Ohita
Goodyearin uusin liikkumisvarmuutta parantava ratkaisu SealTech on valittu uuteen Volkswagen Arteoniin

Tiedote -

Goodyear ilmoittaa, että Volkswagen on hyväksynyt palkitun* UHP-luokan Eagle F1 Asymmetric 3 -renkaan, jossa käytetään Goodyearin uusinta SealTech-teknologiaa, alkuperäisvarusteeksi uuteen Arteon-malliinsa.

SealTech on Goodyearin uusin liikkumisvarmuutta parantava ratkaisu, joka perustuu vulkanoinnin jälkeiseen tiivisteteknologiaan. SealTech tukkii renkaan pinnassa olevat reiät, joiden halkaisija on enintään 5 mm. Tämä tuottaa erinomaisen ja tasapainoisen suorituskyvyn. SealTech-merkintä on näkyvissä renkaan sivuvallissa.

”Olemme ylpeitä mallistomme laajentamisesta ja Goodyearin SealTechin käyttöönotosta uudessa VW Arteonissa. Sekä autonvalmistajat että kuluttajat ovat yhä kiinnostuneempia liikkumisvarmuutta parantavista ratkaisuista, ja Goodyear jatkaa investointeja SealTechin kaltaisten teknologioiden kehittämiseen vastatakseen tähän kysyntään,” sanoi Goodyearin EMEA-alueen OE-kuluttajarengasyksikön johtaja Nick Harley.

Uusi Volkswagen Arteon on neliovinen fastback, joka tekee vaikutuksen innovatiivisella, mutta silti käytännöllisellä muotoilullaan. Laadukkaan ajokokemuksen tuottamiseksi autoon asennetaan Goodyearin Eagle F1 Asymmetric 3 -renkaat kokoina 225/55R17 97W ja 245/45R18 96W. Tässä rengasmallissa käytetään uutta Goodyear SealTech -teknologiaa.

*Muun muassa seuraavat testivoitot ja palkintokorokesijoitukset: Auto Bild allrad, numero 4, maalis-huhtikuu 2017 (testivoitto); Sport Auto (DE), numero 5-2016, 15.4.2016 (testivoitto); Auto Zeitung (DE), numero 6, 24.2.2016 (palkintokorokesijoitus)

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 65 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 47 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.