Ohita
Goodyearin uuden pyöräkuormaajan renkaan ensiesittely maailmassa BAUMA 2013 -messuilla

Tiedote -

Tukholma, 15.4.2013 – Goodyear esittelee uuden raskaisiin käyttösovelluksiin tarkoitetun pyöräkuormaajan renkaan, joka paljastettiin tänään rakennusalan ajoneuvojen ja laitteiston Bauma 2013 -messuilla Münchenissä Saksassa.

Uusi Goodyear RT-5D-pyöräkuormaajan rengas tarjoaa edeltäjäänsä verrattuna[1] lukuisia etuja, kuten 25 prosenttia paremman kantavuuden, enemmän mukavuutta ja tehokkaamman vetopidon. Tämä uusi lisäys Goodyearin maastorenkaiden (OTR) valikoimaan on tason 250 (L5) vetopitorengas, joka on tarkoitettu ankariin olosuhteisiin esimerkiksi louhoksille, vaikeisiin teollisiin käyttösovelluksiin ja kierrätyslaitoksiin sekä avo- ja maanalaisiin kaivoksiin.

Goodyear RT-5D -teknologia

Goodyear RT-5D -renkaassa käytetään Hi-Stability-runkoteknologiaa, johon kuuluvat vahvikkeet jalkaosassa, rungon puskurikudoksissa ja kudoksen käänteessä. Tämä parantaa tuottavuutta ja sivuvallien suojausta ankarissa ympäristöissä ja vähentää renkaan painumaa. Kantavuuden 25 prosentin lisäys pyörää kohden tarkoittaa parempaa tuottavuutta ja siten parempaa kannattavuutta. Rengas parantaa myös mukavuutta.

Innovatiivinen CAD-kehitetty pintakuvio suojaa myös paremmin iskuilta ja tärähdyksiltä, tehostaa vetopitoa ja pidentää käyttöikää etenkin ankarissa ympäristöissä, kuten kaivannaisteollisuudessa. Lisäksi leveä ja kiinteä suuntaamaton kuvio mahdollistaa raskaiden kuormien, kuten lohkareiden kuljetuksen. RT-5C-renkaaseen verrattuna tärinä kovilla alustoilla on vähentynyt 30 prosenttia, mikä parantaa mukavuutta huomattavasti1.

Uusi RT-5D-pyöräkuormaajan rengas korvaa edeltäjänsä RT-5C-renkaan, joka on ollut käyttäjien suosikki useiden vuosien ajan. RT-5D on jo hyväksytty kokona 29.5R25 alkuperäisvarusteeksi Volvon L220G- ja L250G-pyöräkuormaajiin.

Goodyear RT-5D -renkaan koot ja kantavuudet

Koossa 29.5R25 RT-5D-renkaan enimmäiskuormitus rengasta kohden on 22,4 tonnia 10 km:n tuntinopeudella ja 6,5 baarin rengaspaineella. Koko 29.5R25 on saatavilla nyt, ja mallistoa laajennetaan kattamaan koko keskikokoisten pyöräkuormaajien kokovalikoima. Koot 20.5R25, 23.5R25, 26.5R25 ja 875/65R33 tulevat saataville pian.

[1] Perustuu sisäiseen arviointiin Goodyearin Luxemburgin innovaatiokeskuksessa vuonna 2012 verrattuna RT-5C-renkaaseen. Testattu koko: 29.5R25

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 69 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 52 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.