Eagle F1 Asymmetric 3

Goodyearin uusi Eagle F1 Asymmetric 3 -UHP-rengas valittu Porsche Panameraan

Goodyear ilmoittaa ylpeänä, että uusi Ultra High Performance -rengas Eagle F1 Asymmetric 3 on hyväksytty alkuperäisvarusteeksi uuteen Porsche Panameraan.

Tämä tehokkaiden sedanien ja urheiluautojen kuljettajien tarpeisiin kehitetty rengas on hyväksytty alkuperäisvarusteeksi yhdistelmäsarjana, johon kuuluvat 265/45ZR19 (105Y) XL -kokoinen eturengas ja 295/40ZR19 (108Y) XL -kokoinen takarengas.

Panamera on tinkimättömästi jokapäiväiseen käyttöön kehitetty nelipaikkainen urheiluauto, jota ei siluettinsa ja suorituskykylukemiensa puolesta voi erehtyä luulemaan miksikään muuksi merkiksi kuin Porscheksi.

Vastauksena Porschen vaatimuksiin Goodyear kehitti renkaan painottaen äärimmäistä käsiteltävyyttä ja pientä vierintävastusta. Renkaat saavat N0-merkinnän, joka osoittaa niiden saaneen Porschen hyväksynnän alkuperäisvarusteeksi sen autoihin.

Tärkeä ominaisuus Eagle F1 Asymmetric 3 -renkaassa on uusi pitoa tehostava seos, joka takaa paremman jarrutuspidon ja käsiteltävyyden sekä kuivilla että märillä teillä. Uusi vahvistettu rakenneteknologia parantaa ohjauskäsiteltävyyttä ja kestävyyttä, sillä sen ansiosta rakenne on vahvempi ja kevyempi. Se parantaa myös käsittelyä, kaarreajosuorituskykyä, pinnan kulumisominaisuuksia ja polttoainetehokkuutta.

Goodyearin EMEA-alueen OE-kuluttajarengasyksikön johtaja Nick Harley sanoi: ”Olemme ylpeitä voidessamme ilmoittaa, että jälleen kerran Porschen kaltainen arvostettu autonvalmistaja on valinnut meidät varustamaan uuden jännittävän automallinsa. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 -renkaan huipputeknologiat tekevät siitä täydellisesti Porsche Panameraan sopivan renkaan, jonka ansiosta kuljettajat voivat nauttia urheilullisesta ajosta, sillä se takaa erinomaisen käsittelyn kaikissa olosuhteissa.”

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.