Ohita
Goodyearin UltraGrip Ice+ -talvirenkaalle huippuarviot pohjoismaisilta kuljettajilta

Tiedote -

Kiitosta aiemmalle testivoittajalle pohjoismaisilta testikuljettajilta

Goodyear UltraGrip Ice+ sai paljon kiitosta asiantuntijoilta ja lehdistöltä, kun se esiteltiin vuonna 2010. Erityisesti se sai kiitosta vakaasta suorituskyvystä ja erinomaisesta pidosta lumella ja jäällä sekä erinomaisesta käsiteltävyydestä sekä kuivissa että märissä olosuhteissa. Nyt tämä kitkarengas jatkaa voittokulkuaan saamalla erinomaisia arvosteluja suorituskyvystään. Tällä kertaa 262:lta renkaiden jälleenmyyjältä Goodyearin testikuljettajaohjelmasta.

UltraGrip Ice+ on suunniteltu erityisesti Pohjoismaiden talvisille teille. Siinä hyödynnetään muun muassa uutta ActiveGrip-teknologiaa, joka perustuu tietuntumaa ja jäisillä teillä suorituskykyä parantavaan kaksoispintaseokseen ja innovatiivisiin hybridilamelleihin.

Goodyear UltraGrip Ice+ pärjäsi ylivertaisesti tärkeimpiin kilpailijoihinsa nähden riippumattoman Test World -testausorganisaation Suomessa vuonna 2011 tekemässä testissä. Sen suorituskyky on huippuluokkaa Pohjois-Euroopan ankarissa talviolosuhteissa: sen yleinen suorituskyky on 8 % kilpailijoitaan parempi[1] ja jarrutusmatka märillä teillä 11 % lyhyempi. UltraGrip Ice+ -renkaan pito on erinomainen kaikissa vaihtelevissa talviolosuhteissa, ja siksi Test World julisti sen parhaaksi talvirenkaaksi pohjoismaisiin olosuhteisiin.

Goodyear UltraGrip Ice+ on saanut kiitosta useissa johtavissa autoalan lehdissä Pohjoismaissa ja Baltian maissa. Nyt tämä kitkarengas on saanut jälleen loistavat arviot. Tällä kertaa Goodyearin testikuljettajaohjelman kautta, jossa yli 262 renkaiden jälleenmyyjää testasi sitä vähintään neljän kuukauden ajan. Kuljettajat arvioivat renkaan asteikolla 1–4 useiden parametrien perusteella.

Suositeltavuus

Erittäin suositeltava = 3

Jarrutus jäällä

Käsiteltävyys jäällä

Kiihdytys jäällä

Käsiteltävyys lumella

Kiihdytys lumella

2,65

3,02

3,06

3,38

3,52

3,38

UltraGrip Ice+ sai erityisen hyvät arviot käsiteltävyydestä lumella (3,52) ja kiihdytyksestä lumella (3,38).

Se sai hyvät arvostelut myös yleisestä suositeltavuudesta (2,65 asteikolla 1–3).

[1] Verrattu kolmen johtavan kilpailijan keskimääräiseen suorituskykyyn; lumisilla ja jäisillä teillä; Test World, tammikuu 2010, rengaskoko: 205/55R16 94T; auto: Ford Focus 2.0 (bensiini), Ivalo, raportin nro: TW20100032; märillä ja kuivilla teillä, Test World, tammikuu 2010, rengaskoko: 205/55R16 94T; auto: VW Golf 6 V2.0 TDI, Mireval, Ranska, raportin nro: TW20100032

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Sillä on noin 69 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 52 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Sen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Vuonna 1898 perustetun Goodyearin innovaatiot ovat määränneet autoteollisuuden suunnan jo yli 100 vuoden ajan. Lisätietoja on osoitteessa www.Goodyear.eu.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.