kaksinkertaistamalla niiden käyttöiän.  Rengaskustannukset muodostavat noin neljä prosenttia ajoneuvon kokonaiskäyttökustannuksista, ja tämän päivän kuljetusalan yritykset pyrkivät alentamaan kilometrikustannuksia ja haluavat tehokkaan palvelun tuottaman mielenrauhan.  Juuri tämän MultiTread-renkaat tarjoavat,” sanoi Goodyear Dunlopin EMEA-alueen uudelleenpinnoitustoimintojen johtaja Hubert Moquet.

MultiTread-renkaissa käytetään vain uusimman sukupolven Dunlop-runkoja ja ne voidaan kuvioida uudelleen.

MultiTread-tuotevalikoima (uudet renkaat alleviivattu)

Kauko- ja lähiliikenne

MT SP444 22.5           295/80R22.5 152/148L

315/80R22.5 156/150L

315/70R22.5 154/150L

295/60R22.5 150/147K (saatavilla 3. vuosineljänneksellä 2011)

315/60R22.5 152/148L (saatavilla 3. vuosineljänneksellä 2011)

MT SP444 19.5           245/70R19.5 136/134L

265/70R19.5 140/138L

285/70R19.5 146/144L.

Perävaunu

MT SP244                   385/65R22.5 (saatavilla 4. vuosineljänneksellä 2011)

Kaupunki

Kaikki paikat

MT SP372 City            275/70R22.5 148/145J

Veto

MT SP472 City            275/70R22.5 (saatavilla 2. vuosineljänneksellä 2011)

MultiTread-uudelleenpinnoitus pidentää renkaan käyttöikää ja ajomatkaa, vähentää renkaiden hävitystarvetta, vähentää renkaiden valmistuksessa käytettävien raaka-aineiden määrä ja auttaa vähentämään polttoaineen kulutusta. Nämä tekijät alentavat kustannuksia ja tuovat myös ympäristöetuja.

MultiTread-tuotteita valmistetaan Goodyear Dunlopin aivan uudessa laitoksessa Wittlichissa sekä Riomissa Ranskassa ja Wolverhamptonissa Yhdistyneessä kuningaskunnassa.

Tietoa Dunlopista

Dunlop on yksi maailman johtavista rengasvalmistajista. Se suunnittelee, valmistaa ja myy henkilöautojen, kaupallisten ajoneuvojen ja moottoripyörien renkaita.

Dunlopin valikoimissa on yli 130 erilaista kaupallisten ajoneuvojen rengasta. Ne sopivat muun muassa raskaille kuorma-autoille ja linja-autoille. Monet johtavat kaupallisten ajoneuvojen valmistajat käyttävät Dunlopin renkaita vakiona, kuten DAF, ERF, Isuzu Truck, Iveco Ford, LCV, Leyland Trucks, MAN, Mercedes-Benz, Renault ja Volvo.

Lisätietoja Dunlopista on osoitteessa www.dunlop-tires.fi.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.